سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 04 February 2021
سالاد الویه یک سالاد سرد روسی است که اولین بار توسط (لوسین الیویه در سده نوزده میلادی) در مسکو پخته شده و تبدیل به غذای سال نوی آنها شد.

سالاد الویه یک سالاد سرد روسی است که اولین بار توسط (لوسین الیویه در سده نوزده میلادی) در مسکو پخته شده و تبدیل به غذای سال نوی آنها شد. مواد سالاد الویه متشکل از مواد غذایی پر فایده مثل فیبر، سبزیجات و پروتئین است. تنها نقطه ضعف این غذا استفاده از سس مایونز است که اما با روشی که در ادامه آمده است می توانید سالاد الویه سالم و خوشمزه تری تهیه کنید. در این بخش قصد داریم تا طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه را که از سایت سلام دنیا گرفته ایم به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

·         تخم مرغ ۴ عدد

·         پیاز متوسط ۱ عدد

·         خیارشور نصف پیمانه

·         نخود فرنگی نصف پیمانه

·         سینه مرغ کامل ۱ عدد

·         سس مایونز به اندازه کافی

·         سیب زمینی متوسط ۲ عدد

·         آب لیمو ترش تازه به اندازه کافی

·         نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

ابتدا سیب زمینی و هویج را پوست کنده و به همراه، نخودفرنگی، سینه مرغ داخل قابلمه مناسبی ریخته و به اندازه مواد داخل آن آب جوش اضافه می کنیم و به همراه عصاره مرغ، نمک و فلفل اجازه می دهیم تا کاملا پخته شود. طوری که بعد از پخت هیچ آبی باقی نماند.

 

مرحله دوم تهیه سالاد الویه

تخم مرغ ها را هم داخل قابلمه آبی گذاشته و اجازه می دهیم تا پخته شوند.

 

مرحله سوم تهیه سالاد الویه

در این مرحله مواد پخته کاملا سرد شده اند لازم است تا سیب زمینی، هویج، مرغ، خیار شور، تخم مرغ، را روی تخته کار نگینی خرد کنیم.

 

مرحله چهارم تهیه سالاد الویه

سس مایونز را داخل ظرف مناسبی ریخته به همراه آبلیمو، نمک و فلفل سس را کاملا مخلوط می کنیم. حالا به ترتیب کل مواد آماده شده را اضافه می کنیم و با دو قاشق از دو سمت مخلوط می کنیم طوری که مواد له نشوند. سالاد آماده شده را به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید و بعد سرو کنید.

 

نکات تهیه سالاد الویه

شور شدن سالاد

یکی از مشکلات رایج خانم ها در درست کردن سالاد الویه این است که بعد از اینکه سالاد آماده می شود با اینکه به مواد آن نمک زیادی نزده اند ولی سالاد خیلی شور شده است. دلیل شور شدن سالاد الویه خیارشور است.

 

قبل از رنده کردن خیارشور آنها را با آب سرد بشویید سپس داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی شان خارج شود ، پس از اینکه خیارشورها را مزه کنید و اگر هنوز طعم شوری آنها زیاد است مجددا یک بار دیگر خیارشورها را بشویید تا طعم شوری کمتر شود.

 

سالاد الویه قالبی

در صورتی که می خواهید سالاد الویه خود را به صورتی قالبی شکل دهید اول باید در نظر داشته باشید که باید سالاد کمی سفت تر از حالت معمولی باشد و به همین جهت نباید از سس مایونز زیادی در سالاد استفاده کنید چون باعث شل شدن یالاد می شود.

 

در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید ، به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج بماند تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

 

پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند. پس از اینکه قالب را پر کردید آنرا به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سالاد خودش را بگیرد.

 

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید سپس قالب را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید و به آرامی قالب را بردارید تا سالاد از قالب خارج شود. پس از اینکار کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید سپس در صورت تمایل روی سالاد را تزیین کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها