سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 09 November 2017
احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان و انار در گفت‌وگو با آیت ماندگار:
احمد انارکی محمدی
مریم آیتی- احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان و انار معتقد است کسانی که بانی حمله‌ها و هجمه‌های اخیر به رییس جمهور و شخصیت‌های کشور بودند جزو مردم نیستند و هدفشان تضعیف نظام است. وی امیدوار است که قوه قضاییه با برخورد قاطع خود ریشه خودسران و همفکران آن‌ها را برچیند. این عضو کمیسیون اقتصادی می‌گوید که تغییر و جوانگرایی نیاز اساسی کابینه دوازدهم است و دولت باید در برخی حوزه‌ها تغییر رویکرد داشته باشد.

دلایل افزایش حمله‌ها و هجمه‌های اخیر به رییس جمهور را در چه می‌بینید؟
عده‌ای از اینکه آقای روحانی برای بار دوم موفق شده نظر توده‌های مردم را به خود جلب کند ناراحت هستند و انتظار موفقیت حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را نداشتند. افرادی که در هفته‌های اخیر حمله‌های لفظی زیادی به رییس جمهور داشتند را نمی‌توان جزو مردم دانست و می‌توان گفت که این تعداد معدود دلشان به حال کشور و نظام نمی‌سوزد. متاسفانه توهین کنندگان به چهره‌های برجسته کشور در حال تضعیف کردن نظام جمهوری اسلامی هستند. آن‌ها صدای مردم را در انتخابات اخیر نشنیدند مگرنه به خود اجازه هر ناهنجاری را نمی‌دادند. من تنها عامل این توهین و ناسزاگویی‌ها را در عصبانیت این عده کوچک از نتیجه انتخابات می‌دانم.

تاثیر این هتاکی‌های اخیر بر کشور چه می‌تواند باشد؟
ما تا چند سال پیش با انسداد سیاسی و اقتصادی شدیدی مواجه بودیم و به لطف خدا و تلاش دولتمردان با شرایطی به مراتب بهتر از گذشته روبرو هستیم. انتظار مردم بیش از این است و باید تلاش کرد تا عموم مردم را مخصوصا در بعد اقتصادی راضی نگه داشت. سرمایه گذاران خارجی به بازار ارزشمند ایران پی برده‌اند و پس از برجام به دنبال عقد قرارداد با ما هستند ولی باید توجه داشت که تمام اتفاقات مثبت اقتصادی در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که فضای امن و آرامی در جامعه حکمفرما باشد. حالا و در این شرایط عده‌ای خودسر به دنبال ناامن کردن جامعه هستند و مطمئنا این تندروی آن‌ها باعث می‌شود کشور در همه زمینه‌ها آسیب ببیند و دود حاصل از این رفتارهای غیرانسانی به چشم مردمی می‌رود که به آینده بسیار امیدوار هستند. در حال حاضر همه افراد تاثیرگذار در نظام باید دست به دست هم دهند تا رشد اقتصادی هر سال بهتر از سال گذشته شود و این کار نیاز به همت بالایی دارد و برای رسیدن به این مهم باید جلوی خودسر‌ها ایستاد تا دوباره فضای امن و آرام به کشور برگردد زیرا لازمه موفقیت در اقتصاد و معیشت مردم آرامش بازار است. ان شاا... امیدوارم قوه قضاییه برخورد مناسبی با خودسر‌ها داشته باشد تا درس عبرتی برای همفکران آن‌ها باشد.

موضوع گفت‌وگوی ملی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ما برای پیشبرد اهداف نظام نیاز داریم تا اختلافات را کنار بگذاریم البته معنی این حرف این نیست که همه مثل هم فکر کنیم ولی می‌توان شرایطی را به وجود آورد که اختلافات اساسی را حل و فصل کرد. در شرایطی که بسیاری از کشورهای همسایه ما درگیر جنگ هستند ایران به لطف خدا و نظارت رهبر انقلاب در شرایط امنی به سر می‌برد که موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه این روز‌ها عده‌ای حرف از آتش بس به میان می‌آورند ولی در عمل باز هم رفتارهای گذشته خود را تکرار می‌کنند. گفت‌وگوی ملی و نشستن حزب‌های سیاسی بر سر یک میز برای توافق بر سر منافع کشور موضوع پیچیده‌ای نیست و هر فرد و یا جناحی که دل در گرو کشور و نظام دارد خیلی راحت متوجه ضرورت این گفت‌وگو می‌شود. امروز دشمنان ما به دنبال تفرقه بین مردم هستند و چقدر خوب است که سیاستمداران ما متوجه این خطر باشند و نگذارند فضا در اختیار این نااهلان بیافتد.

نظرتان درباره کابینه دوازدهم و ضرورت تغییر در برخی وزارت‌خانه‌ها چیست؟
تغییر و جوانگرایی نیاز اساسی کابینه دوازدهم است. به نظر من در کابینه دوم آقای روحانی باید بیش از پیش به موضوع اقتصاد و معیشت مردم توجه شود و تغییر در وزارت‌خانه‌ها در سطح وزیر و یا معاونین وزرا کاملا ضروری است و باید تلاش شود تا در دوره چهارساله دوم برخی رویکرد‌ها عوض شود. امروز مدیران کارآمد زیادی هستند که می‌توانند به دولت کمک کنند و انتظار مردم از آقای روحانی این است که با تغییرات منطقی در بدنه دولت این مدیران لایق را به کار گیرد.

شما یکی از اعضای فراکسیون امید هستید، آیا دولت برای انتخاب وزرای خود از فراکسیون امید مشورت خواهد گرفت؟
تصور من بر این است که دولت از همه گروه‌ها کمک فکری خواهد گرفت و تنها فراکسیون امید مجلس را طرف مشورت قرار نخواهد داد. دولت برای ادامه روند رو به رشد خود نیاز به تغییر را احساس کرده و بی‌شک از همه افکار مختلف اما همسو برای موفقیت نظام و کشور در دولت استفاده خواهد کرد.

شماره 36 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها