سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 03 January 2021
اگر تصمیم دارید که عمل زیبایی کاشت مو انجام دهید قطعا اولین چیزی که به ذهنتان میرسد این سوال است که چه کارهایی باید انجام دهید؟

ریزش موی مردان و کاشت مو

آیت ماندگار- اگر تصمیم دارید که عمل زیبایی کاشت مو انجام دهید قطعا اولین چیزی که به ذهنتان میرسد این سوال است که چه کارهایی باید انجام دهید؟ یا چه مراحلی برای این عمل در مقابل شما قرار دارد؟ و اینکه چه مواردی بر انتخاب های شما و تصمیم هایی که میگیرید موثر خواهند بود؟

در حقیقت از همان زمانی که شما تصمیم میگیرید که این عمل را انجام دهید مراحل هم از همان زمان شروع میشوند.اکنون در ادامه این مقاله تلاش میکنیم تا گام به گام از ابتدا تا انتهای این عمل را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.والبته مهم نیست که شما چقدر درباره این عمل اطلاعات دارید و یا ممکن است هیچ اطلاعاتی هم نداشته باشید اما جای نگرانی نیست زیرا همانطور که گفته شد ما سعی داریم در این مقاله کاملا شما را از هر آنچه که لازم است بدانید آگاه کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

آنچه باید در مورد کاشت مو در نظر بگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید مطالعه کردن و دستیابی به دانش اولیه است تا اطلاعات خود را در این حیطه افزایش دهید. اطلاعات گفته شده دربردارنده موارد زیر است:

 گام اول: چه کسانی برای انجام عمل کاشت مو مناسب هستند؟

در گام اول شما باید تشخیص دهید که اصلا لازم است کاشت مو انجام دهید یا خیر؟ اگر لازم است آیا قادر به بهرمندی از متد های کاشت موی طبیعی هستید یا باید از روش های دیگر همانند روش های PRP، مزوتراپی یا HRT استفاده کنید. برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها باید افراد مناسب برای انجام این عمل را بشناسید که این افراد باید دارای خصوصیات زیر باشند: سن این افراد باید بالای 25 سال باشد چراکه افراد دارای سن کمتر از 25 سال مدت زیادی نیست که دچار ریزش مو شده اند و احتمالا بعد از آن هم ریزش مو ادامه خواهد داشت.

اشخاصی که علت ریزش موی آن ها داشتن آلوپسی آندروژنی، معضلات هورمونی و وراثتی، سوختگی ها و صدمه های معالجه شده است نمیتوانند فرد مناسبی برای انجام کاشت مو باشند. اشخاصی که گرفتار ریزش مو با طرح و نقشه نامشخص،ریزش موی سکه ای، یا ریزش مو متاثر از بیماری های سابقه دار و معالجه نشده هستند

برای برگزیدن شیوه های مختلف کاشت مو محدود می شوند. مهم ترین چیزی که تعیین میکند شما برای عمل زیبایی کاشت مو فرد مناسبی هستید یا خیر بستگی به میزان شدت طاسی سر دارد یعنی افرادی که دارای بانک موی خوبی نیستند تراکم مورد نیاز بعد از عمل برای آن ها تشکیل نمی شود.


مراحل کاشت مو به روش FUT


آن دسته از افرادی که روش های قدیمی کاشت مو برای آن ها بکاربرده شده و این افراد ظاهر موی کاشته شده خود را نپسندیده اند یا احساس خوبس نسبت به آن ندارند با در نظر گرفتن یک سری شرایط خاص میتواند دوباره کاشت مو انجام دهند. خانم ها هم جزو افراد مناسب برای انجام کاشت مو باشند که البته در این وضعیت مدل کاشت مو باید همانند آقایان و به شکل موضعی باشد.

اشخاصی که زمینه مبتلا شدن به کلوئید را دارند یا ریزش موی آن ها به خاطر انجام شیمی درمانی است بهتر است عمل زیبایی کاشت مو به آن ها توصیه نمی شود. با وجود همه موارد ذکر شده پیشنهاد میکنیم که حتما در ابتدا با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید و علت ریزش مو یا کچلی خود را متوجه شوید چراکه این کار به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری در روش های مختلف کاشت مو داشته باشید.

گام دوم: چه روشی برای کاشت مو بهتر است؟

آگاهی از روش های کاشت مو و برگزیدن بهترین روش جزو اولین مراحل کاشت مو است که این کار اصولا هنگامی که شما در جلسات مشاوره قبل از عمل حضور دارید توسط پزشکی مجرب و توانا انجام میشود. اما بهتر است که قبل از مشاوره با پزشک خودتان جویای اطلاعات درست درباره انواع مدل های کاشت مو باشید.

کاشت موی طبیعی یعنی یک روشی که موجب درمان شدن ریزش و طاسی موهای شما میشود که در آن آن دسته از موهایی که در بدن یا سر شما مقاومت بالایی در برابر ریزش دارند به آن قسمت از طاسی سر انتقال میابند درمجموع روش های کاشت مو به دوگروه تقسیم میشومند و باقی روش ها تکمیل کننده یا پیشرفته شده ی این دو روش اصلی هستند.

اکنون این دو روش شامل:

یک- کاشت مو با برداشت نواری: در کاشت موی یا روش FUT ، گرافت های مورد نیاز برای پیوند بوسیله یک برش نواری مانند در قسمت بانک مو برداشته می شود، سپس فولیکول هارا از طریق میکروسکوپ از زیر پوست خارج کرده و برای کاشت آماده می کنند.این یک روش به اصطلاح تهاجمی است و به همین خاطر عوارض زیادی دارد.

دو- کاشت مو توسط استخراج واحد های فولیکولی: در این روش با استفاده از یک پانچ مخصوص برای این عمل فولیکول ها را به شکل تک به تک خارج می کنند.

عوارض این روش نسبت به روش قبل بیشتر است اما گرافت های آن از کیفیت کمتری برخوردار است. روش هایی مانند FIT، SUT، Micro FIT و BHT جزو این کاشت محسوب میشوند. اما پاسخ به این سوال که بهترین روش کاشت مو کدام است به طور دقیق مشخص نیست زیرا برای هرکس با توجه به خصوصیات، مشکلات و شرایطی که دارد روش های مختلفی معین میشود.

گام سوم: بهترین کلینیک برای کاشت مو کدام است؟

گام بعدی که به آن اشاره شده این است که شما باید به دنبال یک کلینیک معتبر و شایسته باشید چرا که تعداد زیادی از مشکلات بوجود آمده مانند:عفونت، بازماندن جای زخم یا بخیه،خونریزی و غیره به این خاطر است که متخصصین آنجا تبحر و تسلط کافی را در کاشت مو ندارند و یا کارکنان کلینیک مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 بر همین اساس بهتر است کلینیک مورد نظر این شاخصه هارا داشته باشد: ازجمله اینکه مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان داشته باشد، حتما پزشک متخصص پوست و مو با تجربه و تبحر کافی داشته باشد، وسایل و دستگاه های مورد استفاده در کلینیک با کیفیت و قابل قبول برای کاشت مو باشند، سایر بیماران و مراجعه کنندگان به کلینیک مربوطه از آنجا رضایت لازم را داشته باشند.


کاشت مو fut


گام چهارم: برای کاشت مو چقدر باید کرد؟

در مرحله بعدی باید در نظر بگیرید که چقدر میخواهید برای کاشت موی خود هزینه کنید و نکته قابل توجه این است که هزینه کاشت موی طبیعی به شاخصه های متعددی وابسته است و چیزی بین 6 میلیون تا 12 میلیون تومان متغیر است و ممکن است بیشتر هم بشود. در مجموع دو پارامتر برای معین کردن هزینه عمل زیبایی کاشت مو وجود دارد:

یک- نوع شیوه بکاربرده شده در کاشت مو

دو- مقدار گرافت هایی که برای کاشت لازم است که برمبنای وسعت طاسی مشخص می شود.

روش های گوناگون کاشت مو همانند FUT، FIT و کاشت مو به روش SUT دارای هزینه های متفاوتی هستند. چنانچه از لوازم و دستگاه های نوین و توسعه یافته برای کاشت مو استفاده شود بر هزینه کاشت هم موثر است و طبیعتا افزایش خواهد یافت.

از طرفی هم دقت کنید که  قیمت کاشت مو نسبت به کاشت ابرو، ریش و سبیل متفاوت است. به علاوه میزان محبوبیت و وضعیت جغرافیایی کلینیک مد نظر و پزشک هم تاثیر به خصوصی در معلوم شدن قیمت دارد.

گام پنجم: جلسه مشاوره پیش از کاشت مو

پس از اینکه موفق به کسب اطلاعات لازم درباره کاشت مو شدید در قدم بعدی باید به یک کلینیک مناسب مراجعه کنید و با پزشک مربوطه مشورت کنید. حضور شما در این جلسه بسیار مهم است که پزشک چگونگی ریزش مو، چگونگی ریزش مو در خانواده و آشنایان شما(در واقع موضوع وراثت)، تاثیر هورمون ها بر بدن ،سوابق استفاده از دارو برای درمان ریزش مو را رسیدگی خواهد کرد.

علاوه بر این مسائلی مانند زمینه داشتن بیماری های خاص، موقعیت بانک مو و مواردی از این قبیل را هم مورد بررسی قرار میدهد و پس از آن نتیجه بدست آمده را به شما اعلام خواهد کرد که شما نیاز به کاشت مو دارید یا خیر و یا باید از دیگر شیوه های درمان و مهار کردن ریزش مو بهرمند شوید.

در قدم بعدی براساس شرایطی که دارید و همینطور توقع شما از بازدهی که عمل خواهد داشت بهترین و مناسب ترین روش کاشت مو به شما پیشنهاد میشود همچنین مقدار گرافت‌هایی که احتیاج است، تعداد جلسات لازم برای کاشت مو و قیمت کاشت مو به شما گفته می شود.

در کنار همه این موارد اگر به بیماری خاصی دچار شده باشید از شما درخواست میشود که یک برگه به کلینیک ارائه دهید و در آن ذکر کنید که برای اجرای عمل کاشت موی طبیعی با در نظر گرفتن نوع بیماری شما و دارویی که برای آن صرف میشود مانعی وجود ندارد.در انتها پزشک هم یک سری سفارشات برای آمادگی قبل ازعمل به شما میدهد که در ادامه به آن ها میپردازیم.


مرحله کاشت گرافت های مو در روش FUT


گام ششم: تمهیدات لازم برای عمل زیبایی کاشت مو؟ 

فرجه ای در خلال جلسه مشاوره تا روز عمل به شما داده میشود و پزشک توصیه هایی راجع به این مدت به شما ارائه خواهد کرد که رعایت آن بسیاراهمیت دارد.

 این موارد شامل:

یک- درصورتی که دارویی به نام ویتامین E استفاده میکنید درباره آن با پزشک خود صحبت کنید و به مدت سه هفته پیش از انجام عمل دیگر مصرف نکنید.

دو- اگر سیگار میکشید دوهفته قبل از جراحی کاشت مو از استعمال آن صرف نظر کنید.

سه- به هیچ وجه یک روز قبل ازعمل داروهایی نظیر ناپروکسن یا ایبوپروفن مصرف نکنید.

چهار- خواب و استراحت کافی برای شب قبل ازعمل بسیار اهمیت دارد.

 گام هفتم: رجوع به کلینیک برای انجام عمل کاشت مو:

در این مرحله باید در کلینیک مورد نظر برای کاشت مو حضور داشته باشید تا اقدامات مورد نیاز برای شما به عمل آید. کاشت موی شما به تعداد گرافت های مورد نیاز بستگی دارد و به همین خاطر ممکن است در کاشت در یک یا چند جلسه چند ساعته اجرا شود. درابتدا پزشک داروی بی حسی را به ناحیه های مورد نظر و انتخاب شده روی سرتان تزریق میکند که با این کار شما درحین انجام عمل هیچ دردی احساس نمی کنید و البته تاثیر بی حسی هم چند ساعت بعد تمام می شود.

 پس از آن توسط روش معین شده(برداشت نواری یا استخراج واحد فولیکولی) گرافت هارا از بانک مو خارج میکند. در مرتبه آخر گرافت های آماده کاشت شده را با کمک وسایل مخصوص یا دستگاه های اتوماتیک در قسمت گیرنده سر می کارد.

گام هشتم: محافظت های بعد از کاشت مو

به جهت اینکه عمل زیبایی کاشت موی سر ثمره خوبی داشته باشد و امکان پیدایش عوارض جانبی پس از کاشت کاهش یابد توجه به بعضی نکات و راهکار های بهداشتی ضرورت دارد.

هنگامی که کاشت به پایان میرسد اصولا پزشک شما تعدادی از پیشنهادات و سفارشات پزشکی را به شما می آموزد مانند: روال شست و شوی سر، نحوه درست خوابیدن، بازکردن پانسمان و غیره که توصیه می شود این نکات را برحسب دستور پزشک اجرا کنید. شما عزیزان  میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع  به عمل زیبایی کاشت موی سر مطالب بیشتر را در سایت کلینیک زیبایی ساعی مشاهده کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها