سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - 25 September 2020
قیمت طلا و نقره در ایالات متحده به شدت کاهش یافت و بر این اساس طلا به کمترین قیمت دو ماه گذشته و نقره به پایین‌ترین سطح هفت هفته گذشته رسید.


آیت ماندگار- با توجه به آنکه شاخص دلار آمریکا روز گذشته در بالاترین سطح دو ماهه قرار گرفت و از اوایل هفته جاری بازارهای جهانی سهام ریزش داشته‌اند، عناصر نزولی برای بازار فلزات گرانبها فراهم آمده است. بر این اساس روز گذشته معاملات آتی طلای دسامبر با ۳۸ دلار کاهش به قیمت ۱۸۶۹.۴۰ دلار و قیمت نقره در بازار کومکس نیویورک با ۱.۳۸۳ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۱۴ دلار در هر اونس معامله شد.

روند صعودی طلا و نقره در طول این هفته کاملا متوقف شد و همچون بازارهای سهامی جهان پس از ریزش پی در پی صف فروش در بازارها شکل گرفت. به نظر می‌رسد بازار فلزات گرانبها به عنوان سرمایه گذاری امن برای از سر گرفتن روند صعودی نیاز به یک جرقه اساسی دارند.

نمودارها در بررسی‌های دقیق‌تر بیانگر آن است که در یک روند نزولی شش هفته‌ای قرار گرفته‌اند. در حالی که اخبار فنی کوتاه مدت طلا (در نمودارهای روزانه) ناخوشایند است وضعیت فنی بلندمدت (نمودار هفتگی) همچنان در یک روند تعاملی باقی بمانند چرا که تحلیل‌ها بیانگر یک روند صعودی دو ساله است. اما در نمودار هفتگی معاملات آتی طلای کومکس در کوتاه مدت، روند نزولی قیمت‌ها تا سطح ۱۷۰۰ دلار در اونس هم قابل پیش بینی است.

نقره هم در این هفته نزدیک به ۴ دلار در اونس کاهش داشت. قیمت نقره اکنون در نمودار روزانه در یک روند نزولی شش هفته‌ای قرار گرفته است. همچنان بررسی نمودارهای قیمت نقره بیانگر آن است که در کوتاه مدت روند وحشتناک نزولی متوقف شده و حرکت از سویی دیگر آغاز خواهد شد. در طول روز گذشته بازارهای جهانی سهام عمدتا باثبات بودند، با این وجود شاخص‌های اصلی آمریکا در پایان معاملات روز گذشته به شدت ریزش داشت.

گفته می‌شود روند نزولی بازارهای سهام متاثر از تصویب لایحه بودجه کوتاه مدتی است که دولت فدرال آن را تا اوایل دسامبر ادامه خواهد داد. با این وجود همچنان بعید به نظر می‌رسد که کنگره و ترامپ موفق به دستیابی به دیدگاهی مشترک برای تصویب بسته دوم محرک مالی پیش از انتخابات ماه نوامبر شوند.

در ادامه اخبار منتشر شده روز گذشته، یک دانشمند انگلیسی هشدار داده که این کشور در آستانه اعلام دور دوم قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی قرار دارد. بوریس جانسون هم در این رابطه هشدار داده که انگلستان زمستان سختی را با توجه به شرایط قرنطینه در پیش رو دارد.در همین حال، شاخص مدیران خرید منطقه یورو (PMI) ماه سپتامبر ۵۰.۱ در برابر ۵۱.۹ ماه آگوست بود.

در اروپا رشد بهتر تولید به رهبری آلمان با کاهش مجدد رکود در بخش خدمات در نتیجه محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید - ۱۹ به ثبت رسید. در ایالات متحده هم شاخص مدیران خرید در بخش خدمات ۵۴.۶ و در بخش تولید ۵۳.۵ بوده است.

در بازارهای مهم خارجی هم قیمت نفت خام نیمکس ۴۰ دلار در بشکه معامله شد، همچنین بازدهی اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده در حدود ۰.۶۸ درصد معامله شد.

از دیدگاه فنی، روند صعودی قیمت طلا از مزایای فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح معاملات ماه اکتبر یعنی ۱۹۲۵.۵۰ دلار در هر اونس است و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی فنی ۱۸۰۰ دلار است. همچنین بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول طلا ۱۸۸۵ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۰۰ دلار عنوان شده، همچنین سطح پشتیبانی نخست ۱۸۶۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

معاملات آتی دسامبر نقره در طول هفته جاری مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را از دست داده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی دوباره به سطح ۲۶ دلار در اونس است همچنین هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی ۲۲ دلار است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر سطح مقاومت اول نقره ۲۴ و سطح مقاومت دوم ۲۴.۶۲ دلار در اونس بوده است همچنین سطح پشتیبانی نخست ۲۳.۰۴ و سطح پشتیبانی دوم در ۲۲.۵۰ دلار در اونس مشاهده شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها