سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 18 October 2020
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت طی دو روز آینده در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت و با افزایش آلاینده «ازن» همراه می‌شود.


آیت ماندگار- بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در صبحگاه امروز (۲۷ مهر ماه) کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد که ناشی از افزایش ترافیک، حاکمیت جو پایدار و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و آسمان صاف شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» شاهد افزایش غلظت این آلاینده خواهیم بود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت امشب (۲۷ مهر ماه) پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود و در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با وزش باد مؤثر در نخستین ساعات فردا (۲۸ مهر ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کند و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

برقراری جو آرام  طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و مشابه روز قبل در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده «ازن» باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. با افزایش ترافیک شامگاهی و تداوم پایداری جوی تا ساعات پایانی فردا (۲۸ مهر ماه) بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۰۷ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها