سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 18 May 2021
کارنامه وزیر کار در استفاده از جوانان، زنان و اقوام چگونه است؟
یکی از وعده‌های انتخاباتی محمد شریعتمداری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که هم در بیانیه‌اش به آن اشاره شده بود و هم در جلسه جبهه اصلاحات بر آن تاکید کرده بود، موضوع استفاده از زنان، جوانان و اقوام در سمت‌های مدیریتی در صورت پیروزی بود.
محمد شریعتمداری

آیت ماندگار- یکی از وعده‌های انتخاباتی محمد شریعتمداری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که هم در بیانیه‌اش به آن اشاره شده بود و هم در جلسه جبهه اصلاحات بر آن تاکید کرده بود، موضوع استفاده از زنان، جوانان و اقوام در سمت‌های مدیریتی در صورت پیروزی بود، اما بد نیست که برای واقعیت سنجی این وعده انتخاباتی نگاهی به کارنامه شریعتمداری در دوره سه ساله حضورش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر داشته باشیم تا مشخص شود که این وعده چقدر با مکانیزم‌های مدیریتی او تطابق دارد؟

اولین مرتبه در جلسه رای اعتماد مجلس بود که شریعتمداری اولین وعده در مورد استفاده از جوانان را داد. او در این جلسه گفته بود: «در مسائل عمومی اصل شایسته سالاری و به کارگیری مدیران شایسته را در وزارت کار انجام خواهم داد تا جوانان دانشمند و فرهیخته کشور در پشت میز‌های مدیریتی حاضر شوند و تعهد می‌کنم که بین زنان و مردان برای انتصاب مدیران تفاون قائل نشوم». کارنامه سه ساله حضور شریعتمداری در وزارت کار هم نشان می‌دهد که افراد منصوب شده در این وزارت‌خانه از متولدین سال ۱۳۵۵ به بعد در رده‌های شغلی معاون مدیرکل، مدیرکل، معاون وزیر، رییس سازمان، عضو هیات مدیره، مدیرعامل و معاون شرکت‌های بزرگ حدود ۶۸۳ نفر بوده‌اند که از این تعداد انتصاب ۴۴ نفر اهل سنت و ۱۲۶ نفر نیز از زنان بوده‌اند. همین انتصاب‌ها هم باعث شده است که میانگین سنی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ده سال و در هیات مدیره شرکت‌های تخصصی نیز ۱۲ سال کاهش داشته باشد.

پس تا اینجای کار شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانسته است جوانان، زنان و اهل سنت را در پست‌های مدیریتی بکار گیرد و باید دید که وعده انتخاب یک سوم وزرای دولت احتمالی‌اش از میان جوانان چقدر عملیاتی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها