سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - 21 September 2020
علی رضایی:
هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم نام‌های بیشتری برای حضور در بزرگ‌ترین رقابت سیاسی کشور به گوش می‌خورد. تا چندی پیش از محمدرضا عارف، علی لاریجانی، ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف به‌عنوان اصلی‌ترین و محتمل‌ترین گزینه‌ها یاد می‌شد، اما حال نام‌هایی مثل مهرداد بذرپاش، علی نیکزاد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و... بر سر زبان‌ها افتاده است.


آیت ماندگار- محمد آیتی: هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم نام‌های بیشتری برای حضور در بزرگ‌ترین رقابت سیاسی کشور به گوش می‌خورد. تا چندی پیش از محمدرضا عارف، علی لاریجانی، ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف به‌عنوان اصلی‌ترین و محتمل‌ترین گزینه‌ها یاد می‌شد، اما حال نام‌هایی مثل مهرداد بذرپاش، علی نیکزاد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و... بر سر زبان‌ها افتاده است.

فارغ از عارف و لاریجانی که خیلی در سپهر سیاسی کشور حضور ندارند و ابراهیم رییسی که ریاست قوه‌ای را به عهده دارد که با حکم رهبر انقلاب تعیین می‌شود، افراد مطرح دیگر کسانی هستند که چندی پیش با رای مردم به‌عنوان نماینده وارد بهارستان شدند. حال پرسش اصلی این است که فردی که از مردم برای حضور و خدمت چهار ساله در مجلس رای لازم را کسب کرده منطقی است که اواسط کار به‌واسطه حضور در جایگاه دیگری به مجلس و رای مردم پشت کند؟

از طرفی، سوال دیگر این است که رییس‌جمهور بعدی چه موضوعی را باید به‌طور خاص در برنامه‌های خود بگنجاند که با جامعه راضی‌تری روبرو شویم؟

در این خصوص، علی رضایی نماینده کنگاور گفت: برخی می‌گویند افرادی به‌واسطه سمت بهتر در آینده وارد شورای شهر یا مجلس می‌شوند که من معتقدم نباید افراد را قضاوت کرد، اما کاملاً با فرد یا افرادی که حضور در شورای شهر و مجلس را سکوی پرتاب خود در آینده می‌دانند و از همان ابتدا، نگاه‌شان به این سمت‌ها، حضور در جایگاهی اجرایی‌تر و بااهمیت‌تر است، مخالفم.

وی افزود: در قانون اساسی کشور که در همان ماه‌های ابتدایی انقلاب نوشته شد، شرایط حضور کاندیداها در ریاست‌جمهوری را سواد خواندن و نوشتن تعیین کردند که به‌نظر من ضرورت دارد همانطور که به مرور زمان حداقل مدرک کارشناسی ارشد را به‌عنوان گزینه‌ای برای تایید صلاحیت منظور کردند مصادیق روشن و بااهمیت دیگری را هم مدنظر قرار دهند که شاهد ثبت‌نام بیهوده افراد نباشیم، زیرا این ثبت‌نام‌ها وقت کشور را می‌گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: فردی که خود را مدعی رییس‌جمهوری می‌داند باید ملاک‌های اولیه را داشته باشد و چقدر خوب است که افراد قبل از ثبت‌نام به وجدان خود رجوع کنند و ببینند آیا گذشته تاثیرگذاری داشته‌اند یا خیر؟ آیا اگر در صحنه حاضر شوند می‌توانند شرایط را به نفع مردم تغییر دهند یا از ایجاد چنین فضایی عاجزند؟ زیرا اگر غیر از این باشد ظلم در حق مردم است.

رضایی اظهار داشت: وضع اقتصادی کشور بسیار آشفته است و به اعقاد من، رییس‌جمهور آینده باید رویکرد اقتصادی داشته باشد چون اکنون اولویت کشور، بهبود شرایط اقتصادی کشور و به تبع آن، معیشتی مردم است. مردم انتظار و توقع دارند فردی در راس کار قرار بگیرد که برای بهبود اوضاع بی‌سامان اقتصادی مملکت، برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد. یعنی باید در هر سه بازه زمانی برنامه‌هایی را ارائه داد که بتوان رضایت حداکثری در جامعه ایجاد کرد.

نماینده کنگاور در مجلس یازدهم در ادامه عنوان کرد: به‌قدری اقتصاد و معیشت مردم آسیب دیده است که باید هرچه زودتر کاری اساسی کرد تا خیلی زود بتوان خبرهای خوبی را به مردم داد تا آن‌ها هم به‌طور واقعی این تحرکات مثبت را در زندگی خود حس کنند. ما نمی‌توانیم مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهیم و مرتباً و گاهاً به‌صورت کاذب به آن‌ها بگوییم در چند سال آینده وضع بهتر می‌شود. مردم می‌خواهند هرچه زودتر اثرات مثبت تصمیمات مدیران را در سفره‌های خود لمس کنند که اگر غیر از این باشد و همچنان فرصت را از دست دهیم با موجی از نارضایتی اجتماعی روبرو خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تمام کسانی که بنا دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شوند، دو توصیه دارم؛ اول، با خود خلوت کنند و ببینند مدیر اجرایی هستند و سوابق‌شان در گذشته حکایت از این دارد که اگر این‌طور است وارد صحنه شوند، زیرا غیر از این یعنی درگیر کردن ذهن مردم. دوم اینکه، فردی که می‌داند پایگاه رای ندارد وارد صحنه نشود چون این نوع حضورها با نگاه‌های شخصی به نفع کشور و مردم نیست.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها