سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - 13 September 2020
حسین جلالی:
چند روزی است که شروع کلاس‌های درس به‌صورت حضوری آغاز شده است، اما همچنان بحث بر سر اینکه آیا ضرورتی در این بازگشایی بود یا نه؟ داغ است.


آیت ماندگار- محمد آیتی: چند روزی است که شروع کلاس‌های درس به‌صورت حضوری آغاز شده است، اما همچنان بحث بر سر اینکه آیا ضرورتی در این بازگشایی بود یا نه؟ داغ است.

به‌نظر می‌رسد با وجود تمام پروتکل‌های بهداشتی که آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده است هنوز برخی والدین حاضر نشدند فرزندان خود را راهی کلاس‌های درس کنند و باید دید در هفته‌های آتی تصمیم وزارت آموزش و پرورش تغییر پیدا خواهد کرد یا همچنان به این روال ادامه خواهد داد؟

در همین خصوص، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم گفت: از آنجایی که زمان پایان کرونا معلوم نیست و همچنین زیرساخت‌های وزارت آموزش و پرورش برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در سطح خوب و مقبولی قرار ندارد، چاره‌ای جز بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری وجود نداشت.

وی افزود: موضوع حائزاهمیت این است که حالا که مدارس باز شده است و بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را به کلاس‌های درس فرستادند باید شرایطی را ایجاد کرد که ان‌شاالله کرونا، سلامت محصلین را تهدید نکند. مهمترین موضوعات در این راستا، حفظ فاصله منطقی بین دانش‌آموزان، استفاده از ماسک و همچنین مرتباً ضدعفونی‌کردن همه قسمت‌های مدرسه است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من بهتر است مدارس در دو شیفت کلاس‌های درس را برگزار کنند تا بتوان کلاس‌ها را با دانش‌آموزان کمتر و همچنین با فاصله‌گذاری اصولی برگزار کرد.

جلالی یادآور شد: برگزاری مراسم محرم، تجربه خوبی برای کشور بود و نشان داد که می‌توان با حفظ اصول اجتماعی کاری کرد که زندگی جریان داشته باشد. همه ما باید به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا احترام بگذاریم و سرخود کاری را انجام ندهیم، زیرا در برابر دیگری، موظف به رعایت قوانین هستیم.

نماینده استان کرمان اظهار داشت: باید از سر و صدا‌کردن و حاشیه‌سازی‌ها دوری کرد. در خصوص برگزاری یا عدم‌برگزاری کنکور سراسری کلی حرف و حدیث به میان آمد، اما این آزمون‌ها به‌خوبی برگزار شد و بنده به‌عنوان نماینده چند بازدید در این رابطه داشتم که حقیقتاً باید بگویم به بهترین شکل، اصول بهداشتی رعایت شد.

جلالی گفت: مسئولان باید برای هر اتفاقی که امکان دارد هر لحظه پیش بیاید برنامه داشته باشند. نباید بگذاریم چالشی ایجاد شود و کلی ضرر متوجه کشور شود بعد به فکر راه‌حل باشیم. من کاملاً در جریان دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستم، اما معتقد به روش ترکیبی هستم؛ یعنی هم آموزش حضوری و هم آموزش از راه دور. این روش سال‌هاست که در سیستم دانشگاه پیام نور انجام می‌شود و هیچ اشکالی ندارد که به مانند این روش برای آموزش محصلین در دوران کرونا استفاده کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم با احتمالات زندگی کنیم. همه ما امکان دارد که هنگام خروج از خانه دچار سانحه شویم، اما این دلیل نمی‌شود که زندگی را تعطیل کنیم. پس به‌جای ترس بیش از حد باید شرایط مراقبت‌های اجتماعی را بالا برد که ان‌شاالله اتفاقات نامبارک به حداقل برسد تا چرخ زندگی مثل سابق بچرخد.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها