سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - 20 March 2021
امیر رئیسی گفت: شایسته است خدمات چاپ با یک ثبات و براساس تیراژبندی انجام شود. اگر این کار با عدالت انجام شود، هم نفع مشتری در آن مستتر است و هم نفع چاپخانه‌دار.

آیت ماندگار- سال ۱۳۹۹ به‌لحاظ اقتصادی و معیشتی، سالی سخت برای همه مردم و بنگاه‌های اقتصادی بود و حال همگان منتظرند که سال ۱۴۰۰ اوضاع و احوال اقتصادی شرایطی متفاوت و البته بهتر را نسبت به گذشته تجربه کند.

در همین رابطه، امیر رئیسی یکی از فعالان حوزه چاپ و بسته بندی گفت: متاسفانه در این یکی، دو سال و مخصوصاً سال ۹۹، نوسان قیمت مواد اولیه و نابسامان بودن بازار تولید به‌قدری زیاد بود که گریبان همه از جمله صنف ما را گرفت. بی‌تردید ادامه این شرایط وضع خطرناکی را برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد که امیدوارم با تدبیر مسئولان، سال ۱۴۰۰ شاهد این بحران‌ها نباشیم یا لااقل این چالش‌ها به حداقل برسد.

وی افزود: برای کنترل این وضعیت در صنف چاپ و بسته بندی راهکار‌هایی وجود دارد. اول اینکه، قیمت‌گذاری‌های مواد اولیه و خدمات چاپ با هماهنگی همه مجموعه‌های فعال در این حوزه و همچنین نظارت اتحادیه چاپخانه‌داران صورت بگیرد. این تعامل و همکاری تاثیر فوق‌العاده‌ای در ثبات قیمت‌ها خواهد داشت و هروقت این موضوع جدی گرفته نشده با بحران قیمت‌ها روبرو شده‌ایم. دوم اینکه، شایسته است خدمات چاپ با یک ثبات و براساس تیراژبندی انجام شود. اگر این دو کار با عدالت انجام شود، هم نفع مشتری در آن مستتر است و هم نفع چاپخانه‌دار.

مدیر مجتمع چاپ و بسته بندی افست گرافیک در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان تیراژ کار‌های چاپ را به سه دسته تا ۱۰۰۰، ۳۰۰۰ و بیش از ۳۰۰۰ نسخه تقسیم کرد. چون براساس یک الگوی مشخص می‌توان به مولفه‌های مواد مصرفی و درگیر بودن ماشین‌آلات توجه کرد تا در نهایت بهترین قیمت را رقم زد. عدم‌توجه به این نکات و رهاکردن موضوع، یعنی عدم‌ثبات در بازار و قیمت‌شکنی که با تاسف باید گفت در سال‌های اخیر توسط عده‌ای تبدیل به یک بدعت شده است.

منبع: نشان تجارت
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها