سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - 10 August 2021
شاید شما هم یکی از هزاران خانواده ایرانی باشید که از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند یا اینکه جزو آن دسته‌ای هستید که تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد نحوه عملکرد و اساس کار آنها بدست نیاورده‌اید.

آیت ماندگار- شاید شما هم یکی از هزاران خانواده ایرانی باشید که از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند یا اینکه جزو آن دسته‌ای هستید که تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد نحوه عملکرد و اساس کار آنها بدست نیاورده‌اید. در این مطلب تلاش می‌شود تا به طور خلاصه واقعیت‌هایی در مورد نقش خیره کننده دستگاه تصفیه آب در رهایی از بیماری‌های مزمن صورت پذیرد. بیماری‌هایی که به صورت خزنده در بدن رشد نموده و آرام آرام تاثیرات منفی خود نمایان می‌سازد و به صورت تدریجی انسان را از پای در می‌آورد. با توجه به اینکه حدود 70 درصد وزن بدن از آب تشکیل شده، بنابراین مصرف آب سالم و تصفیه شده نقش انکار ناپذیری در حفظ سلامتی انسان ایفا می‌کند. آبی که ما می‌نوشیم حاوی املاح و مواد گوناگونی است که پاره‌ای از آنها مضر و پاره‌ای دیگر مفید هستند. 

ممکن است این سوال پیش بیاید که با توجه به اینکه آب‌های آشامیدنی لوله کشی بهداشتی هستند، مگر می‌شود آب بهداشتی حاوی املاح مضر باشد؟؟؟ جواب آری است. اما برای اینکه به درک عمیقتری درباره دلایل علمی و منطقی آن برسید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. 

دستگاه تصفیه آب یا آب لوله کشی شهری؟

اکنون می‌خواهیم مقایسه‌ای در مورد عملکرد دستگاه تصفیه آب و تصفیه خانه‌های شهری انجام دهیم. بر اساس محاسبات انجام شده، میانگین مصرف آب برای هر نفر 300 لیتر در شبانه روز می‌باشد که تنها حدود 3 لیتر از آن برای نوشیدن و مصرف خوراکی استفاده می‌شود و با توجه به اینکه تصفیه آب به صورت کامل، نیازمند فناوری‌های پیچیده و گران قیمت است، بنابراین انجام عملیات تصفیه آب در حجم بالا به صورتی که کلیه املاح مضر آن حذف شود، برای دولت‌ها مقرون به صرفه و منطقی نیست. لذا امروزه در برخی از کشورها از جمله کشور ما، برای تصفیه آب شرب به ترتیب از روش ته نشینی، منعقد کننده و نهایتا افزودن یک ضدعفونی کننده قوی به نام کلر، آب بهداشتی روانه خانه‌های مردم می‌شود. اما این آب کماکان حامل آلاینده‌های محلول همچون فلزات سنگین و گچ و غیره می‌باشد. ضمن اینکه در مسیر حرکت از مبدا تا نقطه مصرف نیز به دلایلی از جمله ترکیدگی و زنگ زدگی احتمالی لوله‌های انتقال آب ممکن است آلودگی‌های جدیدی نیز بر روی آب سوار شود و مجموع این آلاینده‌های محلول در آبی که تصفیه اولیه روی آن انجام شده، وارد بدن گردیده و عوارض نامطلوب خود را به تدریج بر جای خواهد گذاشت که از عوارض شایع آن می‌توان به فشار خون و سنگ کلیه اشاره کرد.
 


نقش انواع فیلتر تصفیه آب در حذف املاح مضر آب چیست؟

هر دستگاه تصفیه آب به صورت استاندارد از شش فیلتر برای انجام فرایند کامل پالایش و سالم سازی آب استفاده می‌کند و هر کدام از انواع فیلتر تصفیه آب نقش مهمی در فرایند تصفیه ایفا می‌نمایند. به صورت خلاصه 3 مرحله پیش تصفیه شامل فیلتر الیافی، کربن فعال و کربن بلاک آلاینده‌های فیزیکی و مواد شیمیایی آب را حذف می‌کنند. فیلتر ممبران نیز با تکیه به تکنولوژی فوق پیشرفته فلزات سنگین مضر موجود در آب و عوامل بیماری‌زا را در سطح 0.0001 میکرون از بین می‌برد، اهمیت این فیلتر به حدیست که به آن لقب قلب تپنده دستگاه تصفیه آب را داده‌اند. فیلتر مینرال مواد معدنی مورد نیاز بدن را به آب می‌افزاید و غنای آن را بهبود می‌دهد. در پایان نیز آب از درون فیلتر پست کربن عبور می‌کند تا به گواراترین شکل ممکن در دسترس مصرف‌کننده قرار بگیرد.

اغلب پزشکان معتقدند که ریشه بسیاری از بیماری‌های انسان در مصرف آب بی کیفیت و سخت می‌باشد. گذشته از آن حضور یک دوست خطرناک در آب آشامیدنی نیز مزید بر علت شده و این دوست خطرناک نیز کسی نیست جز یک ضدعفونی کننده معروف به نام کلر.

کلر را از این جهت می‌توان دوست نامید که با قدرت فوق العاده‌ای انواع ویروس و باکتری را از بین می‌برد و از این جهت خطرناک است که متاسفانه با مواد آلی موجود در آب ترکیب می‌شود و محصولات فرعی جدیدی از جمله تری هالومتان‌ها را تولید می‌کند که موجب ایجاد ترکیبات هالوژنی سرطان‌زا می‌گردد. همچنین استنشاق بوی کلر در حمام برای ریه نیز خطرناک است.

آزمایش جالب سنجش آلاینده های موجود در آب


اینک توجه شما را به یک تجربه واقعی جلب می‌نماییم. تصور کنید آنچه که در ته کتری آب جوش خود یا در کف کولر آبی ساختمان ملاحظه می‌کنید را جدا کرده و آسیاب نموده و مجددا به آب شرب خود اضافه کرده و بنوشید، قطعا احساس خوبی از این آزمایش نخواهید داشت. اما واقعیت این است که اگر تاکنون دستگاه تصفیه آب در منزل خود نصب ننموده اید، مطمئن باشید که آنچه را که در ته کتری یا کف کولر مشاهده کردید، در جای جای اندام‌های بدنتان لانه گزیده و به صورت خزنده در حال تخریب آنهاست. 

خرید دستگاه تصفیه آب از مراکز معتبر

امروزه در جهان بهترین شیوه برای اطمینان از سلامت آب شرب، تصفیه آن در لحظه مصرف شناخته شده و دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با روش اسمزمعکوس RO نیز به همین منظور طراحی و ساخته شده‌اند اما متاسفانه این دستگاه‌ها به درستی در کشور ما معرفی نشده‌اند. بنابراین از آنها به عنوان یک کشف خاموش یاد می‌شود، دستگاه تصفیه آب با دقت بسیار بالایی املاح مضر و همچنین کلر را زا آب مصرفی حذف نموده و آبی سالم و گوارا به شما هدیه می‌نماید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همین الان برای خرید دستگاه تصفیه آب اقدام نمایید و برای همیشه خانواده خود را از شر انواع بیماری‌های مزبوط به آب خلاص کنید. 

متاسفانه برخی از دستگاه‌های تصفیه آب با قطعات و فیلترهای بی کیفیت عرضه می‌شوند، لذا توصیه می‌شود هم دستگاه تصفیه آب و هم لوازم جانبی تصفیه آب را از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر خریداری نمایید.

شرکت زلال آب ضمن عرضه محصولات با کیفیت و قابل اطمینان، تلاش می‌نماید تا رسالت خود را در جهت ارتقای سلامت شهروندان به درستی اجرا نماید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها