سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 03 November 2020
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل نمادین بودن انتخابات و نتایجی شبیه به انتخابات اسفند ماه از شرکت در رقابت ها کناره گیری کردند


آیت ماندگار- «مهدی آیتی»، فعال سیاسی اصلح طلب،درباره کناره گیری ضمنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات 1400 عنوان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ ایران حساسیت هایی دارد و در شباهت، چیزی شبیه به انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود.

او افزود: در اسفندماه شورای نگهبان رد صلاحیت های گسترده ای انجام داد و در نتیجه مجلس یک صدا شد و ما امروز با مجلسی تک حزبی روبرو هستیم، به نظر می رسد در انتخابات ریاست جمهوری نیز چنین اتفاقی رخ می دهد. از این نظر شاید شورای نگهبان با صراحت و به طور جدی کاندیداهایی را که شانسی دارند، حذف کند و بعد رقابتی بین تک حزبی ها در می گیرد، به احتمال زیاد کاندیداهایی که تماما از جبهه اصولگرایان هستند می آیند و برخی به صورت نیابتی و نمایشی خواهند بود.

آیتی تصریح کرد: به نظر می رسد اگر مجامعی چون جامعه مدرسین و دیگرانی اعلام کنند که از انتخابات حمایت نمی کنند و از شخصی، حمایت ندارند، شاید به این دلیل باشد که برنده انتخابات ۱۴۰۰ از همین امروز معلوم است و نیازی نیست، افرادی خود را هزینه کنند و با بدنه جامعه درگیر شوند و در جامعه در مورد آنها، قضاوت های نادرستی بشود.

او تاکید کرد: کناره گیری از انتخابات نوعی هوشمندی از سوی جامعه مدرسین است که خود را کنار کشید و وارد بازی انتخابات ۱۴۰۰ نشد، در نهایت آنطور که پیداست یکی از اصولگرایان به میدان می آید و با مشارکتی در سطح پایین، شاهد انتخاباتی در حد انتخابات مجلس یازدهم خواهیم بود.

آیتی با تاکید براینکه در 1400 انتخابات تک جناحی است، اضافه کرد: ما انتخاباتی بین گروه ها و احزاب مخالف چپ و راست نداریم انتخاباتی یکدست خواهد بود و از نظر تبلیغات و فعالیت کاندیداها انتخاباتی آسان و کم هزینه خواهد بود.

او افزود: جبهه اصولگرایان همواره بر مشارکت پایین جامعه در انتخابات تاکید دارد و این یکی از حرف های مرحوم حسینیان است که می گفت هر وقت مردم مشارکت کمتری داشته باشند، اصولگرایان برنده می شوند و هر وقت مردم به صحنه بیایند، اصلاح طلبان برنده می شوند.

آیتی با اشاره به انتخابات شوراها به موازات انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موازات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شهر و روستا از اهمیت کمی برخوردار نیست، چون مردم حتی در دور افتاده ترین روستاها نیز نامزدهای خود را انتخاب می‌کنند. ولی پیش بینی می شود، این اتفاق در انتخابات شوراها نیز رخ بدهد و اصولگرایان، پایگاه‌های شورای شهر و روستا را تصرف کنند و در ۴ سال آینده تمام این پایگاه ها در اختیار اصولگرایان خواهد بود.

منبع: برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها