سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 25 October 2020
به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، طرح «جهش تولید مسکن» می‌تواند در کنترل قیمت مسکن مخصوصا برای اقشار متوسط به پایین جامعه کمک کند.


آیت ماندگار- در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون عمران که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و برخی از فعالان شرکت‌های ایرلاین برگزار شد، با مخالف رئیس این کمیسیون با افزایش قیمت بلیت‌ها پرواز مقرر شد که افزایش قیمت‌ها فعلا اعمال نشود.

در حاشیه این نشست غلامرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران گفت: قرار است در هفته آینده (هفته جاری) این موضوع مجددا با تشکل جلسه‌ای با حضور مدیران وزارت راه بررسی شود و تلاش کمیسیون بر این است ضمن این که فاصله اجتماعی در پروازها رعایت شود نباید تا این حد قیمت بلیت‌ها گران شود.

مردم به حداقل‌ها نرسیدند

وی همچنین با انتقاد از عملکرد وزارت راه و دولت در خصوص نحوه اجرای طرح وام ودیعه مسکن، عنوان کرد: علی‌رغم این که بیش از 1.5 میلیون نفر ثبت‌نام کردند کمتر از 200 هزار نفر توانستند این وام را بگیرند، ما در این موضوع با مشکل عدم همراهی بانک‌ها روبه‌رو هستیم.

به گفته رضایی، متاسفانه مبلغ این ودیعه خیلی کم است و کسی نمی‌تواند کاری با آن کند اما مردم به این حداقل‌ها هم راضی هستند ولی به آن نرسیده‌اند.

براساس اظهارت رئیس کمسیون عمران، در این خصوص به وزارت راه تکلیف شده تا به این موضوع رسیدگی کند.

کنترل قیمت مسکن برای اقشار ضعیف

رضایی در ادامه طرح مسکن ملی را یکی از نقاط ضعف اساسی دولت عنوان کرد و افزود: دولت نتوانسته با اجرای این طرح انتظارات جامعه را برآورده کند و نمره دولت در حوزه مسکن منفی است.

وی گفت: نیاز سالانه کشور به مسکن حدود 900 هزار واحد است که در حال حاضر 300 هزار واحد آن تولید می‌شود، یعنی هیچ تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد.

او درباره طرح جدید کمیسیون عمران برای مسکن توضیح داد: ما طرح دو فوریتی «جهش تولید مسکن» را دستور کار داریم که کلیات آن تصویب شده و برای تصویب نهایی به‌زودی در صحن مجلس مطرح خواهد شد، این طرح می‌تواند در کنترل قیمت مسکن مخصوصا برای اقشار متوسط به پایین جامعه کمک کند.

دولت، عامل خروج نقدینگی از بورس

رضایی همچنین به نحوه عملکرد دولت درباره بازار سرمایه علت خروج نقدینگی و از بین رفتن اعتماد مردم عنوان کرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: این نقدنیگی که امروزه از بورس خارج می‌شود ممکن است به بازار مسکن سرازیر شود و مجددا مسکن را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کند که افزایش قیمت را در این حوزه به‌دنبال خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها