سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - 14 October 2020
انتخابات مجلس یازدهم را باید اولین انتخاباتی دانست که محمدباقر قالیباف موفق به کسب اعتماد اکثریت رای‌دهندگان شد. حال او سفرهای استانی خود را در قالب رییس مجلس کلید زده است و با ظاهری جهادی به استان‌های مختلف می‌رود تا از کمبودها باخبر شود.

آیت ماندگار- محمد آیتی: انتخابات مجلس یازدهم را باید اولین انتخاباتی دانست که محمدباقر قالیباف موفق به کسب اعتماد اکثریت رای‌دهندگان شد. حال او سفرهای استانی خود را در قالب رییس مجلس کلید زده است و با ظاهری جهادی به استان‌های مختلف می‌رود تا از کمبودها باخبر شود.

عده‌ای معتقدند این سفرها خیلی دستاوردی برای مردم آن مناطق ندارد و سفرها و اظهارات رییس مجلس بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و باید از هم‌اکنون او را یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری 1400 دانست.

در همین خصوص، بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه در ایران یک مشکل اساسی وجود دارد و آن نبود گردش نخبگان در پست‌های مدیریتی است. این به صلاح نیست که مثلاً فردی رییس مجلس شود و سپس ریاست مجلس را به‌خاطر تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری رها کند. باید گذاشت فرصت برای دیگران هم مهیا شود.

وی افزود: توزیع عادلانه باید در قدرت سیاسی هم لحاظ شود. از طرفی باید خودمان را عادت دهیم تا چهره‌های جدید و جویای نام با تفکرات نو بتوانند در راس کار قرار بگیرند.

عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: امروز بنده با نظر مردم شریف حوزه انتخابیه‌ام وارد مجلس شدم، اصلاً شایسته نیست که به این انتخاب پشت کنم و برای سمت دیگری تلاش داشته باشم.

رحیمی یادآور شد: اکنون روسای قوای قضاییه و مقننه افراد صالحی هستند و صلاح نیست آن‌ها به‌دنبال قوه مجریه باشند و بهتر است افراد دیگری برای گرفتن این پست در سال 1400 رقابت کنند.

وی اظهار داشت: ساختار سیاسی ایران به‌گونه‌ای است که رییس‌جمهور با رای مردم انتخاب می‌شود، پس باید مجال داد تا هم چهره‌های جدید به صحنه بیایند و هم برای حق انتخاب مردم احترام قائل شد.

رحیمی در پاسخ به اینکه آیا حضور افرادی از بدنه مجلس برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری از اشکالات قانون انتخابات است؟ گفت: برای نظر در خصوص چنین موضوعی نباید سریع و احساسی پاسخ داد و ضرورت دارد با خردجمعی در این رابطه تصمیم گرفته شود. اما به اعتقاد من، دیدگاه اجتماعی خیلی قبول ندارد فردی که از مردم برای نمایندگی مجلس رای گرفته کار را به‌خاطر تصاحب سمت دیگری ترک کند.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها