سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - 25 November 2020
نتایج اولیه آزمایش فاز سوم واکسن‌های فایزر، مدرنا و آسترازنکا در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ برای ایالات‌متحده دلگرم‌کننده است. تمامی این شرکت‌های داروسازی نتایج اولیه فاز سوم خود را به اشتراک گذاشتند و این نتایج اعلام‌شده بسیار موثرتر و ایمن‌تر از انتظار جامعه علمی بوده و امیدواری برای بازگشت به حالت عادی ایجادکرده است.


آیت ماندگار- برای رهایی از این همه‌گیری، افراد باید واکسن دریافت کنند، اما مهم است همه بدانند که بعد از تزریق ممکن است دیگر احساس خوبی نداشته باشند. همان‌طور که تعدادی از کارشناسان بهداشت توضیح دادند، افراد باید برای عوارض جانبی واکسن‌ها آماده باشند.

دکتر ساندرا فریهوفر از دانشکده پزشکی دانشگاه اموری (Emory) در جلسه کمیته مشورتی روش‌های ایمن‌سازی سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده (CDC) گفت: به‌عنوان یک پزشک متخصص، باید اطمینان حاصل کنم که بیماران من از عوارض واکسن آگاه هستند. بیماران باید بدانند که قرار نیست بعد از تزریق واکسن احساس خوبی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: هدف واکسن ایجاد پاسخ ایمنی در بدن است و این پاسخ می‌تواند منجر به علائم شبیه آنفلوآنزا مانند بدن‌درد، سردرد و حتی تب شود. دقیقا مانند واکسن آنفلوانزا، واکسن کرونا نیز ممکن است شما را به مدت یک یا دو روز از کار بیندازد، اما این‌یکی از ویژگی‌های واکسن است و اشکال واکسن نیست.

پاتریشیا استین چفیلد از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های کودکان مینه سوتا اظهار کرد: این عوارض بیانگر پاسخ‌های ایمنی هستند، بنابراین پس از واکسیناسیون باید انتظار چنین احساساتی را داشته باشید. درد بازو، خستگی، بدن‌درد و یا حتی در برخی موارد تب طبیعی است.

وی تاکید کرد: ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید آماده باشند تا عوارض جانبی احتمالی را برای افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، توضیح دهند و هشدار داد که بعد از دریافت دوز واکسن ممکن است وضعیت برخی از افراد به‌قدر کافی خوب نباشد و برای بهبودی نیاز به یک روز مرخصی داشته باشند.

همان‌طور که گزارش‌شده است، برخی از آمریکایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن ندارند. دانستن اینکه دریافت واکسن حتی به‌طور موقت باعث بیماری آنان می‌شود نیز مانع دیگری برای واکسیناسیون آمریکایی‌های بدبین خواهد بود، به همین دلیل، بسیار مهم است که دریافت‌کنندگان اولیه در مورد تجربه خود بعد از دریافت واکسن با دیگران صحبت و بیان کنند که موارد مثبت دریافت واکسن بیشتر از موارد منفی است.

دکتر پل هانتر از بخش بهداشت شهرستان میلواکی در این جلسه گفت: "افرادی که واکسن را خیلی زود و سریع با همین ارزیابی زودهنگام دریافت می‌کنند، درواقع به دیگران نیز کمک می‌کنند و من فکر می‌کنم ما باید واقعا به آنان احترام بگذاریم و به نظر من این افراد احتمالا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی هستند و برای انجام چنین وظیفه‌ای آماده خواهند بود. "

منبع: ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها