سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 14 November 2020
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت باید به بودجه سال ۹۹ عمل کند و با آن بودجه‌ای که بسته شده است همچنان می‌توان با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی وارداتی را به کشور منتقل کرد.


آیت ماندگار- محمد آیتی: هرچند دولت بار‌ها و بار‌ها به مردم اعلام کرده که در تامین کالای اساسی آن‌ها مشکل ندارد و به وفور این اجناس در انبار‌ها موجود است، اما افزایش چندباره این اقلام، نگرانی را در بین مردم افزایش داده است.

از طرفی، حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالا‌های اساسی، گرانی را در آن اجناس بیش از پیش بالا برده است.

در عین حال با کاهش قیمت دلار به تبع انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا هنوز قیمت کالاهای اساسی پایین نیامده است.

در همین رابطه، لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس به اقتصاد۲۴ گفت: دولت باید در قالب بودجه سال ۹۹ کار کند و هر لحظه که از این قاعده خارج شد دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهاد‌های دیگر نظارتی و مجلس باید به‌طور جد و قاطع وارد میدان عمل شوند تا تخلف ادامه پیدا نکند.

وی افزود: در خصوص تامین کالا‌های اساسی وارداتی، دولت موظف است براساس ارز دولتی آن را تامین کند، چون کالای اساسی اگر قرار باشد خارج از ارز دولتی باشد حتماً اکثر مردم یا قدرت خرید آن را نخواهند داشت و یا با مشکلات زیادی در تامین این اجناس روبرو خواهند شد.

نماینده قزوین تصریح کرد: اقشار ضعیف و کم‌درآمد به اندازه کافی گرفتاری دارند و نباید فضای اداره زندگی را با تصمیمات نادرست بر آن‌ها تنگ‌تر کرد. بی‌توجهی به سفره مردم، لطمات جبران‌ناپذیری را به ارمغان خواهد آورد.

سیاهکلی در پاسخ به اینکه آیا حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها به‌خاطر کسری بودجه دولت است؟ گفت: دولت با همه مشکلاتی که دارد می‌تواند قیمت‌ها را به خصوص در بخش کالا‌های اساسی کنترل کند به‌شرط اینکه بخواهد. اینکه دولت آگاهانه نخواهد تا نارضایتی اجتماعی افزایش پیدا کند را قبول ندارم. به‌نظر ناهماهنگی در بین تیم اقتصادی دولت بالاست و این منجر به جمع‌بندی‌های نادرست و تصمیمات اشتباه شده است. دولت باید به بودجه سال ۹۹ عمل کند و با آن بودجه‌ای که بسته شده است همچنان می‌توان با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی وارداتی را به کشور منتقل کرد.

وی یادآور شد: مجلس یازدهم همه موضوعات را رصد می‌کند و هرجا لازم باشد از اهرم‌های نظارتی خود استفاده می‌کند، همان‌طور که در این مدت تذکر و سوال از وزرا را بار‌ها تکرار کردیم. درست است نمایندگان نگاه سیاسی دارند، ولی برای پیشرفت کشور حاضر به همکاری با دولت هستند، موضوعی که دولت هنوز آن را جدی نگرفته است.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: من با روند مجلسی که دنبال طرح مسئله باشد مخالفم، یعنی مجلس باید حل مسئله کند. من در مدتی که در مجلس بودم خیلی نتوانستم حل مسائلی که گفته می‌شود را درک کنم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها