سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - 25 September 2020
پس از بررسی مدارک لازم برای تعویض پلاک توسط کارشناس حقوقی، افسر مرکز تعویض مشخصات خودروی شما نظیر شماره موتور و شاسی، شماره بدنه و صحت مدارک خودرو را تایید کرده و مجوز رفتن به مرحله بعد را به شما می‌دهد.
آیت ماندگار- به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر می‌خواهید خودروی جدیدی بخرید باید بدانید که مهم‌ترین مرحله خرید شما همواره تعویض پلاک است یعنی در این مرحله شما برای تکمیل فرآیند خرید خودرو نام صاحب قبلی را از پلاک آن حذف و نام شما به عنوان صاحب جدید ثبت می‌شود، برای انجام تعویض پلاک نیاز است که هم مالک جدید و هم فروشنده خودرو در محل تعویض پلاک حاضر شوند، اما این که دقیقا چه مراحلی را برای انجام این کار باید طی کرد سوالی  است که ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. با ما همراه شوید تا همه آن چیزی که در مورد تعویض پلاک باید بدانید  به اضافه مدارک لازم برای تعویض پلاک را برایتان توضیح دهیم.


مرحله اول مراجعه به یک مرکز تعویض پلاک بوده که با توجه به اینکه دو شماره پایانی پلاک خودروی شما را براساس محل زندگیتان مشخصص می‌کنند باید به مرکزی بروید که در محدوده محل زندگیتان شما مشخص شده است. قدم دوم ورورد به پارکینگ مرکز تعویض پلاک بوده و نوبت‌گیری است. در ادامه کار باید بر اساس شماره درج شده بر روی برگه نوبت خود به ساختمان اداری مربوطه مراجعه کنید و مدارک لازم برای تعویض پلاک خود را در پوشه تحویل قرار داده و تحویل کارشناس حقوقی دهید.

پس از بررسی مدارک لازم برای تعویض پلاک توسط کارشناس حقوقی، افسر مرکز تعویض مشخصات خودروی شما نظیر شماره موتور و شاسی، شماره بدنه و صحت مدارک خودرو را تایید کرده و مجوز رفتن به مرحله بعد را به شما می‌دهد. تایید فنی و مقدار خلافی خودرو را افسر ناظر مشخص می‌کند و در صورت داشتن خلافی مقدار آن باید توسط مالک قبلی خودرو در همان محل تعویض پلاک به طور کامل پرداخت شود. البته بنا به توافق ممکن است خریدار پرداخت این مبلغ را بر عهده گرفته باشد.

در مرحله آخر باید هزینه تعویض پلاک به شماره حساب درج شده در مرکز  واریز شود. بعد از این کار شما قادر خواهید بود با دریافت برگ سبز خودرو اقدام به نصب پلاک جدید و تحویل پلاک قبلی کنید. توجه کنید که مدت زمانی که ممکن است به این کار اختصاص یابد از 10 دقیقه تا یک ساعت متغییر است.

نکات مهم در فرآیند تعویض پلاک

- اگر فروشنده خودرو در محل تعویض پلاک حضور نمی‌یابد، اطمینان حاصل کنید که مقدار خلافی خودرو صفر بوده در غیر این صورت شما باید مبلغ را پرداخت کرده و در نهایت از هزینه باقیمانده برای سند کم کنید.

- امکان پرداخت همه هزینه‌های ذکر شده اعم از پرداخت جریمه یا هزینه تعویض در مرکز مربوطه از طریق دستگاه‌های POS فراهم می‌شود. پس همراه داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب با موجود کافی را فراموش نکنید.

- پرداخت عوارض شهرداری برای تعویض پلاک انجام نمی‌شود. در این مورد شما می‌توانید هنگام انتقال مالکیت خودرو این کار را انجام دهید.

- در صورتی که قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده و اکنون غیرفعال باشد، همان پلاک قبلی روی خودروی جدید شما نصب خواهد شد.

- به جز هزینه‌های خلافی که باید فروشنده آن‌‌ها را تقبل کند کلیه هزینه‌های تعویض پلاک بر عهده خریدار محترم است.

- در صورتی که خودروی دست دوم خود را به صورت وکالتی خریده‌اید، امکان بروز مشکل در تعویض پلاک فراوان است و ممکن است خودرویتان توقیف شود.


جمع بندی

آگاهی به مدارک لازم برای تعویض پلاک که باید در هنگام تعویض پلاک خودرو به همراه داشته باشید همواره باعث شده که از اتلاف وقت و از بروز خطا و اشتباه که سبب طولانی شدن پروسه تعویض پلاک می‌شود جلوگیری به عمل بیاید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها