سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 23 November 2020
نماینده سبزوار:
حدود هفت ماه دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایران باقی‌مانده است و اصولگرایان سخت در تلاشند تا به مانند مجلس شورای اسلامی بتوانند قوه مجریه را هم در دست بگیرند. از این‌رو هرچه به خرداد 1400 نزدیک می‌شویم تقابل‌ها و محکوم‌کردن رقیب به کم‌کاری مخصوصاً از سوی اصولگرایان بیشتر می‌شود.


آیت ماندگار- محمد آیتی: حدود هفت ماه دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایران باقی‌مانده است و اصولگرایان سخت در تلاشند تا به مانند مجلس شورای اسلامی بتوانند قوه مجریه را هم در دست بگیرند.

از این‌رو هرچه به خرداد 1400 نزدیک می‌شویم تقابل‌ها و محکوم‌کردن رقیب به کم‌کاری مخصوصاً از سوی اصولگرایان بیشتر می‌شود.

در حالی که تنها کمتر از یک هشتم عمر مجلس یازدهم که خود را انقلابی می‌نامد گذشته است آن‌ها دو بار از سوی رهبر انقلاب تذکر گرفتند تا بیشتر در بیان انتقاد و اظهارنظرها اخلاق و ادب را رعایت کنند. حال باید به انتظار نشست و دید تذکرات شخص اول مملکت خصوصاً به نمایندگان مجلس تاثیرگذار خواهد بود و این آرامش منتج به برگزاری انتخاباتی آرام در 1400 خواهد شد یا عده‌ای بدون توجه به نصیحت‌های رهبر انقلاب همچنان بر طبل دوقطبی‌شدن فضای این رقابت سیاسی خواهند کوبید؟

در همین خصوص، بهروز محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس یازدهم گفت: زمانی که مجلس یازدهم شکل گرفت، رهبر معظم انقلاب پیام کتبی‌ای را به مجلس دادند که بنده در این پیام 30 نکته مهم را برداشت کردم که این نکات می‌تواند خود یک آیین‌نامه داخلی برای مجلس باشد.

وی افزود: در همین پیام رهبری ایشان به این موضوع اشاره کردند که مجلس باید محل منطق قوی و استفاده از ادبیات فاخر و مبتنی بر کار محققانه باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: از آنجایی که گاهی دولت به وظایف خود به‌درستی عمل نمی‌کند، فشارهایی از سوی مردم به نمایندگان وارد می‌شود که حکایت از نارضایتی آن‌ها از وضع موجود دارد. همین انتقال گله‌ها باعث می‌شود تا نماینده‌ای گاهی روی به زدن توییتی بیاورد که در آن، عبارات تند هم دیده شود. از این‌رو بنده خود را ملزم به رعایت تمام و کمال اخلاق می‌دانم و با این روش برخی همکاران مخالفم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: تمامی نمایندگان، تذکر رهبری را به گوش جان شنیدند و پذیرفتند که از این پس در ارائه مطالب‌شان رعایت جوانب کار را داشته باشند تا حواشی‌ها کاهش پیدا کند. مجلس یازدهم اهداف بزرگی دارد که این موضوعات، خواست و انتظار مردم است، پس ضرورت دارد برای رسیدن به این اهداف مهم، در بیان اظهارنظرهای و رفتارهایمان دقت‌نظر بیشتری را به خرج دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا حواشی اخیر می‌تواند منجر به دوقطبی و تندشدن فضای انتخابات 1400 شود؟ گفت: مردم ما به‌دنبال عملکرد مسئولان هستند و چون شعارهای زیادی که با عمل توام نشده را شنیده‌اند، خسته‌ شدند و باید قبول کنیم که اکنون فضای بی‌اعتمادی در کشور حاکم است. مجلس و دولت باید مشکلات به‌وجود آمده از سیاست‌های نادرست را اصلاح کنند، یعنی باید سیستم حکمرانی که تا امروز با چالش‌هایی روبرو بوده را حل و فصل کنیم تا گرفتاری‌های مردم به شکل واقعی و به دور از فضای عوام‌فریبی برطرف شود. باید توجه داشت که اگر با مردم صادقانه و شفاف حرف بزنیم و با تمام قوا سعی در حل مشکلات مردم داشته باشیم، آن‌ها نیز به مسئولان بیش از پیش اعتماد خواهند کرد و در این فضا، انگیزه و مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها