سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - 22 November 2021
این روزها بیشتر از همیشه شاهد گسترش دفترهای استارتاپ هستیم. در کشور ما نیز به طراحی و دکوراسیون محیط کار استارتاپ توجه ویژه‌ای‌ می‌شود.

آیت ماندگار- این روزها بیشتر از همیشه شاهد گسترش دفترهای استارتاپ هستیم. در کشور ما نیز به طراحی و دکوراسیون محیط کار استارتاپ توجه ویژه‌ای‌ می‌شود. اکثرا‌ می‌دانند که محیط کار استارت آپ‌ها و کسب و کار‌های جدید باید انعطاف پذیر باشد تا هر تغییری مثل اتاق کار برای نیروی جدید، تغییرات چیدمان مبلمان اداری و یا جابجایی‌ها در آن به راحتی انجام شود. یکی از موارد مهم در استارت آپ‌ها انتخاب چیدمان درست مبلمان اداری است چراکه در رشد و پیشرفت استارت آپ شما تاثیر شگفت انگیزی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و نکات مهم در این زمینه همراه ما باشید.

طراحی و دیزاین محیط کار استارتاپ

اکثر کسب و کار‌های جدید و استارت آپ‌ها بر پایه فناوری هستند و برای جذب مشتری و ارائه خدمات غالبا از فضاهای مجازی بهره‌ می‌گیرند. برای راه اندازی دفتر استارتاپ در گام اول باید سبک طراحی و دکوراسیون دفتر استارتاپ را در نظر گرفت. نکته اساسی در طراحی این محیط‌ها توجه به محیط کار اشتراکی است زیرا در محیط‌های استارت آپی فعالیت‌ها معمولا با همکاری تیمی و مشورت فکری پیش‌ می‌رود. پس پیشنهاد‌ می‌شود که برای دفتر استارتاپ فضایی دوستانه و در عین حال کارآمد را درنظر داشته باشید. طراحی اصولی دفتر استارت اپ و با چیدمان درست مبلمان اداری بر عملکرد بازاریابی تاثیر زیادی دارد. بنابراین اگر به فکر راه اندازی دفتر استارت آپ هستید با ما همراه باشید و نکات زیر را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن را از کسب و کارتان دریافت کنید.

طراحی دکوراسیون اداری

نکات طراحی دکوراسیون دفتر استارت آپ

نورپردازی محیط استارتاپ

از آنجایی که اکثر این دفاتر کوچک و جمع و جور هستند بهتر است که نورپردازی خوبی داشته باشد تا فضا دلگیر و کسل کننده نباشد. نور ملایم در دفاتر استارتاپی به ویژه در قسمت فضای کار اشتراکی بسیار حائز اهمیت است. اگر امکان داشتن نور طبیعی وجود ندارد استفاده از نور مصنوعی به صورت غیر آزار دهنده پیشنهاد‌ می‌شود. بهتر است از چراغ هایی استفاده کنید که با توجه به شدت نور، قابل تنظیم هستند و در فضای اشتراکی هر شخص با توجه به نیاز خود نور را تنظیم‌ می‌کند.

بهره گیری از رنگ‌های مناسب برای محیط کار استارتاپ

استفاده از رنگ‌های هارمونی که فضا را جذاب‌ می‌کند و رنگ‌های شاد که انرژی مثبت القا‌ می‌کنند بسیار پیشنهاد می‌شود. اگر فضا کوچک است از رنگ سفید استفاده کنید تا به بزرگ به نظر رسیدن محیط کمک کند. اگر آرامش و خلافیت کارکنان برای شما اهمیت بسزایی دارد رنگ‌های آبی تاثیر زیادی خواهند داشت. با توجه به این روانشناسی رنگ‌ها شما بهتر‌ می‌توانید طراحی را مناسب محیط خود را در نظر بگیرید و رنگ میز و صندلی و مبلمان اداری را انتخاب کنید. برای مثال اگر مبلمان دفتر کار شما در رنگ‌های شاد باشد باعث‌ می‌شود کارکنان با نشاط‌تر کار کنند و بی روح و خسته نباشند، در نتیجه راندمان کاری بیشتر خواهد شد.

انتخاب مبلمان اداری برای دفتر استارتاپ و چیدمان درست آن

یکی از نکته‌های اساسی که ما در این مقاله بیشتر به آن‌ می‌پردازیم انتخاب مبلمان اداری و چیدمان اصولی برای دفاتر استارت آپی است. در انتخاب و چیدمان مبلمان اداری نکات زیر را در نظر بگیرید.

انتخاب مبلمان نرم و راحت

در عصر حال دفاتر امروزی دیگر اتاق یا بخشی ندارند که مبلمان‌های خانگی بزرگ را در آن اتاق قرار دهید. برای دفاتر استارت آپی مبلمان اداری راحت، کاربردی و از لحاظ حجم متناسب با فضا انتخاب کنید که محیط کار تمیز، مرتب و حرفه ای باشد. این مورد باعث‌ می‌شود تا بخش بیشتری از محیط را طراحی کرده و در محیط کارتان افراد آرامش و انرژی بگیرند.

رنگ مبلمان اداری

در مجموع از لحاظ رنگ بندی، مبلمان اداری باید هارمون و تطابق کافی با رنگ محیط داشته باشد. بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که از لحاظ روحی حال خوبی برای کارکنان، مشتریان یا ارباب رجوعان ایجاد کند.

مبلمانی متناسب با خواسته هایتان تهیه کنید

انتخاب مبلمان اداری یک موضوع مهمی است زیرا‌ می‌تواند در طولانی مدت برای شما هزینه‌های فراوانی را در پی داشته باشد. البته هزینه هایی مثل استهلاک، کثیفی و فرسودگی که معمولا به چشم نمی آیند. در کل در صورتی که شما تصمیم به تهیه مبلمان اداری را دارید صرفا یک لیست متناسب با خواسته‌های خود تهیه کنید. سپس همیشه مبلمانی را بخرید که دقیقا متعلق به طراحی دفتر شما باشد تا حتی هنگام جا به جایی به یک فضای جدید، برای شما بسیار راحت تر انجام شدنی باشد و شما نیازی به فروش آن‌ها نداشته باشید یا حتی هنگام استخدام نیرو‌های جدید با همان مبلمان اداری بتوانید محیط را سازمان دهی کنید.

چیدمان مبلمان اداری

حتما سعی کنید میز و صندلی‌ها را با فاصله در کنار هم قرار دهید. امروزه پیشنهاد‌ می‌شود از طراحی پلان باز استفاده نمایید و لوازم و اشیا را با فاصله استاندارد با یکدیگر بگذارید که در این صورت کارکنان و مخاطبان احساس حضور در محیط تنگ را نداشته باشند.

مبلمان اداری

مبلمانی با وزن سبک و قابل جابجایی

مبلمان اداری نباید وزن بالایی داشته باشند و باید به گونه ای طراحی شده باشند که به راحتی بتوان آن‌ها را جابجا کرد مثل صندلی‌های چرخ دار که‌ می‌توان خیلی سریع هنگام تغییرات آن را جابجا کرد یا مثلا میزهای انفرادی نسبت به میز‌های گروهی سبک تر هستند و حمل و جابجایی آن‌ها راحت تر است.

مبلمان مناسب محیط‌های کار اشتراکی

استارت آپ‌ها در فضایی پیشرفت‌ می‌کنند که کارمندان به راحتی باهم در تعامل هستند. پرسنل خود را با اتاق و محیط‌های کوچک محدود نکنید. طراحی باز اتاق‌های کار‌ می‌تواند باعث اتفاقات فوق العاده ای برای روحیه و تعاملات تیم شما باشد، علاوه بر اینکه شور و هیجان را در محیط کار فراهم‌ می‌کنید باعث ابتکار عمل و خلاقیت افراد خواهید شد. برداشتن دیوارهای جداکننده این زمینه را برای شما فراهم‌ می‌کند که از مبلمان اداری مشترک و بزرگتر برای بخش کار گروهی و اتاق‌های فکر استفاده کنید.

 

مبلمان اداری اتاق جلسه در دفاتر استارتاپ

برای اتاق جلسه یک میز جلسه مناسب نیاز است به گونه ای که در طراحی و دکوراسیون دفتر استارتاپ باید برای اتاق‌های جلسه که طول آن‌ها بیشتر از عرض اتاق است میز جلسات مستطیل یا بیضی شکل به کار برد تا بتوان صندلی‌های بیشتری در اطراف آن قرار داد. در اتاق هایی مربعی شکل میز گرد مناسب تر است. رنگ صندلی اتاق جلسات باید طوری باشد که کنار میز جلوه خوبی داشته و از رنگ هایی با هارمونی جذاب و هماهنگ در آن استفاده شده باشد. صندلی جلسه باید راحت باشد تا افراد بعد از یک جلسه دو ساعته احساس خستگی نکنند.

جمع بندی

هیچ چیز مهم‌تر از کیفیت نیست. مبلمان اداری از جمله وسایلی است که باید سال‌ها به خوبی و با کیفیت روز اول کار کند. در نتیجه در هنگام انتخاب آن اولین نکته مهم کیفیت است. پس به دنبال مبلمانی باشید که از استحکام کافی در متریال و نقاط اتصال برخوردار باشد. علاوه بر این طراحی آن به صورتی باشد که در مدت کوتاهی نیاز به تعویض آن پیدا نکنید.

خرید مبلمان اداری

راحتی دومین عامل مهمی است که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که مبلمان اداری ابزاری در دست کارکنان شماست. هرچقدر که مبلمان شما از راحتی بیشتری برخوردار باشد و بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده باشد؛ به همان میزان کارکنان هنگام انجام کار کمتر دچار خستگی شده و کمتر در معرض مشکلات مرتبط با سلامت جسمی قرار می‌گیرند. این ویژگی باعث می‌شود آنها بتوانند با انرژی بیشتری در طول ساعات کار به فعالیت بپردازند.

برچسب ها: آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها