سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - 08 August 2021
قطع برق شهر، نویز الکتریکی، کاهش یا افزایش ولتاژ لحظه‌­ای، نوسانات شدید لحظه‌­ای، نوسانات فرکانسی، هارمونیک­‌ها، کاهش ولتاژ طولانی و حالت­‌گذاری سوئیچینگ از جمله مشکلات موجود در برق شهر می‌­باشد.

آیت ماندگار- قطع برق شهر، نویز الکتریکی، کاهش یا افزایش ولتاژ لحظه‌­ای، نوسانات شدید لحظه‌­ای، نوسانات فرکانسی، هارمونیک­‌ها، کاهش ولتاژ طولانی و حالت­‌گذاری سوئیچینگ از جمله مشکلات موجود در برق شهر می‌­باشد. وجود چنین مشکلاتی باعث اتفاقاتی مانند از بین رفتن اطلاعات سیستم­‌های کامپیوتری قبل از ذخیره شدن، حوادث جانی و مالی در بیمارستان­‌ها و... می­‌شود. از این­‌رو برای حفاظت سیستم‌­ها از دستگاه یو پی ­اس برای تثبیت ولتاژ و فرکانس بدون ایجاد آلودگی استفاده می­‌کنند. دستگاه یو پی­ اس دارای اجزای اصلی و مهمی مانند باتری، شارژر، مبدل یا اینورتر می‌­باشد که توسط آن‌ها برق مورد نیاز تجهیزات، بدون هیچ وقفه‌­ای فراهم می­‌شود. محل نصب باتری در داخل یا خارج دستگاه با توجه به نوع یو پی ­اس می‌­باشد و کار آن ذخیره برق و ارائه آن در زمان قطعی برق است. همچنین فراهم کردن جریان و ولتاژ برای باتری یو پی ­اس بر عهده شارژر بوده که از لحاظ کیفیت رابطه مستقیم با بهره‌­وری باتری دارد و اینورتر وظیفه تبدیل انرژی ذخیره شده در باتری به جریان­‌های متناوب و تأمین بدون معطلی برق دستگاه را برعهده دارد.

باتری

عملکرد ups به سالم بودن باتری بستگی دارد. به طور میانگین باتری ups عمری در حدود 2 تا 5 سال با توجه به عوامل محیطی و نحوه نگهداری دارد. همچنین باتری­‌های یو پی ­اس توسط شرکت­‌های مختلفی مانند هیتاکو، کونگ لانگ، صبا باتری، صنعت رایان پارس، ناردا و... تولید و روانه بازار می­‌شوند. این شرکت­‌ها در زمینه تولید انواع باتری­‌های سرب اسید، نیکل کادمیوم، سیلور آلکالین و لیتیومی از لحاظ کیفیت، ساختار، طول عمر و قیمت با یکدیگر در رقابت هستند. مناسب‌­ترین نوع باتری سرب اسید است که به دو نوع باتری تر(لید اسید) و خشک (سیلد اسید) تقسیم می­‌شود. این باتری‌­ها شارژری هستند و سه نوع عملکرد آفلاین، آنلاین و تعاملی دارند. باتری یو پی ­اس نیکل کادمیوم از لحاظ تکنولوژی بالاتر از نوع سرب اسید بوده که دارای قیمت بیشتری نیز می‌­باشد و طول عمر آن بستگی به وزن، مقاومت، نوع اسیدی بودن و تغییرات دمایی داشته و قابلیت شارژ سریع را دارد. این باتری­‌ها چنانچه به طور کامل تخلیه گردند زمان ذخیره‌­سازی باتری طولانی­‌تری خواهند داشت. باتری لیتیوم یون دارای چگالی و وزن کم و ایمنی بالا هستند. نوع سیلور آلکالین آن نیز در دو نوع نیمه­ قلمی و قلمی وجود دارد که در زمان عدم استفاده نشتی ندارند.

خرید یو پی ­اس

از یو پی ­اس در سازمان­‌ها، ادارات، صنایع و منازل مسکونی استفاده می‌­شود که بیشترین کاربرد آن در مکان­‌هایی مانند مخابرات، بیمارستان­‌ها، مراکز سی­تی اسکن و... می‌­باشد. اگر قصد خرید یو پی ­اس را دارید باید هدف خود را مشخص کنید که به چه منظور می­‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید و اطلاعاتی را درباره آن بدست آورید تا خریدی مطمئن داشته باشید. یو پی ­اس‌های آفلاین برای دستگاه‌­های حساس مناسب نمی­‌باشد زیرا زمانی که برق قطع شود ups به حالت باتری تغییر حالت داده و از انرژی ذخیره شده استفاده می­‌کند اما یو پی ­اس­ آنلاین یا برخط پیوسته در حالت آماده باش بوده و نویز برق شهر را در دو مرحله، فیلتر می‌­کند و نوع لاین اینتراکتیو در حالت عادی باتری آن در حالت شارژ بوده و زمانی که برق قطع می‌­شود از طریق مبدل­ تغذیه بارهای خروجی را انجام می­‌دهد. نکته دیگر این که زمانی که شما برای تجهیزات الکتریکی خود از دستگاه‌های یو پی­ اس استفاده می­‌کنید به دلیل ویژگی­‌های بیشتری که دارد نیازی به استفاده از دستگاه محافظ نمی­‌باشد. خرید استابلایزر نیز به عنوان یک محافظ برای مکان­‌هایی که افت یا نوسانات ولتاژ برق دارند نیاز می‌­باشد و در مقایسه با دستگاه‌­های محافظ که سیستم اولیه‌­ای دارند قادر است ولتاژ برق را در نوسانات تثبیت کند.

فروش یو پی­ اس

همان طور که گفتیم یکی از دستگاه­‌های بسیار کارآمد که در تمام صنایع و نیازهای روزمره برای فراهم کردن برق در زمان نوسانات ولتاژ و قطع برق استفاده می‌­شود یو پی ­اس می­‌باشد. در بازار انواع مختلف این دستگاه در برندهای مختلف توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی به فروش می­‌رسد که قیمت فروش یو پی ­اس با توجه به شرکت سازنده، کیفیت قطعات، نوع باتری، مشخصات فنی و... تعیین می­‌شود. از مهمترین مشخصات یو پی­ اس خوب می­‌توان به مواردی همچون قیمت مناسب، وزن پایین، بازدهی بالا، کارکرد آنلاین، ایزوله بودن ورودی و خروجی، ظرفیت و زمان پشتیبانی و... اشاره کرد. همچنین قیمت فروش استابلایزر یا ترانس برق نیز با توجه به کشور و شرکت سازنده، برند، توان و آمپر و... با یکدیگر متفاوت می‌­باشند. از آنجایی که بسیاری از لوازم برقی از جمله لوازم خانگی، اداری و سایر مکان­‌ها دارای قیمت­‌های بالایی هستند خرابی یا سوختن آن‌ها می­‌تواند هزینه‌­های سنگین‌­تری را بر دوش ما بگذارد. از این رو وجود دستگاه‌­های استابلایزر نه تنها می­‌تواند جلوی خسارات احتمالی را بگیرد بلکه باعث کاهش مصرف برق هم می‌شود.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی یو پی ­اس

با پیشرفت تکنولوژی و افزوده شدن سیستم‌­های الکتریکی که هم از لحاظ کاربردی بسیار با اهمیت می‌­باشند و هم قیمت بالایی دارند به کار گرفتن سیستم‌های امنیتی و حیاتی امری ضروری می­‌باشد. از این­‌رو شرکت­‌های مختلفی در داخل و خارج کشور مشغول تولید، مونتاژ، توزیع و فروش این گونه محصولات می­‌باشند. شرکت یو پی ­اس تولیدکننده ایرانی که اکثریت آن‌ها در دسته مونتاژ فعالیت دارند قطعات داخلی یو پی ­اس را از کشورهای دیگر وارد و سپس در ایران مونتاژ و با برند ایرانی به فروش می­‌رسانند و با اضافه کردن قابلیت­‌هایی مانند رنگ، اندازه، وزن، گارانتی، خدمات پس از فروش و... با یکدیگر و برندهای خارجی رقابت می­‌کنند. همچنین برخی از این برندهای ایرانی توانایی صادر کردن این دسته از محصولات را به کشورهای دیگر با کیفیت بهتر از برخی برندهای خارجی را دارند. از جمله شرکت­‌های ایرانی و خارجی می‌­توان به برندهای یو­ پی اس هژیر صنعت، فاران، صاهیراد، مکلسان، مک پاور، ای­ پی­ سی و... اشاره کرد.

برای خرید یو پی ­اس به کجا مراجعه کنیم؟

از جمله شرکت­‌های معتبر در زمینه تأمین و فروش انواع یو ­پی ­اس ایرانی و خارجی، شرکت یو پی­ اس رسام می­‌باشد که در تهران دارای یک دفتر مرکزی و یک دفتر دیگر در تبریز است. از جمله محصولات ارائه شده توسط شرکت رسام یو پی ­اس در برندهای ایرانی، اروپایی، آمریکایی، استابلایزر کره‌­ای و ایتالیایی، اینورتر، باتری یو پی ­اس در برندهای ایرانی، چینی، کره‌­ای و اروپایی، شارژر و پنل خورشیدی می‌­باشد. علاوه بر این‌ها شرکت رسام خدمات تعمیر یو پی­ اس را به متقاضیا ارائه می‌­دهد. شما می­‌توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت و محصولات ارائه شده، خرید، دریافت خدمات پس از فروش به سایت اینترنتی https://rasamups.com مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی یا در قسمت تماس با ما با این مجموعه ارتباط برقرار کنید. همچنین در این نوشته و مقالات بسیار مفیدی ارائه شده که می‌تواند اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار دهد. 

برچسب ها: آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها