سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 12 November 2020
اینکه محمود فکری به چه روشی می خواهد از حضور دو دروازه بان آماده و البته مدعی پوشیدن دستکش اصلی تیم، در ترکیب استقلال استفاده کند مهمترین دغدغه اوست.


آیت ماندگار- کادر فنی استقلال در فصل گذشته دغدغه این را داشت که در نبود یک دروازه بان دوم مطمئن اگر حسینی محروم یا مصدوم شود چکار کند و امسال این دغدغه به شکل کاملا معکوس ایجاد شده است که در این پست دو نفر مدعی ایستادن درون دروازه حضور دارند. باید دید محمود فکری از چه روشی برای استفاده از این دو دروازه بان بهره می برد! موضوعی که البته در همین استقلال در سالهای گذشته مسبوق به سابقه بوده و حاشیه های خاص خودش را هم به دنبال داشته است.

*حالت اول؛ لیگ و حذفی!

یکی از روش های سرمربیان برای حل مواجهه با چنین دغدغه هایی استفاده از یک دروازه بان در لیگ و از دیگری در جام حذفی است و باید دید فکری چنین نظری درباره مظاهری و حسینی دارد یا نه! البته همین هم می تواند دردسرساز باشد چرا که باید دید کدام یک راضی به نیمکت نشینی در لیگ می شود؟

*حالت دوم؛ هر کسی گل خورد!

یکی دیگر از روش هایی که در چنین مواردی البته بسیار کم استفاده می شود زمانی است که یکی از دروازه بانان درون دروازه می ایستد و مادامی که گلی دریافت نکرده فیکس بازی می کند و به محض دریافت گل جای خود را به نفر دوم می دهد. در این قبیل موارد هم وقتی دروازه بانی در بازی برده که چند موقعیت جدی را از حریف گرفته تغییر کند مشکلات استارت می خورد! البته که گل خوردن نمی تواند ملاک خوبی برای مقایسه آمادگی گلرها باشد و عملا این روش منتفی خواهد بود.

*حالت سوم؛ روش یکی در میان!

روش دیگری که سالها قبل سرمربیان سنتی وطنی از آن در استفاده از دروازه بانان همتراز استفاده می کردند شیوه بازی یکی در میان بود. اینکه تحت هر شرایطی دروازه بانان یک خط درمیان به دروازه می رسیدند و اینکه تیم می باخت یا برنده می شد تأثیری در بازی کردن و نکردن شان نداشت. روشی که این روزها به ندرت در تیمی دیده می شود.

*حالت چهارم؛ بحث تیم ملی هم هست!

بین حسینی و مظاهری همه می دانند که دروازه بان تازه وارد استقلال در تیم ملی حضور دارد و با فیکس شدن سید حسین حسینی این بحث پیش می آید که اگر محمدرشید مظاهری نتواند در ترکیب تیم باشگاهی اش به زمین برود ممکن است تیم ملی را از دست بدهد. جایی که رقبای جدی مانند علیرضا بیرانوند، حامد لک، امیر عابدزاده و پیام نیازمند و سایر نفرات حاضر در تیم ملی با قدرت دنبال گرفتن جای رقبا هستند!

*حالت پنجم؛ بدترین شکل ماجرا!

اغلب در پیشنهاد دادن راه حل برای رسیدن به نتیجه در چنین مواردی باید پیش بینی بدترین حالت را هم کرد. اینکه تحت هر یک از حالت های بالا آبِ دروازه بانان استقلال در یک جوی نرود و هر کدام مدعی پوشیدن دستکش هایی باشند که بیشترین بازی را در طول فصل بازی کنند! در آنصورت وضعیت به شکل بدی تغییر خواهد کرد و تمرکز، از مهمترین پست استقلال خارج می شود. فکری در این باره کار بسیار مهمی دارد و باید از حالا به این موضوع بطور دقیق فکر کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
آبی از جنس استقلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
حسینی سال گذشته به نسبت ضعیف بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها