سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی:
هر روز به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم و این انتخابات از این جهت حساسیت پیدا کرده است که هم اوضاع اقتصادی کشور شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و هم این انتخابات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و فرد منتخب باید بتواند سیاست‌هایی را در قبال تصمیمات آمریکا در پیش بگیرد که اوضاع سیاسی – اقتصادی کشور به نفع مردم تغییر پیدا کند.


آیت ماندگار- محمد آیتی: هر روز به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم و این انتخابات از این جهت حساسیت پیدا کرده است که هم اوضاع اقتصادی کشور شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و هم این انتخابات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و فرد منتخب باید بتواند سیاست‌هایی را در قبال تصمیمات آمریکا در پیش بگیرد که اوضاع سیاسی – اقتصادی کشور به نفع مردم تغییر پیدا کند.

این روزها اصولگرایان سرمست از پیروزی در میدان تقریباً بی‌رقیب مجلس، سودای تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری را دارند و باید دید می‌توانند به مانند انتخابات مجلس بی‌دغدغه موفق شوند یا خیر؟

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده مجلس نهم و دهم گفت: عده‌ای در این سال‌ها تا توانستند بذر ناامیدی در جامعه پاشیدند و مردم را نسبت به انتخابات دلسرد و حتی آن‌ها را از رای‌دادن منع کردند. من به همه مردم ایران توصیه می‌کنم روحیه خود را از دست ندهند و بدانند که روند تدریجی اصلاحات زمان‌بر است و اگر خسته شوند، ضرر خواهند کرد.

وی افزود: عده‌ای طی سالیان گذشته با حرف‌های توخالی، سطح توقع مردم را بی‌جهت بالا بردند به‌طوری‌که وقتی اقدامات مثبت و خوبی هم انجام شد، مردم خیلی قبول و باور نکردند و این تحرکات را خیلی حائزاهمیت ندانستند. امروز اگر روحانی رییس‌جمهور نبود و به‌جای او یک فرد اقتدارگرا در راس کار قرار می‌گرفت کشور وضعیت به مراتب بدتری داشت. اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان چاره‌ای ندارند جز اینکه به‌خاطر منافع و مصالح کشور، وسواس در انتخاب را کنار بگذارند و با نیروهای حداقلی و تاثیرگذار خود به پیشرفت کشور کمک کنند.

نماینده سابق رشت تصریح کرد: هرچه نسبت به صندوق رای بی‌تفاوت باشیم گستاخی‌های دشمنان نظام و مخصوصاً ترامپ هم افزایش پیدا می‌کند. یکی از دلایل رفتن آمریکا به‌سمت استفاده از مکانیسم ماشه و تلاش برای متقاعدکردن دیگر طرف‌های برجام برای این منظور، به‌خاطر مشارکت پایین در انتخابات مجلس یازدهم است.

جعفرزاده اظهار داشت: از همه مردم می‌خواهم با حواس جمع کارهای مجلس یازدهم را رصد کنند. حدود چهار ماه از عمر مجلس یازدهم گذشته است ومی‌بینیم که شعارهای آن‌ها تا اینجای کار سنگ روی یخ شده است. من معتقدم عملکرد مجلس دهم در زمان مشابه، از مجلس یازدهم به مراتب بهتر بوده است و نگاه به شاخص‌ها، خود حکایت از این ادعا دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اشکالی در رفتن آقای قالیباف به استان‌ها نیست، ولی خوب است ایشان بداند برای کارکردن برای مردم نیاز به این دارد که بازوهای اجرایی کشور را هم با خود همراه کند. اینکه به استانی رفته شود و بگویند مسئولان کجایند و چرا به داد مردم نمی‌رسد بیشتر از آنکه به نفع کشور باشد، دادن خوراک به دشمنان نظام است.

جعفرزاده گفت: مجلس یازدهم خیلی وقت دولتمردان را می‌گیرد و این نوع برخورد در نطق‌ها و سوالات از وزرا به نفع کشور نیست. برخی سوالات به‌قدری نامفهوم است که باید مدت‌ها در وزارتخانه‌ها بررسی شود تا به ترجمه برسد. اگر مجلس یازدهم دلش به حال مردم می‌سوزد، به‌جای تقابل با دولت راه تعامل را در پیش بگیرد. یکی از خصوصیت‌های ارزنده آقای لاریجانی، برقراری ارتباط دوستانه بین مجلس و دولت بود، او همیشه تلاش کرد که برخوردها در چارچوب اخلاق باشد.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در پایان خاطرنشان کرد: من شخص آقای لاریجانی را فردی عاقل و مدیر می‌دانم که اتفاقاً این روزها بسیاری از افرادی که ایشان را قبول نداشتند هم با من هم‌نظر هستند. لاریجانی زمانی در قوه مجریه بوده و سال‌ها در راس قوه مقننه قرار گرفته بود. او تحصیلات و سوابق روشنی در کارنامه خود دارد که می‌تواند کاندیدای مناسبی برای انتخابات 1400 باشد. از طرفی به اصلاح‌طلبان هم پیشنهاد می‌کنم وحدت با اعتدال‌گرایان را فراموش نکنند و مثل پایداری‌چی‌ها موضوعات را صفر و صد نبینند.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها