سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - 26 September 2020
بانک رفاه کارگران طی سال های اخیر بخش قابل توجهی از توان و ظرفیت خود را صرف امور مربوط به اشتغالزایی و محرومیت زدایی کرده است.


آیت ماندگار- با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، نیاز به ایجاد اشتغال و کمک به معیشت مردم امری است که نه تنها دولت بلکه هر سازمان و ارگانی باید در سطح و توان خود در این راه قدم بردارد و باید تا جایی که می تواند در این جنگ اقتصادی گامی مؤثر بردارد.

بانک رفاه کارگران یکی از ارگان هایی است که طی سال های اخیر گام های موثری در راستای اشتغال زایی و همچنین محرومیت زدایی برداشته و سعی کرده خود را در مسیر کمک به مردم قرار دهد.

*تشکیل مرکز حمایت های اجتماعی در مناطق محروم
اسماعیل لله گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران اخیراً در بازدید از خیریه جواد الائمه که به منظور کمک به مردم و ایجاد اشتغال با همکاری این بانک تشکیل شده است، اظهار داشت: از اهداف اصلی بانک رفاه کارگران، همکاری و تعامل با فعالان اقتصادی با رویکرد ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور است که شکل‌گیری مرکز حمایت های اجتماعی در این مناطق از برنامه‌های جدید و در دست اجراست تا بتوانیم در مسیر تحقق شعار سال که "جهش تولید" است، گام برداریم.

وی همچنین، ضمن تأکید بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، راه اندازی کارگاه های کوچک و ایجاد اشتغال در مناطق محروم افزود: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بانک رفاه اقدام بسیار خوبی است که انجام شده و این امر مورد توافق قرار گرفته است.

* اختصاص اعتبار 16 میلیون دلاری برای احداث بیمارستان
یکی از اقداماتی که بانک رفاه در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال انجام داده، توجه به بخش سلامت به ویژه در مناطق محروم است که از آن جمله می توان به، تخصیص اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال و 16 میلیون دلار برای احداث بیمارستان 200 تختخوابی فوق تخصصی اشاره کرد که قرار است این بیمارستان به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را شروع کند.

همچنین مبلغ 290 میلیارد ریال و 17 میلیون دلار اعتبار ارزی برای احداث بیمارستان 100 تختخوابی در زاهدان در نظر گرفته شده است و کارکنان بانک رفاه نیز پنج میلیارد و 500 میلیون ریال به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان اهدا کردند.

*اعطای 70 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال خانگی در سیستان
علاوه بر این در بخش حمایت اجتماعی و اشتغالزایی نیز مبلغ 70 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات مشاغل خانگی ، مبلغ 650 میلیارد ریال برای 2521 فقره وام قرض الحسنه ازدواج، مبلغ 500 میلیون ریال برای کمک به نوسازی دانشگاه علوم پزشکی و احداث یک مدرسه 6 کلاسه در روستای سنجرانی شهرستان هامون از دیگر مصوبات بانک رفاه کارگران در جهت کمک به مردم آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان بوده است.

همچنین، در کنار حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی، در بخش کلان نیز 200 میلیارد ریال بودجه مشارکت از محل منابع بانک و صندوق توسعه برای پروژه ساخت و تجهیز هتل دلفین چابهار، 1500 میلیارد ریال بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پروژه‌های عمرانی، مبلغ 100 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های شرکت نگین صنعتی صندوق توسعه،10 میلیارد ریال بخشش سود و جرائم تاخیر بدهکاران بانک بابت تسهیلات اختصاص داده است.
*تسهیلات 3 هزار میلیارد تومانی به بنگاه های کوچک
گفتنی است، اقدامات بانک رفاه کارگران برای رشد اشتغال و تولید، مربوط به یک سال اخیر نبوده، بلکه این اقدامات از سالهای گذشته شروع شده، به نحوی که از سال 1392 تا آذر ماه 1398 حدود مبلغ 3 هزار و 170 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش، بانک رفاه کارگران در طرح برکت (تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت های استان های محروم در جهت ایجاد و تثبیت اشتغال) و قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح های مددجویی کمیته امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازه زمانی مبلغ 712 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

*وام های بلاعوض و قرض الحسنه برای محرومیت زدایی استان کرمان

گفتنی است، محرومیت زدایی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که از ابتدای انقلاب تا کنون به آن توجه شده و همه دولت ها سعی کرده اند هر کدام به هر نحوی این مشکل را حل کنند. بانک رفاه کارگران نیز در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، سعی کرده در مناطق محروم از جمله استان کرمان منشأ اثر باشد.

اسماعیل لله گانی مدیرعامل این بانک که به استان کرمان سفر کرده بود در جلسه شورای اداری شهرستان شهداد که با حضور جمعی از مسئولان عالی اجرایی این استان برگزار شد، خاطر نشان کرد: بانک رفاه کارگران علاوه بر انجام ماموریت های ویژه خود و کسب سود به عنوان یک بنگاه اقتصادی، ایفای تعهدات اجتماعی در قالب کمک به رونق تولید، اشتغالزایی و محرومیت زدایی در مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده است.

در ادامه این بازدید و حضور مدیرعامل بانک در شهرستان شهداد استان کرمان، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسون اقتصادی مجلس به حمایت های بانک رفاه کارگران در زمینه اشتغال، تولید و بخش های اقتصادی اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده قرار است بانک رفاه کارگران برای احداث تعدادی واحد مسکونی به منظور تخصیص مددجویان کمیته امداد در این منطقه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مسائل مربوط به بخش کشاورزی نیز قرار شد شهداد از طریق قرارگاه سازندگی بسیج و سپاه ثارالله استان کرمان مورد حمایت قرار گیرد، بنابراین امیدواریم در طول هفته های آینده آغاز طرح بهبود بازسازی و لایه روبی قنوات کشاورزی در حوزه شهداد در سطحی مشخص با حمایت بانک رفاه کارگران آغاز شود، تا علاوه بر کمک به بخش کشاورزی، به بهبود شرایط اقتصادی، اشتغال، معیشت و مهاجرت معکوس اهالی شهرستان شهداد کمک شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها