سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - 14 September 2020
علی ابراهیمی:
حدود 9 ماه دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، اما همچنان فضای سیاسی کشور به مانند انتخابات مجلس یازدهم، سرد و بی‌رمق احساس می‌شود.


آیت ماندگار- محمد آیتی: حدود 9 ماه دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، اما همچنان فضای سیاسی کشور به مانند انتخابات مجلس یازدهم، سرد و بی‌رمق احساس می‌شود.

فضای حاکم بر کشور باب دل اصولگرایان پیش می‌رود و آن‌ها امیدوارند کرسی ریاست‌جمهوری را هم به مانند کرسی‌های مجلس به‌راحتی به‌دست آورند. از طرفی هرچه جلوتر می‌رویم به‌نظر می‌رسد اختلافات درونی اصولگرایان در حال عمق پیداکردن است که شاید همین موضوع کار را برای موفقیت این جناح سیاسی سخت کند.

در همین خصوص، علی ابراهیمی نماینده سابق مجلس گفت: تصور من بر این است که اصولگرایان به هر شکلی که شده کرسی ریاست‌جمهوری را در سال 1400 به‌دست خواهند آورد، زیرا در این سال‌ها تلاش زیادی صورت دادند تا نگاه اصلاح‌طلبی در جامعه را تخریب کنند و همه مشکلات کشور را به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم ربط دهند. گروه‌های اصولگرا خیلی سعی دارند که به جامعه القا کنند که دولت تدبیر و امید برآمده از حمایت اصلاح‌طلبان است و این افراد لایق حضور در مدیریت کلان کشور نیستند که اتفاقاً موفق هم شدند که این فضا را تا حدی زیادی به جامعه بقبولانند.

وی افزود: نکته حائزاهمیت این است که بسیاری از اصولگرایان با تلاش‌هایشان در تخریب اصلاح‌طلبان به اهداف خود رسیدند، اما به بهترین آرمان خود که مشارکت حداکثری و پیروزی در انتخابات بود، دست پیدا نکردند. یعنی آن‌ها با تخریب‌هایشان مردم را بی‌انگیزه کردند و مشارکت در انتخابات پایین آمد و به لطف این فضا پیروز این رقابت سیاسی شدند که شاید هدف اصلی‌تر آن‌ها پیروزی با مشارکت حداکثری بود. اکنون هم تصور می‌شود با همین رویکرد بتوانند پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: اصولگرایان برای اینکه بتوانند پیروز انتخابات مجلس شوند تا حد زیادی اختلافات را کنار گذاشتند، ولی به باور من حال که رقیب را خارج از گود می‌بینند و پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری را نزدیک می‌دانند احتمالاً اختلافاتشان با یکدیگر بیشتر خواهد شد، اما بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند از این اختلافات بهره ببرند و فضای سیاسی کشور را به‌دست بگیرند، زیرا چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نخواهند شد و چهره‌های دیگرشان هم از پایگاه اجتماعی لازم برخوردار نیستند.

ابراهیمی یادآور شد: رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس و دیگر کرسی‌های هیات‌رییسه تا حدودی اصولگرایان را در مقابل هم قرار داد و تعامل پیش از انتخابات آن‌ها سست‌تر شد و احتمالاً این اختلافات در ماه‌های آینده عمق بیشتری هم پیدا خواهد کرد، اما از آنجایی که اصولگرایان در تایید صلاحیت‌شان از حاشیه امنیت بیشتری برخوردارند و از طرفی برخی تصمیم‌گیران، بسیاری از اصلاح‌طلبان را سازش‌گر و غرب‌گرا می‌دانند خیلی نمی‌توان به یک رقابت جدی امیدوار بود، ضمن اینکه بسیاری از مردم هم از این سیاسی‌بازی‌ها خسته شده‌اند و دیگر بهای لازم را به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌دهند.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها