سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - 31 August 2021
فرش‌های ۷۰۰ شانه به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین فرش‌های ماشینی در بازار می‌باشد.
آیت ماندگار- به طور کلی فرش‌های ماشینی موجود در بازار از نظر تعداد شانه به چند گروه تقسیم می‌شوند: فرش ماشینی ۵۰۰ شانه، فرش ۷۰۰ شانه، فرش ۱۰۰۰ شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه از جمله این دسته بندی هستند. اما یکی از پرفروش‌ترین انواع فرش ماشینی کاشان، فرش‌های ۷۰۰ شانه می‌باشد. ما در این مطلب می‌خواهیم خصوصیات فرش ۷۰۰ شانه را برای شما بیان کنیم. اگر علاقه‌مند به دانستن مزایا و معایب این مدل فرش ماشینی هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.


فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

فرش‌های ۷۰۰ شانه به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین فرش‌های ماشینی در بازار می‌باشد. فرش ماشینی در هر متر از عرض آن ۷۰ گره وجود دارد، به همین دلیل به آن فرش ۷۰۰ شانه گفته می‌شود. این فرش ضخامت بیشتری در مقایسه با فرش ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه دارد و به همین دلیل برای نشستن و استفاده در اماکن پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند. فرش ۷۰۰ شانه در بسیاری از کشور‌ها ریز بافت‌ترین فرش تولیدی ان‌ها میباشد برای مثال فرش‌های ترکیه‌ای که بسیاری از بازار‌های جهان را به خود اختصاص داده بیشتر ۵۰۰ شانه و یا ۷۰۰ شانه میباشد.

خصوصیات فرش ۷۰۰ شانه

برخی از مشتریان در زمان خرید فرش، به جای طرح و نقش و ظرافت به دنبال ضخامت و دوام فرش هستند؛ بنابراین فرش‌هایی با شانه کمتر، گزینه مناسب تری برای آن‌ها می‌باشد. از جمله فاکتور‌های قابل بررسی برای هر مدل فرش، شانه، تراکم، جنس الیاف، و تعداد رنگ می‌باشد. در ادامه با ویژگی‌های فرش‌های ۷۰۰ شانه آشنا خواهیم شد.

• شانه و تراکم فرش ۷۰۰ شانه


فرش‌ها دارای دو بعد عرضی و طولی هستند، که به آن شانه و تراکم گویند. شانه فرش، همان تراکم عرضی فرش و یا تعداد گره‌های موجود در عرض فرش محسوب می‌شود. تراکم فرش، نیز تراکم طولی آن است، که به تعداد گره‌های موجود در طول فرش می‌گویند. شانه و تراکم فرش رابطه معکوسی با ضخامت فرش دارد. یعنی هر چه تراکم و شانه در فرش بیشتر باشد، بافت فرش ظریف و ریز‌تر و ضخامت آن کمتر خواهد بود. برای نمونه فرش ماشینی ۷۰۰ شانه، در مقایسه با فرش‌های ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه دارای ضخامت بیشتری است.

برای فرش ۷۰۰ شانه تراکم‌های زیادی وجود دارد، مانند ۱۵۰۰، ۲۰۰۰، ۲۲۰۰، ۲۵۵۰ و ۲۷۰۰، اما در حال حاضر فرش‌های ۷۰۰ شانه کاشان با تراکم ۲۵۵۰ بافته می‌شوند؛ و همچنین هر چه تراکم یک فرش بالاتر باشد، وزن آن فرش نیز بیشتر است. فرش ۷۰۰ شانه اصل با تراکم ۲۵۵۰ دارای وزنی معادل ۳۸ الی ۴۰ کیلوگرم می‌باشد. البته این وزن برای فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه میباشد و برای فرش ۹ متری به نسبت متراژ ان کسر میشود همانطور که قیمت فرش ۹ متری ۷۰۰ شانه پایین‌تر از قیمت ۱۲ متری ان میباشد

فرش ستاره کوروش تولید کننده برتر فرش ۷۰۰ شانه


شرکت فرش ستاره کوروش یکی از تولید کننده‌های برتر فرش ۷۰۰ شانه با طراحی حرفه‌ای نقشه‌های فرش ۷۰۰ شانه کلکسیونی زیبا از فرش‌های ۷۰۰ شانه را دارا میباشد که خریداران و صادر کنندگان فرش ماشینی میتوانند بصورت مستقیم فرش‌های ۷۰۰ شانه کوروش را از کارخانه خرید کنند برای دیدن مدل‌های فرش ۷۰۰ شانه ستاره کوروش کافی هست فرش ۷۰۰ شانه کوروش را در گ. گل سرچ کنید و وارد قسمت فرش ۷۰۰ شانه شوید در نظر داشته باشید فرش کوروش علاوه بر فرش ۷۰۰ شانه تولید کننده فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه نیز هست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها