سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - 19 September 2020
«شهرزاد رفعتی» در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل و بنیانگذار کمپانی معروف Broadband TV؛ در مجله «فست کمپانی» در طبقه بندی ۱۰۰ خلاق برتر در رتبه ۳۷ قرار گرفت.


آیت ماندگار- «شهرزاد رفعتی» در سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد، تا دوران نوجوانی در ایران بود. «شهرزاد رفعتی» در سال ۱۹۹۶ در شرایطی به کانادا رفت که کل دارایی‌اش یک چمدان بود و تازه به صورت محدود زبان انگلیسی می‌دانست، طوری که نمی‌توانست به سادگی ارتباط برقرار کند. ولی او مصمم بود که در زندگی به موفقیت برسد.

مدرک کارشناسی علوم رایانه را از دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت کرد و در سال دوم دانشگاه به عنوان فعال‌ترین دانشجوی انجمن بین المللی دانشجویان خلاق و ممتاز در کانادا شناخته شد.

وی در سال ۲۰۰۵، در ۲۵ سالگی، یعنی همان زمانی که یوتیوب متولد شد، شرکت BBTV را پایه نهاد. در حال حاضر مشتریان سرشناسی مانند لیگ اِن‌بی‌اِی، سونی، وارنر برادرز و دیزنی دارد. روزنامه­‌های کانادایی ارزش این کمپانی را یک میلیارد دلار تخمین زده‌اند. او می‌گوید که کارآفرینان باید بزرگ فکر کنند.

در ابتدا این شرکت سخت افزاری بود و ست تاپ باکس، یعنی دستگاه سخت‌افزاری پخش‌کننده ویدئو از روی اینترنت بر روی تلویزیون را می‌فروخت. ولی میزان زیادی از این دستگاه فروخته نشد. چون مردم ترجیح می‌دادند که با همان کامپیوتر‌های خود ویدئو تماشا کنند.

بعد از ۳ ماه «شهرزاد رفعتی» به این نتیجه رسید که باید تجارتش را تغییر بدهد. فناورى اى که «شهرزاد رفعتی» فراهم آورده محتواى مشمول کپى رایت را نه تنها در یوتیوب بلکه در هر فضاى دیگرى که امکان آپلود ویدیٔو در آن باشد تشخیص مى دهد. بعد از تنها دو سال، BBTV نخستین مشتری بزرگ خود یعنی NBA آمریکا را پیدا کرد.

نرم‌افزاری BBTV به صورت خودکار ویدئو‌های آنلاین را اسکن می‌کند و اگر تشخیص بدهد که متعلق به شرکت خاصی است، آگهی متناسب روی آن پخش می‌کند. درصدی از درآمد هم به BBTV می‌رسد. آن‌ها با ارائه دهندگان محتویات چندرسانه‌ای شریک شدند تا از سرقت محتوای رسانه‌های اینترنتی جلوگیری کنند.

«شهرزاد رفعتی» به عنوان یکى از صد کارآفرین برتر سال ۲۰۱۱ توسط مجله فست کمپانی انتخاب شد. او برنده جایزه مدیر عامل برتر سال ونکوور در سال ۲۰۱۳، برنده جایزه دیجى اواردز با عنوان یکی از موفق‌ترین بانوان کانادا در سال ۲۰۱۳ است.

شرکت BBTV که هم اکنون بعد از گوگل و فیسبوک با داشتن بیش از سیصد میلیون کاربر در بیشترین حجم دارایی ویدئویی دنیا، در رتبه سوم قرار دارد و شعبه‌های دیگرِ آن در نیویورک، ژاپن، برزیل، هند و فرانسه افتتاح شده است، اما همچنان مقر اصلی آن در ونکوور کانادا است.

«شهرزاد رفعتی» در مجله هاى پرتیراژ کانادا به عنوان یکى از پنج مدیر برگزیده و موفق در میان مدیران شرکتهاى رسانه اى کانادا شناخته و معرفى شد و از ایشان براى سخنرانى در بسیارى از سمینار‌ها و گردهمایى هاى تجارى در زمینه رسانه هاى پیشرفته دعوت مى شود. بر اساس اطلاعات شرکت، فیلم‌های ساخته شده توسط فناوری­‌های این شرکت ۴۲۹ میلیون بار در سال ۲۰۱۹ دیده شده‌اند.

منبع: برترین ها


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها