سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 19 November 2020
مدیرکل انتقال خون استان تهران:
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خون به حالت عادی برگشته و اهدا کنندگان و مردم به مرور و به تدریج برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان تهران مراجعه کنند.

آیت ماندگار- محمدرضا مهدی‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از اطلاع رسانی در چهارشنبه هفته گذشته و ضمن درخواست از مردم برای اهدای خون، استقبال خوبی انجام شد و در حال حاضر ذخایر خون در استان تهران به حالت عادی برگشته است.

وی ضمن قدردانی از مردم نوع دوست که مانند همیشه یاری گر بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن بودند، گفت: بعد از درخواستی که از مردم برای اهدای خون داشتیم استقبال فراتر از انتظار ما اتفاق افتاد اما ساعت کار مراکز انتقال خون مشخص است و در این زمان ساعت کاری هیچ مرکزی کاهش نیافته است.

مهدی زاده گفت: برخی مراکز انتقال خون که از مراجعان بیشتری برخوردار بودند به دلیل ازدحام و استقبال اهداکنندگان خون تا زمان حضور مراجعان این مراکز فعال بودند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: به دلیل اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از کارکنان ما در اداره کل انتقال خون استان تهران به کرونا مبتلا شده بودند، پویش همدلی در این اداره کل به راه افتاد و از کارکنان اداری که توانایی کار و کمک در بخش فنی را داشتند استفاده کردیم و ۱۴ نفر از کارکنان اداری در امر خونگیری ما را یاری کردند.

روز گذشته ۱۶۰۰ نفر خون اهدا کردند

مهدی ‌زاده گفت: حضور مردم در این روزها برای اهدای خون بسیار خوب است تا جایی که روز گذشته شاهد خون گیری ۱۶۰۰ نفر بودیم و روز قبل از آن نیز ۱۵۰۰ نفر خون گیری انجام شد.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام مردم و تجمع در زمان شروع کرونا در حیاط اداره کل انتقال خون استان تهران در خیابان وصال شیرازی فضایی را راه‌اندازی کردیم که از تجمع در سالن انتظار جلوگیری شود و اهداکنندگان با اطمینان خاطر و رعایت فاصله برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه استقبال از سوی مردم نوع دوست تهران برای اهدای خون خوب است، گفت: ذخایر خون در تهران به سوی نرمال شدن پیش می‌رود و مشکلی هم برای تامین خون در استان تهران نداریم اما از آن جایی که کرونا به این زودی ها از بین نمی‌رود تقاضای ما از مردم این است که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مهدی زاده تاکید کرد: اگر اهدا کنندگان به مراکز انتقال خون در انتظار خون دهی می مانند به این دلیل است که مراجعه برای اهدای خون در این روزها زیاد است و به همین دلیل هم از آنها عذرخواهی می‌کنیم و اگر تکریم ارباب رجوع در حدی که مورد انتظار مردم است هم انجام نمی‌شود، پوزش می خواهم و دلیل آن فقط ازدحام و استقبال خوب مردم برای اهدای خون و کمبود نیرو برای خونگیری در مراکز اهدای خون است.

ذخایر خون به ۶ روز نزدیک شده است

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر ذخایر خون در استان تهران تقریباً به ۶ روز نزدیک شده است که در هفته گذشته سطح این ذخیره به ۵.۵ روز رسیده بود و با استقبالی که شاهد آن هستیم شاید تا فردا سطح ذخیره خون در تهران از ۶ روز هم بگذرد بنابراین نیاز است که مردم به مرور برای اهدای خون اقدام کنند.

مهدی زاده در خصوص روش‌های مراجعه اهدا کنندگان برای اهدای خون نیز گفت: بهترین روش مراجعه به سایت سازمان انتقال خون به نشانی www.ibto.ir است که اهدا کنندگان در این روش با مراجعه به سامانه اهدای خون می‌توانند، استان، مرکز، ساعت و تاریخ مراجعه خود را مشخص کنند و به این ترتیب واحد جذب اهدا کنندگان انتقال خون نیز در این خصوص هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد و اهدا کنندگان طبق ساعت و زمان به مرکز مورد نظر خود مراجعه و با کمترین زمان ممکن خون اهدا می کنند.

وی در خصوص مراجعه حضوری برای اهدای خون نیز گفت: بهترین روش برای این که اهدا کنندگان معطل نشوند و از اتلاف وقت آنها جلوگیری شود مراجعه به سایت انتقال خون استان تهران به نشانی https:// tehran.ibto.ir است که کلیه نشانی مراکز انتقال خون استان تهران و همچنین ساعت فعال بودن آنها مشخص است و با توجه به این اطلاعات می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

مهدی زاده تاکید کرد: برخی فرآورده‌های خون مانند پلاکت سه روز عمر مفید دارد و همچنین گلبول قرمز فشرده نیز ۳۵ روز عمر می کند و بعد از گذشت این زمان آنها از مسیر استفاده خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ذخیره پلاکت و گلبول قرمز فشرده و پلاسما در استان تهران خوب است و در این خصوص مشکلی نداریم و تمام نیازهای ۱۶۰ مرکز بیمارستانی و مرکز درمانی در تهران تامین می‌شود.

مهدی زاده از مردم و اهدا کنندگان خون خواست که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند تمام پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می شود.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها