سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 24 September 2020
یزدی‌خواه گفت: امیدوارم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به‌سمتی بروند که سعی آن‌ها در بستن ریالی قرارداد با خارجی‌ها باشد تا فوتبال ما کمتر با چالش مواجه شود.


آیت ماندگار- محمد آیتی: چند هفته پیش، هیات‌ رییسه سازمان لیگ فوتبال بنا به ملاحظات متعدد مصوب کرد که در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مسابقات باشگاهی، عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع شود و بازیکنان و مربیان خارجی فعلی شاغل در صورت اتمام مدت قرارداد فقط می‌توانند با همان باشگاه فعلی خود تمدید کنند و پیوستن آن‌ها به سایر باشگاه‌ها نیز ممنوع است.

پیش از این وزارت ورزش، جذب بازیکن خارجی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس را ممنوع کرده بود.

همین پافشاری کافی بود تا پرونده بازگشت استراماچونی سرمربی موفق و سابق استقلال به این تیم بسته شود، اما سوال اینجاست که آیا این رویکرد که گویا به‌خاطر مشکلات ارزی اتفاق افتاده، کاری منطقی است یا خیر؟

در همین خصوص، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در قانون جدیدی که وزارت ورزش و سازمان لیگ وضع کرده و ورود مربی و بازیکن جدید خارجی را به فوتبال کشور به مدت یک سال غیرقابل امکان کرده است، یک بحث فنی وجود دارد و یک بحث اقتصادی؛ در عین حال معتقدم که تصمیم‌گیران این حوزه خوب است به کمیسیون فرهنگی مجلس بیایند و منطق خود را برای ما توضیح دهند.

وی افزود: در حال حاضر، کشور در منابع ارزی در مضیقه است و به اعتقاد من هم خوب است که در این شرایط بیشتر از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود، اما ضرورت دارد این موضوع تمام و کمال برای افکار عمومی شفاف شود.

نماینده تهران تصریح کرد: برخی سوال می‌پرسند ما در حوزه‌های دیگر از ظرفیت‌های افراد غیرایرانی استفاده می‌کنیم، حال چرا نباید در فوتبال استفاده کنیم؟ من در جواب این افراد می‌گویم باید ملاحظات کشور را درنظر گرفت، ولی اعتقاد دارم نباید این رویکرد مطلق می‌بود، یعنی می‌شد از ظرفیت مربیان و بازیکنان مستعد و تاثیرگذار خارجی استفاده کنیم.

یزدی‌خواه اظهار داشت: امیدوارم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به‌سمتی بروند که سعی آن‌ها در بستن ریالی قرارداد با خارجی‌ها باشد تا فوتبال ما کمتر با چالش مواجه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و خیلی قبل‌تر از این باید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شدند. کجای دنیا دولت تیم‌داری می‌کند؟ دولت‌ها نهایتاً تیم‌های ملی خود را حمایت می‌کنند. اکنون هم در مجلس یازدهم یکی از مطالبات ما، خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس است.


منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها