سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 21 May 2022
در این بازار، یکی از مفاهیم پیچیده و در عین حال سودآوری که وجود دارد، شرکت در قرارداد آتی یا معاملات فیوچر است.

آیت ماندگار- با گذر زمان، مفاهیم پیچیده و جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی ممکن است به وجود بیاید که باعث سردرگمی شما شود. فعالیت در این بازارهای پر ریسک با روش‌های مختلفی امکان پذیر هست. تنوع در این بازار بزرگ، بسیار زیاد است. علت این تنوع، جذب حداکثر سرمایه و تامین نیازهای طیف گسترده‌ای از تریدرها است.

در این بازار، یکی از مفاهیم پیچیده و در عین حال سودآوری که وجود دارد، شرکت در قرارداد آتی یا معاملات فیوچر است. این قراردادها در بازارهای مالی بسیار کاربردی هستند و معامله‌گران زیادی از آنها استفاده می‌کنند.

کشف یک صرافی خوب برای معامله ارزهای دیجیتال یا تبدیل آنها به ارزهای ملی یکی از دغدغه‌های معامله گران است. وجود تحریم‌ها نیز بر آتش این نگرانی‌ها می‌افزاید و کار را سخت‌تر می‌کند.

 در این مقاله قصد داریم که بدانیم فیوچرز چیست و معاملات فیوچرز در صرافی‌های مختلف را آموزش دهیم. این صرافی‌ها از تحریم‌ها در امان مانده‌اند و خدمات قابل توجهی را به معامله گران ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند. کوکوین، بای بیت و بایننس به عنوان بهترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌ها در حوزه رمزارزها هستند که از معاملات فیوچرز نیز پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه به اموزش فیوچرز و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت. در این مقاله سعی کردیم به

  •         آموزش فیوچرز کوکوین

  •         اموزش فیوچرز اپلیکیشن بای بیت

  •         آموزش ترید فیوچرز در بایننس

 بپردازیم و نکاتی را که معامله‌گران برای فعالیت در بخش فیوچرز در هر یک از این صرافی ها به آن نیاز دارند پوشش دهیم.


معاملات فیوچرز (Futures) چیست؟

آیا تا به حال لغت "فیوچرز" به گوشتان خورده است؟ به دنبال آموزش فیوچرز رایگان بودید؟ معاملات فیوچرز، قراردادهای مالی هستند که طرفین را موظف می کند که یک دارایی را در آینده با قیمتی از پیش تعیین شده معامله کنند. خریدار باید بدون توجه به قیمت فعلی بازار در تاریخ انقضا، دارایی پایه را به قیمت تعیین شده خریداری کند یا فروشنده باید دارایی پایه را بفروشد.

ما در اینجا مثالی از معاملات فیوچرز را در دنیای فیزیکی برایتان آوردیم. به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب رستوران هستید. با توجه به سال گذشته تخمین می زنید که سفارش 100.000 پرس غذا را در سال آینده خواهید داشت.

با توجه به نوسانات قیمت، ممکن است زمانی که بخواهید برنج مورد نیاز خود را بخرید، قیمت آن افزایش پیدا کرده باشد. بنابراین با توجه به قیمت هر پرس غذا، مجبور می شوید رستوران خود را تعطیل کنید! چون جز ضرر چیزی نصیبتان نمی‌شود.

راه حل این مشکل استفاده از قراردادهای فیوچرز است. پس شما به عنوان صاحب رستوران، برنج مورد نیاز خود را با کمک قراردادهای فیوچرز تهیه می کنید. شما باید با کشاورز و تامین کننده برنج قراردادی را ببندید که بر اساس آن طرفین باید پول و کالا را در تاریخی معین و با قیمتی که از پیش تعیین شده بود، معامله کنند.

برای درک بهتر قرارداد آتی به مثال دیگری توجه کنید. فرض کنید شما قصد دارید بر روی یکی از رمز ارزها مانند ریپل سرمایه گذاری کنید. پس از بررسی دقیق و تحلیل ریپل متوجه می شوید که به احتمال زیاد قیمت آن در شش ماه آینده رشد خوبی خواهد داشت. بنابراین تصمیم خود را می گیرید که آن را خریداری کنید.

 هنگامی که رمز ارز ریپل را خریداری کردید، با صرافی مورد نظرتان با یک قرارداد فیوچرز معامله می کنید. با توجه به قرارداد، اگر قیمت ریپل تا بازه زمانی تعیین شده یعنی شش ماه آینده روند صعودی را طی کند سود خوبی نصیب شما می‌‎شود.

پس از آنکه صرافی مورد نظر آن ارز را در زمان معین فروخت، کل مبلغ را به همراه سود مورد نظر به حساب شما واریز می کند. اما در صورتی که پیش بینی شما اشتباه باشد صرافی کل مبلغ تعیین شده در قرارداد را از شما دریافت خواهد کرد.

انواع معاملات فیوچرز

قبل از آموزش فیوچرز به معرفی انواع معاملات فیوچرز می‌پردازیم. دارایی‌های اساسی شامل پول یا کالاهای فیزیکی هستند. قراردادهای فیوچرز دارایی پایه را به تفصیل شرح می دهند. این دارایی‌ها برای تسهیل تجارت استاندارد شده‌اند.

انواع مختلفی از قراردادهای فیوچرز برای معامله در دسترس هستند از جمله:

  •       قراردادهای فیوچرز کالا مانند نفت خام، گاز طبیعی، ذرت و گندم

  •       معاملات فیوچرز شاخص سهام مانند شاخص S&P 500 

  •       معاملات فیوچرز ارز شامل یورو و پوند انگلیس

  •       معاملات فیوچرز فلزات گرانبها برای طلا و نقره

  •       قراردادهای فیوچرز خزانه داری ایالات متحده برای سهام و سایر محصولات


چرا شرکت ها قراردادهای فیوچرز منعقد می کنند؟


- هدف معاملات فیوچرز

قبل از اینکه آموزش فیوچرز را شروع کنیم، هدف معاملات فیوچرز را می‌گوییم تا با علاقه بیشتری به یادگیری بپردازید. شرکت‌های مختلف ممکن است برای اهداف متفاوتی از قراردادهای آتی یا فیوچرز استفاده کنند.

متداول‌ترین دلیل این است که در برابر نوع خاصی از ریسک محافظت شوند. شرکت‌ها همچنین ممکن است معاملات فیوچرز را برای اهداف سفته بازانه انجام دهند. به عبارتی دیگر معامله گران فیوچرز یا می خواهند از خود در برابر کاهش قیمت ناخواسته محافظت کنند یا از افزایش قیمت سود ببرند.

کم کردن ریسک

مهم ترین هدف در معادلات فیوچرز، نبود اطمینان از اتفاقاتی است که در آینده خواهد افتاد و بر روی قیمت ارزهای دیجیتال اثر خواهد گذاشت. معامله گران با استفاده از معاملات فیوچرز می توانند از خطرات ناشی از نوسانات قیمت ارزهای مورد نظرشان جلوگیری کنند. با استفاده از چنین معامله‌هایی، ریسک نوسان قیمت برای خریدار و فروشنده کاهش می‌یابد.

کسب سود با پیش بینی قیمت

با استفاده از تحلیل داده و پیش بینی قیمت ارز دیجیتالی که دارید و با توجه به اینکه آن ارز کاهش پیدا کرده یا افزایش می‌یابد، استفاده از معاملات فیوچرز این امکان را به معامله گران می‌دهد که سود کنند. فروشنده با فرض بر اینکه قیمت دارایی‌اش در آینده ممکن است کاه

 

ش پیدا کند، طی یک قرارداد فیوچرز دارایی مورد نظر خود را می‌فروشد تا بتواند با پایین آمدن قیمت، آن ارز را مجدد خریداری کند.

همان طور که گفتیم قراردادهای فیوچرز در هر سه صرافی کوکوین، بایننس و بای بیت انجام می شود.

در گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی دوره های مختلفی وجود دارد که می توان به کتاب بازاریابی در رکود، آموزش مدیریت سرمایه، دوره جامع ارزهای دیجیتال، دوره رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، دوره معامله گری در بازارهای مالی، آموزش صرافی کوکوین و تحلیل بازارهای مالی اشاره کرد.

برای دیدن و خواندن هر یک از این آموزش ها می توانید به سایت و شبکه های اجتماعی مهدی رجبی (mahdirajabi.com) سر بزنید.

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com/

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

شما می توانید از طریق شماره ی زیر با گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی در تماس باشید:

021-88684077

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها