سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۰ - 17 July 2021
بازار ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح همان رمز ارزها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. موفقیت در این بازار مالی نیز همانند سایر بازارهای مالی نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد.


بازار ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح همان رمز ارزها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. موفقیت در این بازار مالی نیز همانند سایر بازارهای مالی نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. ابزارهای خاصی برای رسیدن به این منظور و پیش بینی آینده یک کوین وجود دارد که یکی از آن ها تحلیل تکنیکال است. از محبوب ترین ارزهای دیجیتال می توان به بیت کوین اشاره نمود که با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان سود قابل توجهی از خرید بیت کوین و فروش آن به دست آورد. اگر می خواهید با نمودار عقربه ای در تحلیل تکنیکال بیت کوین بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین چیست؟

تحلیل تکنیکال از ابزارهای مورد استفاده تریدرها است که در آن تاریخچه و سوابق بیت کوین به همراه نمودارهای قیمت و حجم معاملات آن مورد بررسی قرار می گیرد. در تحلیل تکنیکال شناخت ایده های محوری تئوری Dow بسیار اهمیت دارد. با تحلیل تکنیکال و ارزیابی صحیح بازار می توان معاملات رمزارزها را هدفمند تر و با ریسک کمتر انجام داد. از این رو نیاز است که معامله گران بازار ارزهای دیجیتال حتما از این ابزارها استفاده نماید.

بیت کوین چیست؟

پیش از آنکه ارزیابی از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال داشته باشیم بهتر است که به معرفی بیت کوین بپردازیم. بیت کوین در واقع نوعی ارز دیجیتال است که فعالیت آن به صورت غیر متمرکز و در بستر شبکه بلاک چین می باشد. این رمز ارز از طریق محاسبات بسیار پیچیده ریاضی تولید و استخراج می شود . دستگاه هایی که بیت کوین با استفاده از آن ها استخراج می گردد دارای مصرف برق و انرژی فوق العاده ای هستند و همین موضوع موجب شده که خیلی از کشورها مخالف استخراج بیت کوین باشند و آن را ممنوع اعلام نمایند.

بیت کوین به دلیل غیرمتمرکز بودن تحت نظارت و کنترل هیچگونه سازمان یا دولتی نیستند و همانند پول های واقعی به راحتی می توان برای خرید و فروش، سرمایه گذاری و ... از آن  استفاده نمود. به همین دلیل در میان تمامی رمز ارزها دارای محبوبیت ویژه ای است و خرید بیت کوین طرفداران بسیاری دارد. امنیت بالای بیت کوین در مقایسه با پول های واقعی و همچنین سایر ارزهای دیجیتال از دیگر دلایلی است که کاربران به سرمایه گذاری در بیت کوین روی می آورند.

قیمت بیت کوین

برای خرید بیت کوین باید به قیمت آن و تغییرات قیمتی که دارد توجه نمود. تعیین قیمت بیت کوین توسط دولت یا شخص خاصی صورت نمی گیرد بلکه ارزش آن کاملا تحت تاثیر شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا است. از این رو نیاز است که سرمایه گذاران بتوانند اطلاعات کاملی از بازار رمز ارزها و نوسانات آن ها داشته باشند تا بتوانند در بهترین زمان نسبت به خرید یا فروش بیت کوین اقدام نمایند. به همین دلیل است که تحلیل تکنیکال بیت کوین بسیار اهمیت دارد.

اندیکاتورهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال دارای توابع و اندیکاتورهای مختلفی است که تحلیل را با توجه متغیرهای مختلفی انجام می دهند. از جمله این اندیکاتورها می توان به اندیکاتورهای نوسانگر و میانگین متحرک اشاره نمود.

·        نوسانگر: نوسانگرها میان دو حد بالا و پایین دارای نوسان می باشند و از آن ها به منظور تعیین اشباع معاملات استفاده می کنند.

·        میانگین متحرک: اندیکاتورهای میانگین متحرک به اندیکاتورهای تاخیری معروف هستند و به منظور تعیین میانگین قیمت تضمین شده به کار می روند. این اندیکاتور تنها برای تفسیر تحلیل ها مناسب است نه پیش بینی شرایط آینده بازار ارزهای دیجیتال.

به منظور دریافت بهترین نتیجه ممکن و ارزیابی دقیق بازار بهتر است که تریدرها از چندین اندیکاتور در کنار یکدیگر به صورت همزمان استفاده کنند.

نمودار عقربه ای تحلیل تکنیکال بیت کوین

اکنون که به معرفی بیت کوین و تحلیل تکنیکال آن پرداخته ایم نیاز است که با نمودار عقربه ای که کاربرد بسیاری در تحلیل این رمز ارز دارد نیز آشنا شویم. برای استفاده از نمودار عقربه ای برای تحلیل تکنیکال بیت کوین باید از بالای نمودار بازه زمانی یا همان تایم فریم را انتخاب نمود تا نمودار نتیجه را نمایش دهد. این نتیجه به پنج صورت در معرض نمایش کاربران قرار می گیرد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

·        Buy : پیشنهاد به خرید

·        Sell: پیشنهاد به فروش

·        Neutral: پیشنهاد به نگهداری

·        Strong Buy: پیشنهاد اکید به خرید

·        Strong Sell: پیشنهاد اکید به فروش

به عنوان مثال در صورتی که کاربر بازه زمانی یک روز را انتخاب نماید و نمودار عقربه ای تحلیل تکنیکال نتیجه Buy  را نمایش دهد به این معنی است که قیمت ارز بیت کوین در 24 ساعت آینده روندی صعودی و روبه رشد دارد و قیمت از قیمت فعلی بیشتر خواهد شد. پس فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال است.

وضعیت تکنیکال بیت کوین

بیت کوین اولین رمز ارز و از مهم ترین ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال در میان تمامی ارزهای دیجیتال دارای بیشترین ارزش ممکن می باشد و پیش بینی می شود که تا مدت ها بیت کوین همچنان بتواند ارزش و جایگاه خود را حفظ نماید. محبوبیت بیت کوین در میان سرمایه گذاران و تریدرها به حدی است که کوین هایی به غیر از بیت کوین را کوین های بی ارزش و به درد نخور می دانند. بر اساس تحلیل های تکنیکال صورت گرفته بیت کوین دارای عملکرد بسیار جذابی است. منظور از عملکرد مناسب این است که به خوبی می توان از روی نمودار قیمتی بیت کوین آینده و رفتار آن را پیش بینی نمود. از خصوصیات بارز بیت کوین می توان به صعودهای سریع و غیر قابل باور و سقوط های عجیب اشاره نمود که تحلیلگران برای رخ دادن آن ها دلایل فاندامنتال مختلفی می آورند.

چگونه می توان قیمت بیت کوین را پیش بینی نمود؟

پیش از اقدام به خرید بیت کوین باید بتوان قیمت آینده آن را پیش بینی نمود و در صورتی که شرایط مناسبی فراهم باشد وارد معامله گردید. ابزارها و روش های مختلفی برای پیش بینی قیمت بیت کوین وجود دارد که تحلیل گران از آن ها استفاده می کنند. از جمله این ابزارها می توان به نمودار پیش بینی قیمت اشاره نمود. در این نمودار بر اساس قیمت بیت کوین و تحلیل و بررسی آن و همچنین تحلیل اندیکاتورهای مختلف روند قیمتی بیت کوین را تحلیل گران در بازه های زمانی مختلف مشخص و پیش بینی می کنند. بنابراین بر اساس آن می توان پیش بینی نمود که در آینده ای نزدیک چه اتفاقات و تغییرات قیمتی برای بیت کوین رخ خواهد داد.

توجه داشته باشید که استفاده از این نمودار و تحلیل آن نیاز به دانش و مهارت کافی می باشد. از این رو لازم است که سرمایه گزاران حتما آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال ببینند و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند تا بتوانند پیش بینی دقیقی از تغییرات قیمت و ارزش بیت کوین داشته باشند.

بیت کوین را از کجا خریداری نماییم؟

ارز دیجیتال بیت کوین توسط استخراج کنندگان یا ماینرها استخراج می شود و در شبکه های این ارز در بستر بلاک چین عرضه می شود. برای خرید بیت کوین باید به معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال مانند صرافی ارزینجا مراجعه نمود تا بتوان بیت کوین ها را به صورت مطمئن و با قیمتی مناسب خریداری نمود. صرافی های آنلاین متعددی در سراسر جهان در زمینه ارز دیجیتال مشغول به فعالیت هستند اما با انتخاب یک صرافی با سابقه و معتبر می توان معاملاتی ایمن با کمترین میزان ریسک را تجربه نمود و از امکانات متنوع این صرافی ها بهره مند گردید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری BTC توانسته با ارزش 697.05 دلار رتبه 1 بازار را از آن خود نماید و 42.97 درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر تعداد واحدهای در گردش آن 18.73 میلیون و تعداد کل واحدهای آن 21 میلیون است. پیشرفت عالی و رشد قیمتی فوق العاده بیت کوین موجب شده که طرفداران بسیاری داشته باشد و در صرافی های مختلفی مانند صرافی ارزینجا مورد معامله قرار گیرد.

برای موفقیت در معاملات این ارز دیجیتال و کسب سود نیاز است که حتما بازار آن مورد تحلیل تکنیکال قرار بگیرد و از سایر ابزارهای تحلیل نیز استفاده شود تا بهترین زمان ها برای خرید بیت کوین مشخص گردد. اگر می خواهید در دنیای رمز ارزها سرمایه گذاری نمایید با تحلیل های صورت گرفته، بیت کوین می تواند گزینه مناسبی باشد و سود قابل توجهی را از آن شما نماید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها