سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 27 April 2022
اگر شما سایتی دارید که در آن برای گسترش کسب‌وکار خود فعالیت می‌کنید تا بتوانید سود و درآمد خودتان را افزایش دهید، باید به سئو و بهینه‌سازی سایت هم توجه کنید.
آیت ماندگار- اگر شما سایتی دارید که در آن برای گسترش کسب‌وکار خود فعالیت می‌کنید تا بتوانید سود و درآمد خودتان را افزایش دهید، باید به سئو و بهینه‌سازی سایت هم توجه کنید.
فرض کنید که شما سایت فروشگاهی دارید که در آن لباس می‌فروشید، اگر کسی این سایت را نبیند چه می‌شود؟ چیزی که به ذهنتان آمد کاملاً درست است، هیچ فروشی نخواهید داشت و به دنبال آن هیچ کسب درآمدی هم نخواهید داشت.
در این موقعیت شما با به‌کارگیری و استفاده از سئو سایت می‌توانید باعث دیده‌شدن بیشتر سایت خود و به دنبال آن افزایش فروش و ارائه خدمات خود شوید. همان‌طور که گفته شد باید نکاتی از سئو سایت را رعایت کنید که در این بخش به ۸ نکته از نکات کلیدی سئو سایت می پردازیم!

نکته اول | آنالیز و تحقیق هدف کاربر از جستجو
نکته اولی که باید در نظر گرفت، آنالیز و تحقیق درباره کلمات کلیدی است اما بعد از به‌دست‌آوردن کلمات کلیدی، طبق استراتژی‌ها باید بتوان آن کلمات را مدیریت کرد. همچنین اولویت‌بندی این کلمات کلیدی، مثلاً کلماتی که رقابت کمتری دارند را مشخص کند، کلمات با سودآوری زیاد را به دست بیاورد و بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها داشته باشد.


نکته دوم | استفاده از هدف کاربر
استفاده از کلمات کلیدی در صفحه شما دارای اهمیت است. اگر صفحه شما در مورد یک موضوع کلمه کلیدی خاص است، منطقی است که می‌توانید از کلمه کلیدی موردنظر خود و اصطلاحات مربوط به آن در متن صفحه استفاده کنید.
مشابه اصول اولیه، معمولاً بهترین کار این است که کلمه کلیدی هدف خود را در نزدیکی بالای صفحه و انتهای صفحه خود قرار دهید. می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط در طول صفحه خود استفاده کنید تا از پرکردن کلمات کلیدی درحالی‌که هنوز از بهترین روش‌های سئو داخلی پیروی می‌کنید جلوگیری کنید.

نکته سوم | برطرف‌کردن نیاز کاربر از روشی طلایی
برای برطرف‌کردن نیاز کاربر باید دست به قلم شویم و محتوای باکیفیت تولید کنیم تا سبب بهبود سئوی سایت شود. وب‌سایت بدون محتوا تقریباً شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارد. در واقع یک وب‌سایت به‌خاطر محتوایش است که پتانسیل جذب ترافیک پیدا می‌کند.
اصولاً هر چه محتوایی باکیفیت بیشتر و بهتر در وب‌سایت داشته باشید، احتمال کسب ترافیک توسط آن بالاتر می‌رود. همه محتواها مانند یکدیگر نیستند. محتوا می‌تواند بی‌کیفیت و اسپم یا با ارزشمند و باکیفیت باشد. در حالت کلی اگر محتوا به‌صورت طبیعی در سایت تولید شود، در راهی درست گام برداشته‌اید. برای کسب رتبه خوب، نیازی به توجه به چیزهای عجیبی مانند سطح خوانایی یا پیچیدگی ساختار محتوا نیست.
اما این جمله که تنها محتوای خوب تولید کنید هم خیلی صحیح نیست. چرا که محتوا علاوه بر خوب بودن باید پتانسیل جذب کردن کاربر را هم داشته باشد. به عبارتی بر روی کاربران تأثیر گذاشته و گوگل نیز آن را به‌خوبی درک کند. این‌گونه است که در نهایت کاربران پس از مصرف محتوای شما به خرید یا استفاده از خدماتتان تشویق خواهند شد.

نکته چهارم | جذب کاربر با اولین نگاه
عناوین صفحه از نکات طلایی است که بر بهبود سئو تأثیر می‌گذارد. اگر چارچوب سایت شما قابلیت خاصی برای ایجاد عنوان صفحه منحصربه‌فرد نداشته باشد، معمولاً از آنچه شما به‌عنوان نام صفحه در صفحه خود تعیین کرده‌اید استفاده می‌کند.
عنوان صفحه همان چیزی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) و در تب مرورگر در بالای صفحه‌نمایش شما نشان داده می‌شود. به همین دلیل، بهینه‌سازی عناوین صفحه برای سئو و برای کلیک از طریق کاربر مهم است.
طول عنوان صفحه را زیر ۷۰ کاراکتر نگه دارید و در صورت امکان به ۵۰ نزدیک کنید. این باعث می‌شود عنوان شما در SERPها کوتاه نماند، درحالی‌که آن را مختصر و جذاب نگه می‌دارد.
بهترین کار این بوده است که در صورت امکان کلمه کلیدی خود را در نزدیکی ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. بااین‌وجود، اگر عنوانی را ایجاد کنید که برای کاربران جذاب باشد و کلمات کلیدی موردنظر خود را در جایی که طبیعی‌تر به نظر می‌رسد، نتایج بهتری خواهید دید.

نکته پنجم | استفاده از برچسب‌های رنگارنگ
بعد از عنوان صفحه، برچسب‌های عنوان، <h3> ، <h2>، <h1> و ... مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در بهینه‌سازی  و سئو سایت هستند. سرفصل‌ها باید از یک سلسله‌مراتب منطقی پیروی کنند. فقط از یک H1 در صفحه استفاده کنید. صفحه وب شما در مورد یک موضوع سازمان‌یافته برای شروع است.
این به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کند صفحه شما را در مورد چه چیزی تشخیص دهند و بهتر بشناسند. برخی از بازاریاب‌ها بدون درک سئو تکنیکال از عناوین برای ویژگی‌های یک ظاهر طراحی شده خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، بازاریابان محتوا بعضی اوقات وقتی می‌خواهند با بزرگ‌نمایی، به قسمتی از متن تأکید کنند، از H2 ها استفاده می‌کنند، با وجود این که این متن در واقع برای محتوای اصلی صفحه مهم نیست.

نکته ششم | آنچه که برای کاربران تنبل است!
توضیحات متا از نکات کلیدی است که بر بهبود سئو سایت مؤثر است. توضیحات متا می‌تواند خلاصه‌ای از محتوای شما باشد که در نگاه اول بتواند مفهوم محتوا را به کاربر منتقل کند. همچنین متا دیسکریپشن شما باید در حدود ۳۰۰ کاراکتر باشد و حداکثر آن ۳۲۰ باشد.
بارها، گوگل توضیحات متا را از مطالب قابل‌مشاهده در صفحه شما انتخاب می‌کند که به بهترین وجه باهدف جستجوگر مطابقت دارد. این احتمالاً بیشترین تأثیر را در استراتژی سئو در تجارت الکترونیک دارد، زیرا توضیحات متا و توضیحات محصول روی صفحه نقش اساسی در ارزش سئوی کلیه صفحه دارند.

نکته هفتم | کاربر با چشم‌هاش می بینه!
یکی دیگر از نکات طلایی برای سئو و بهینه‌سازی سایت استفاده از تصاویر بهینه همراه با متن جایگزین است که سه اصل سئو برای بهینه‌سازی تصاویر سایت وجود دارد:
- برچسب alt تصویر به‌صورت بهینه شده باشد
- نام عنوان عکس شامل کلیدواژه هدف است
- فشرده‌سازی اندازه عکس بدون آسیب‌زدن به تجربه کاربری

برچسب یا alt عکس باید شامل کلمه کلیدی باشد و زیر ۱۵ کلمه باشد. بهترین کار در اینجا، ایجاد یک توصیف صادقانه از تصویر در ضمن کلمه کلیدی هدف شما است. با وجود فن آوری تشخیص تصویر، تشخیص گوگل در هنگام پرکردن کلیدواژه با برچسب alt از تصویر و اینکه چه کسی تصویری را برای تجربه کاربری خوب توصیف می‌کند، برای گوگل آسان است.
ازآنجاکه روش‌های محدود برای بهینه‌سازی یک تصویر وجود دارد، از جمله کلیدواژه هدف شما در نام پرونده نیز یک عمل خوب است. هنگام بهینه‌سازی تصاویر در وب‌سایتی که قبلاً دارای تصاویر بدون نام برای سئو داخلی باشد، این کار دشوار است. باید تصاویر را در دستگاه محلی خود ذخیره کنید، سپس دوباره آنها را با نام متمرکز بر کلیدواژه بارگذاری کنید.
به‌عنوان آخرین مرحله، می‌خواهید قبل از بارگذاری آنها در صفحه وب خود، تصاویر را فشرده‌سازی کنید. برای اکثر پرونده‌های .jpg و .png می‌توانید از یک ابزار فشرده‌سازی رایگان تصویر آنلاین استفاده کنید.

نکته هشتم | ارتباط سازی صفحات
این نکته طلایی برای بهبود سئو سایت مربوط به لینک‌سازی داخلی و خارجی می‌شود. لینک‌سازی داخلی بین صفحات داخلی سایت بر سئو و بهبود رتبه بسیار مؤثر است. همچنین لینک‌سازی خارجی، اعتبار و نظرات سایت‌های دیگر را نسبت به سایت ما مشخص می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها