سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 21 November 2020
تنها چند ساعت به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح باقی مانده است اما متأسفانه هنوز سازوکاری برای اعلام پلاکهای خودروهایی که در زمره مشاغل ضروری قرار دارند و می‌توانند در ساعات مذکور نیز تردد داشته باشند، تعبیه نشده است!


آیت ماندگار- از امروز محدودیتهایی گسترده برای فعالیت مشاغل، ترددهای بین‌استانی و تردد وسایل نقلیه از ساعت 21 شب تا چهار صبح درنظر گرفته شده است و بنابر اعلام مسئولان ذی‌ربط مدت زمان تداوم یا کاهش این محدودیتها به وضع هر شهری که قوانین در آن اعمال شده است، بستگی دارد.

با وجود وضع این محدودیتها، همچنان ابهامات زیادی درباره اجرای آنها وجود دارد به‌طور مثال قرار است تردد خودروها از ساعت 21 شب تا چهار صبح ممنوع شود و خودروهایی که در ساعات مذکور در شهرهای قرمز تردد داشته باشند، 500 هزار تومان جریمه شوند البته منع تردد و اعمال جریمه شامل مشاغل ضروری نخواهد بود.

در حالی که تنها چند ساعت به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت 21 شب تا چهار صبح باقی مانده است، متأسفانه سازوکاری برای اعلام پلاکهای خودروهایی که در زمره مشاغل ضروری قرار دارند و می‌توانند در ساعات مذکور نیز تردد داشته باشند، تعبیه نشده است.

بر همین اساس، صاحبان مشاغلی که در فهرست مشاغل گروه یک (مشاغل ضروری) قرار می‌گیرند و در هیچ‌یک از وضعیتهای سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند، باید شماره پلاک خودروی خود را به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا از جریمه‌های مربوط به تردد، مستثنی شوند.

تاکنون مشخص نشده است که این افراد به‌چه‌نحوی باید پلاک وسیله نقلیه خود را به فرمانداری‌ها و پلیس راهور اعلام کنند در حالی که هنوز هیچ سامانه‌ یا ابزاری برای این کار تعبیه نشده است.

به‌نظر می‌رسد در صورت عدم مشخص شدن این سازوکار، جریمه‌های متعدد و سنگینی به شهروندان تحمیل شود که ترددها آنها از ساعت 21 شب تا چهار صبح بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع بوده است و حذف این جریمه‌ها نیز در صورت ثبت توسط دوربینهای ترافیکی سطح شهر، روند طولانی خواهد داشت و شهروندان در صورت جریمه شدن، باید مشقت پیگیری‌های خسته‌کننده بعدی را متحمل شوند!

منبع: تسنیم


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها