سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 29 May 2022
ریل آسانسور تهران در واقع دو خط آهن یا فلز مقاومی است، که اتاقک آسانسور درون آن قرار گرفته و بین این دو خط، جا به جا می شود.
آیت ماندگار- با پیشرفت تکنولوژی، امکانات رفاهی گسترده تر شد؛ یکی از تجهیزات رفاهی برای بشر آسانسور است، که امکان جابجایی را برای افراد راحت تر و بعضا سریع تر، می کند. نصب و راه اندازی آسانسور های امروزی با تدابیر و رعایت اصول و نکات ایمنی انجام می گیرد.

ریل آسانسور تهران در واقع دو خط آهن یا فلز مقاومی است، که اتاقک آسانسور درون آن قرار گرفته و بین این دو خط، جا به جا می شود. اتاقک به وسیله اهرم ها و قطعات آسانسور، به کابل های کشنده متصل شده و طبق دستور جعبه کنترل حرکت می کند. به طوری که اگر هدایت گر یا همان جعبه کنترل فرمان بالا بدهد، وزنه هایی که به یک طرف کابل تعبیه شده به سمت پایین می آید و اتاقک آسانسور را به سمت بالا می کشد. اگر فرمان سمت پایین صادر شود، وزنه ها به سمت بالا رفته و اتاقک به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

وزنه ها و وزن حداکثر ظرفیت آسانسور به طور تقریبی با هم یکسان می باشند و موتور قدرتی که بر روی آسانسور نصب شده، کابل ها را توسط اهرم ها به حرکت در میاورد و وزنه ها را جا به جا می کند. گفتنی است که دفاتر فروش تهران، یکی از عرضه کنندگان اصلی قطعات آسانسور به ویژه ریل آسانسور می باشد.

قیمت ریل آسانسور

همان طور که گفته شد، ریل آسانسور باید دارای استحکام بالایی باشد تا در مقابل حرکات اتاقک، دچار تغییر و خمش و یا انحنا نشود، چون در این صورت امکان به روز خطرات وجود دارد و ممکن است در هنگام حرکت آسانسور، اتاقک از مسیر ریل منحرف شود. توصیه می شود که ریل آسانسور را از مراکز معتبر و نمایندگی رسمی آن تهیه کنید. امروزه خرید ریل آسانسور در تهران به صورت گسترده ای انجام می شود.

ریل آسانسور نورد سرد

از حیاتی ترین اجزاء آسانسور، ریل آن می باشد، که با توجه به اندازه کابین و وزنی که باید تحمل کند انتخاب می شود. افرادی که در زمینه تولید آسانسور هستند باید ریل های متنوعی داشته باشند ریل آسانسور نورد سرد یکی از این نوع ریل ها می باشد؛ انواع آسانسورها با ریل مناسب آن کار می کنند و از جایی که ایران در زمینه تولید آسانسور کار نمی کند، باید این کالا را از کشورهای دیگر وارد کند، به این شکل که تولید کنندگان محترم می توانند ریل آسانسور نورد سرد را از شرکت های بازرگانی، که در زمینه ی واردات فعالیت دارند تهیه کنند. یک تولید کننده آسانسور بسته به نوع آسانسور خود ریل نورد سرد یا گرم را سفارش می دهد.

قیمت ریل آسانسور

چون این ریل ها از قطعات مهم و حیاتی ساخت آسانسور هستند، باید انتخاب درست داشت تا حرکت آسانسور با مشکل مواجه نشود. در زمان انتخاب ریل آسانسور دقت به این مسئله هم مهم است، که ریل های خریداری شده از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد لذا قیمت خریداری شده، بسته به نوع ریل ها با هم متفاوت است. ریل آسانسور انواع مختلفی دارد، که در بازار با برندهای متفاوتی تولید و به فروش می رسد. اگرریل مناسب در تولید آسانسور به کار نرود، برای کابین آن در هنگام حرکت مشکلاتی ایجاد می شود. از قبیل لرزش، سختی و سفتی حرکت کابین در زمان بالاو پایین رفتن و… .

ریل آسانسور نورد سرد در ایران طرفدار بیشتری دارد، لذا آسانسور هایی که با نورد سرد تولید می شوند فروش بیشتری دارند، که از علت های فروش بالای این محصول خصوصیاتی است، که این ریل ها دارند مانند: مواد اولیه ای که در آن ها به کار رفته با استاندارد های دنیا مطابقت دارند. کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد؛ تحمل وزن بالا، دوام و عمر زیاد این ریل ها نسبت به انواع دیگر خود.

ریل کشی آسانسور

در زمان نصب ریل های آسانسور، باید با استفاده از شاقول، اندازه ی مناسب طبق استاندارد تعیین شده و سپس قسمت درب طبقات اندازه گیری و تطبیق داده می شود. دقت در زمان ریل کشی و هماهنگی بین ابعاد چاه آسانسور، با ابعاد تجهیزات و محل قرارگیری هر یک رابطه مستقیم دارد.

در زمان ریل کشی، باید چند فاکتور مهم از جمله چاله آسانسور و ضوابط استاندارد آن را در نظر گرفت، که نقش حیاتی در سلامت مسافرین دارد. آسانسور یا همان بالابر برای حمل تعداد مشخص مسافر با تحمل وزن استاندارد، در داخل ساختمان قرار می گیرد.

قیمت ریل آسانسور

ریل ها برای هدایت کردن کابین در مسیر قائم به کار می روند، همچنین نصب هرگونه ریل باید با دقت و با توجه به اصول ایمنی بدون کوچک ترین ضریب خطا صورت گیرد، که خطرات احتمالی به حداقل برسد.

عملیات ریل کشی آسانسور باید طبق استانداردهای شهرسازی تعیین شده باشد و با ظرافت و دقت قابل توجهی انجام پذیرد. از این رو نصابان با شرکت در دوره های آموزش ریل کشی آسانسور، اطلاعات خود را به روز می کنند.
برچسب ها: اخبار روز ، آسانسور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها