سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - 08 November 2020
رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کرونا ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.


آیت ماندگار- «لیو جینگجن» رییس شرکت داروسازی سینوفارم چین امروز در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد که تاکنون ۱۰۰ هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده اند که از میان آنان ۵۶ هزار نفر سفرهای خارجی داشته اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته اند و علایم منفی نیز در میان واکسینه شده ها مشاهده نشده است.

وی گفت: از میان این افراد شماری از کارکنان شرکت ملی نفت ، شرکت پتروشیمی چین و غول فناوری چین شرکت هواوی هستند که بعضا در محل های دیگری غیر از چین ماموریت کاری دارند.

لیو تصریح کرد:از میان ۱۰۰ نفر از کسانی که در دفتر هواوی در مکزیک کار می کردند ، ۹۰ نفر واکسینه شده اند ولی ۱۰ تن از کسانی که واکسن سینوفارم را نزده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

«تائو لیناّ» متخصص واکسن در شهر شانگهای واقع در شرق چین نیز در مصاحبه ای که روزنامه گلوبال تایمز چین بخش هایی از آن را منتشر کرده است، گفت: این واقعیت که هیچیک از کسانی که واکسن زده اند، به کرونا آلوده نشده اند دلیلی بر تاثیرات مثبت واکسن است.

وی پیش بینی کرد که بر اساس داده های موجود به نظر احتمال می رود که واکسن سینوفارم (Sinopharm) بزودی وارد بازار شود.

رییس شرکت دارو سازی و تولید واکسن سینوفارم نیز گفتکه از ماه ژوئن ، آزمایش های کلینیکی مرحله سه سینوفارم در ده ها کشور و منطقه از جمله امارات ، مصر ، بحرین ، پرو و ​​مراکش با بیش از ۵۰ هزار داوطلب در جریان بوده است.

لیو افزود: نمونه ها و داده های علمی اثبات می کند که واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با کرونا بسیار موثر است.

به گفته وی، سینوفارم قرار است تا پایان سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند و براورد می شود که سال آینده میلادی میزان تولید به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.

چین سه واکسن برای استفاده فوری تصویب کرده است. این واکسن ها برای گروه های درمعرض خطرهای جدی مانند کارکنان بخش های پزشکی ، دیپلمات های اعزامی به کشورهای آسیب دیده و کارمندان اعزامی به خارج از کشور برای اجرای طرح راه ابریشم نوین استفاده شده است.

منبع: ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها