سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 09 March 2022
بازار ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح همان رمز ارزها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

آیت ماندگار- بازار ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح همان رمز ارزها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. موفقیت در این بازار مالی نیز همانند سایر بازارهای مالی نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. پس ابتدا لازم است درباره برخی از رمزارز های محبوب و پرطرفدار اطلاعات بیشتری کسب کنیم.یکی از این ارزها شیبا اینو است.



یکی از توسعه‌دهندگان ناشناس رمز ارز شیبا اینو که در حساب توییتری‌اش خود را شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama) می‌نامد، مدتی پیش در توییتی اعلام کرد تیم شیبا اینو به دنبال ورود به دنیای متاورس است و قصد دارد تغییری اساسی در آینده گیمینگ مبتنی بر بلاک چین ایجاد کند. این خبر در حالی اعلام شد که مدتی قبل، تیم توسعه دهنده شیبا اینو ادعا کرده بودند قصد ایجاد بلاک چین لایه دوم خود را بر بستر بلاک چین اتریوم دارند و نام شیباریوم (Shibarium) را برای آن در نظر گرفته‌اند. از مزایای این بلاک چین لایه دوم می‌توان به کاهش هزینه گس اشاره کرد که برای انجام تراکنش‌های شبکه لازم است و در حال حاضر در شبکه اتریوم بسیار بالاست.

دنیای مجازی متاورس قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت تریلیون دلاری را دارد؛ دنیایی برای سرگرمی، تبلیغات و حتی برای برخی، مکانی برای کار کردن. Metaverse توسعه‌دهنده اینترنت نیست، بلکه جانشین آن است و قرار است با استفاده از بلاک چین و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شود.

طبق ادعای شیتوشی، پیش از آنکه مایکروسافت با تغییر نام خود به متا ورودش را به متاورس اعلام کند، تیم شیبا اینو خود قصد ساخت دنیایی متاورسی داشته‌اند؛ هر چند که در وایت‌پیپر اولیه شیبا اینو هیچ سخنی در این باره به میان نیامده است. به هر حال، در صورتی که شیبا اینو واقعا قدم به دنیای متاورس بگذارد، بدون شک هواداران آن چند برابر خواهند شد و قیمت این ارز بالاتر خواهد رفت. در واقع شیبا اینو قصد دارد پوسته میم کوینی خود را پس بزند و به رمز ارزی کاربردی تبدیل شود.

همچنین تیم توسعه شیبا اینو مدتی پیش اعلام کردند برای ساخت یک پروژه بازی AAA (بازی‌هایی که توسط تیمی قدرتمند با صرف هزینه زیاد ساخته می‌شوند) با یکی از توسعه‌دهندگان سابق تیم Activision به نام ویلیام دیوید ولک (William David Volk) همکاری می‌کنند. ولک هم این ادعای آن‌ها را تایید کرده است.

میان ویلیام دیوید ولک و تیم توسعه دهنده شیبا اینو قرارداد محرمانه‌ای امضا شده است که اجازه نمی‌دهد وی نام توسعه دهندگان و اطلاعات محرمانه دیگر آن‌ها را به کسی لو بدهد.

شیتوشی کوساما ادعا دارد تیم شیبا اینو به دنبال ارائه بازی متفاوت و خاص‌تری نسبت به دیگر بازی‌های متاورسی همچون دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) است. گویا اولین بازی این متاورس به رهبری ویلیام دیوید ولک و توسط تیمی از پیمانکاران ساخته و تبدیل به رقیبی جدی برای سندباکس خواهد شد. بازی جدید شیبا فقط در تلفن‌های همراه قابل اجرا است، اما پس از مدتی این بازی به نام تیم غیر متمرکز شیبا اینو ثبت خواهد شد تا بعدا در شبکه لایه دوم شیبا اینو استفاده بشود. پتانسیل رشد بالای پلتفرم گیمینگ سه بعدی بلاک چینی SandBox از همان ابتدا واضح بود، به همین دلیل افراد زیادی در توکن بومی آن یعنی SAND که بر اساس استاندارد ERC20 اتریوم ایجاد شده است سرمایه گذاری کردند.

یکی از نکات مهم متاورس مدنظر شیبا اینو، استفاده از درآمدهای درون برنامه‌ای بازی جدید برای خرید شیبا اینو (Shiba Inu) و و سوزاندن توکن آن و همچنین لیش (Leash) است که در بلندمدت به بالا رفتن قیمت توکن شیبا اینو ختم خواهد شد. Shiba Inu به عنوان یک میم کوین کاربرد خاصی ندارد و صرفا متکی به یک جامعه کاربری است. با این حال بازار آن توانست نسبت به تعداد زیادی از رمز ارز‌های بلاک چین‌های کاربردی به ارزش بیشتری برسد.

در تیزری که در تاریخ 5 بهمن 1400 در حساب توییتری رسمی شیبا اینو منتشر شد، معرفی کوتاهی از متاورس شیبرس (Shiberse) انجام شد که طبق ادعای تیم شیبا اینو در حال توسعه حول رمز ارز شیبا اینو می‌باشد و پس از راه‌اندازی، پروسه توکن‌سوزی این رمز ارز را سرعت خواهد بخشید.

جز نام این پروژه بلندپروازانه هیچ اطلاعات خاص دیگری در دسترس نیست، اما طبق گفته یکی از برنامه‌نویسان شیبا سواپ (صرافی غیر متمرکز اختصاصی رمز ارز شیبا) تکه‌های مختلف اکوسیستم شیبا اینو در متاورس شیبرس گرد هم خواهند آمد. البته هنوز اسم این متاورس نهایی نشده است و در هر کدام از مراحل باقیمانده تا راه‌اندازی، امکان تغییر نام آن وجود دارد.

با نزدیک‌تر شدن زمان عرضه متاورس شیبا اینو که به گفته سازندگانش رقیبی جدی برای متاورس سندباکس خواهد بود، گمانه‌زنی در این باره بیش از پیش شدت خواهد گرفت؛ اما برای کاربران عادی شیبا اینو فارغ از رقابت متاورس‌های مختلف، تجربه کاربری و ارزش این رمز ارز و شبکه اهمیت بیشتری خواهد داشت.

تهیه شده در بیت 24 (bit24.cash)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها