سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - 08 April 2021
مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

آیت ماندگار- در منطقه ۲ شهرداری تهران در سعادت‌آباد، محله‌ای است به‌نام بهرود و شهرک مخابرات. مکانی که حدود ۱۵۰ برج مسکونی تعاونی در آن جای دارد.

در طول ۲۰ سال گذشته که برای آزادگان، فرهنگیان، ایثارگران، کارمندان نیرو‌های هوایی، قوه قضاییه و خلبان‌ها و پزشکان و... در قالب تعاونی مسکن، واحد‌های کوچک و متوسط دو خوابه و سه خوابه ساخته شد از همان ابتدا کار تخلفاتی توسط وزارت راه و شهرسازی در واگذاری اراضی شهری به تعاونی‌ها و همچنین توسط شهرداری منطقه در عدم‌همکاری برای صدور پایان کار و معرفی به ثبت جهت سند مالکیت صورت گرفت.

با توجه به اینکه از طرف مردم و این تعاونی‌ها بار‌ها در طول ۲۰ سال گذشته نامه‌های شکایت به دفتر مقام معظم رهبری، شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، دفتر ریاست جمهوری و... ارسال شده و بار‌ها از طرف هیات مدیره تعاونی‌ها به این سازمان‌ها مراجعه گردیده و حتی در سال‌های گذشته چندین بار به مراجع ذیربط شکایت حقوقی و قضایی شده، متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه پاسخگویی صورت نگرفته است.

موضوع از این قرار است که وزارت راه و شهرسازی در واگذاری زمین به تعاونی‌ها متعهد بوده تا به موازات احداث این شهرک‌های تعاونی برای خدمات عمومی شهری، زمین کافی و مناسب در اختیار شهرداری بگذارد و شهرداری هم متعهد بوده که به موازات احداث این مجموعه بزرگ مسکونی نسبت به تامین فضا‌های عمومی خدماتی و رفع خلافی‌ها و صدور پایان کار و معرفی به ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند مالکیت اقدام نماید.

متاسفانه نه وزارت راه و شهرسازی و نه شهرداری تهران هیچ‌گونه اقدامی نکردند و در حال گروکشی و کشمکش با یکدیگر بوده و بیچاره مردم این تعاونی‌ها بیش از ۲۰ سال است که بلاتکلیف در خانه‌هایی سکونت دارند که نه پایان کار دارد و نه سند مالکیت!

چقدر جای تاسف دارد که در پایتخت جمهوری اسلامی به این روشنی، دو ارگان مهم شهرداری و راه و شهرسازی تخلف می‌کنند و مشکل مردم را بی‌پاسخ می‌گذارند و هر دوره شهردار تهران و وزیر راه و شهرسازی عوض می‌شوند و افراد جدید همان راه گذشتگان خود را رفته و در مقابل این تعهدات و تخلفات آشکار، مردم را بلاتکلیف می‌گذارند و حتی صدای مردم به گوش نمایندگان مجلس، رییس قوه قضاییه، رییس جمهور و دفتر مقام رهبری هم نمی‌رسد و در یک کلام متاسفانه نسبت به این موضوع مهم و حق مسلم شهروندان تا به‌حال هیچ‌کس پاسخگو نبوده است!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها