سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 04 September 2020
آندره‌آ و استقلال و سندروم استکهلم
معتبرترین روزنامه ورزشی ایتالیا نیز به بحث بازگشت استراماچونی به استقلال پرداخت و نوشت که مدیران استقلال به دنبال عبور قانون منع ورود مربیان خارجی به ایران هستند.


آیت ماندگار- پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی در مقابل تراکتورسازی، فرهاد مجیدی و استقلال به پایان همکاری با یکدیگر نزدیک شدند و اکنون مدیران این تیم به دنبال انتخاب فرد جدیدی برای هدایت این تیم هستند.پس از سفر پرحاشیه احمد سعادتمند به ایتالیا، رسانه های معتبر این کشور از جمله توتو اسپورت و همچنین خبرنگاران مشهوری از جمله جیانلوکا دی مارزیو و نیکولو شیرا اعلام کردند که استقلال برای بازگشت استراماچونی به این تیم، وعده قرارداد 2 ساله و بالاتری به سرمربی سابق آبی پوشان داده است.

امروز نیز روزنامه گاتزتا دلو اسپورت، معتبرترین روزنامه ایتالیا نیز به پیشنهاد استقلال به استراماچونی واکنش نشان داد. عنوان این گزارش «آدم ربایی، فرار، عشق، بازگشت: سندرم عجیب استکهلم" است.

*اکنون که هیئت مدیره جدیدی در استقلال منصوب شده است، استراماچونی پس از آنکه در ماه دسامبر قراردادش را به دلیل عدم پرداخت حقوقش فسخ کرد، می تواند به ایران و به استقلال برگردد.اگر این ماجرا را نتوانیم سندروم استراما در استکهلم بنامیم، مطمئناً به رخ دادن آن نزدیک هستیم.

( سندرم استکهلم - وقتی بین گروگان و گروگانگیر حالتی عاطفی به وجود می آید. در این حالت گروگان ها ممکن است با گروگانگیرها حس همدردی پیدا کنند و خود را تسلیم گروگانگیرها کنند.)

پس از ماجرای طوفانی عشق و نفرتی  که در دادگاه به پایان رسید، حالا استقلال، تیمی دولتی مستقر در تهران به آندره‌آ استراماچونی یک قرارداد دو ساله بسیار پرزرق ‌و برق پیشنهاد داده تا او به ایران برگردد و کارش را در تیمی که آن را پس از سال‌ها دوباره صدرنشین کرد، به قهرمانی بزرگ برای هوادارانش تبدیل شود.

اکنون او برای بازگشت پرفروغ با دو مانع بزرگ روبرو است. اولین مورد ممنوعیت اعمال شده توسط دولت ایران در استخدام افراد خارجی به دلایل امنیتی مربوط به شرایط اضطراری ویروس کرونا است. مانعی که سعی دارند آن را از سر راه بردارند. مانع دوم نیز به مسائل شخصی استراماچونی برمیگردد. او عاشق چالش های جدید است و دوست دارد برای کار به تهران بازگردد، اما باید به فکر خانواده اش باشد، خانواده ای که اخیراً با ورود دختر سوم او یعنی "نینا"بزرگتر شده است.

اولین نقطه عطف در روابط دو طرف طی ماههای اخیر، توسط وزیر ورزش ایران انجام شد که او اقدام به انتصاب هیئت مدیره جدید در استقلال کرد. مدیرقبلی (امیرحسین فتحی) که در تابستان 2019 اعلام کرد از استراماچونی حمایت می کند، اما پس از استعفای مدیر دیگری که استراماچونی را به تهران آورده بود (علی خطیر) به وعده هایش عمل نکرد و با استراماچونی وارد یک جنگ شد. او پس از مدتی مقصر این جنگ شناخته شد و برکنار شد.

در 8 دسامبر، با وجود صدرنشینی در جدول رده بندی و رابطه فوق العاده با بازیکنان و محیط باشگاه، استراما مجبور شد به طور یک طرفه قراردادش را فسخ کند و باشگاه ایرانی را به عدم انجام تعهدات قراردادی خود متهم کرد. هم سرمربی سابق اینتر و هم سایر اعضای کادرفنی وی ماهها حقوق نگرفته بودند.

استراماچونی در ایران با مشکلات زیادی (برخی سورئال) روبرو شد. از نبود مترجم بر روی نیمکت در اولین مسابقه گرفته تا ویزای توریستی منقضی شده که باعث شد استراماچونی نتواند در ماه آگوست به ایتالیا برگردد. این عوامل باعث این اختلافات شد و استراما تصمیم گرفت تیم را تمرین ندهد. (با خروج استراما از ایران) اعتراضات خیابانی هواداران استقلال منجر به استعفای مدیرعامل تیم یعنی امیر حسین فتحی شد و این باشگاه توضیح داد که نحوه پرداخت نشدن حقوق استراماچونی، به دلیل مشکلات تحریم اقتصادی است.

اخیراً هیئتی از استقلال به سرپرستی احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه، در رم حضور داشتند تا در مورد پرونده مربوط به قرارداد قبلی که در فیفا به جریان افتاده، بحث و گفتگو کنند. اما حضور نماینده استراما، یعنی فدریکو پاستورلو و واسطه ای که ایرانی ها استخدام کرده اند یعنی داریو کانوی این موضوع را روشن ساخت که پایه های بازگشت پر هیجان استراماچونی به نیمکت استقلال بنا شده است.


منبع: ورزش سه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها