سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 30 June 2017
محمدمهدی تندگویان / عضو شورای شهر تهران
رئیس کمیته شهرسازی شورا با بیان اینکه در شهر تهران طی 12 سال گذشته مانور مدیریت بحران برگزار نشده، با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: آواربرداری در حادثه پلاسکو به صورت مناسب و فنی انجام نشد، تونلهایی که در آنجا حفر شد زیرنظر متخصصان نبود و این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورد.

محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران با اشاره به ارائه گزارش کمیته فنی و حقوقی حادثه پلاسکو که هم از سوی دولت و هم از سوی شورای شهر نظرات خود را ارائه کردند، اظهار کرد: در گزارش کمیته ملی حادثه پلاسکو بیشترین مقصر شهرداری تهران شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معضلات در پایتخت مدیریت بحران است، اضافه کرد: شهردار تهران مدعی هستند که مدیریت بحران شهر را برعهده دارند. در همان جلسهای که ایشان به شورای شهر آمدند، از ایشان پرسیدم تخصصهایی که ما در زمینه مدیریت بحران شهر داریم، چه چیزی است؟

وی افزود: افرادی که در حادثه پلاسکو به عنوان مدیران بحران در کنار ایشان فعالیت میکردند، چه کسانی بودند؟ آیا تخصصهای لازم را داشتند؟

تندگویان با بیان اینکه قالیباف 12 سال است که پست شهردار تهران را برعهده دارد، تصریح کرد: آقای قالیباف چه دورههای تخصصی را در زمینه مدیریت بحران گذراندهاند؟ اصلا در تهران تا به حال چند دوره مانور مدیریت بحران برگزار شده است؟

وی ادامه داد: شهردار تهران وظیفه رصد ضعفها را برعهده دارد. آیا اصلا ایشان ضعفهای مدیریت بحران تهران را رصد کرده‌اند؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طی 12 سال گذشته حتی یکبار هم مانور مدیریت بحران در تهران صورت نگرفته است، افزود: تنها مانورهای ساختمانی توسط آتشنشانان درخصوص برخی از ساختمانهای خاص صورت گرفته است که به آن مدیریت بحران نمیگویند.

وی در توضیح مانور بحران گفت: اگر زلزله بیاید یا یک حادثه بزرگی همانند پلاسکو رخ دهد، باید تمام دستگاههای مرتبط با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند، اما طی این 12 سال هیچگاه تمامی این دستگاهها در چنین شرایطی قرار نگرفته و برای حادثه‌های اینچنینی آماده نشده‌اند.
وی ادامه داد: مدیریت بحران جزو شرح وظایف شهردار تهران است، اما سوال اینجاست که چرا فردی که مدیریت شهری را بر عهده گرفته چرا تلاشی برای گذراندن دوره‌های مدیریت بحران نکرده است، حتی کسانی که در کنار ایشان هستند این قابلیت را ندارند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نحوه آواربرداری در ساختمان پلاسکو توضیح داد: آواربرداری در حادثه پلاسکو به صورت مناسب و فنی انجام نشد، تونلهایی که در آنجا حفر شد زیرنظر متخصصان نبود و این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورد.
تندگویان تصریح کرد: من بارها این سوالات را از آقای قالیباف پرسیدهام اما هیچ پاسخی نگرفتم و در هیچ کدام از گزارشها هم به پاسخ سوالاتم نرسیدم.

شماره 33 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها