سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 02 June 2022
محمدجواد عسکری گفت: اگر دستگاه‌های متولی در خصوص موضوع شکر به خوبی تدبیر کنند و به موقع در این رابطه وارد عمل شوند، همچنین به موقع ارز را آزاد کنند و در اختیار واردکننده‌ها قرار دهند، ان‌شاالله مشکلی نخواهیم داشت.
محمدجواد عسکری

آیت ماندگار- روز‌های سختی بر اقتصاد ایران می‌گذرد و مدت‌هاست قیمت اقلام‌های اساسی با رشد فزاینده‌ای روبروست و خیلی هم، آینده بر مردم روشن نیست که این فضا تا کی و کجا ادامه دارد. در خبر‌ها آمده بود یکی از علت‌های گرانی شکر، اعلام دیرهنگام قیمت چغندرقند به کشاورزان است.

چند روزی است که قیمت شکر اعلام شده است. حداکثر قیمت شکر برای مصرف‌کننده در هر کیلو ۲۰ هزار تومان تعیین شد. این در حالی است که پیش از این هر کیلوگرم شکر فله‌ای ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشت.

بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد انواع شکر بسته‌بندی در سطح خرده‌فروشی‌ها بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

از طرفی هم، همچنان دغدغه نان در بین مردم مطرح است و آن‌ها نمی‌دانند این کالای استراتژیک بالاخره با رشد قیمت مواجه خواهد شد یا نه؟

در همین رابطه، محمدجواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در خصوص چغندرقند به تناسب، هزینه‌های آماده‌سازی زمین، کشت و برداشت وجود دارد که با قیمتی که مشخص کرده بودند، همخوانی نداشت، به عبارتی هزینه‌ها به مراتب بیشتر از هزینه‌هایی است که مشخص شده بود.

وی افزود: مدت‌ها پیش، به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بودیم که هزینه‌های آماده‌سازی، کاشت و برداشت و همچنین نهاده‌های مربوط به چغندرقند را آنالیز کنند و در شورای قیمت‌گذاری، یک قیمت عادلانه و عقلایی در نظر بگیرند.

نماینده داراب با اشاره به دیر اعلام کردن قیمت این محصول کشاورزی، تصریح کرد: این مشکل قدری از طرف مجموعه جهاد کشاورزی بوده است. در خصوص واردات شکر می‌توان گفت که از این نظر مشکلی نخواهیم داشت.

عسکری در ادامه گفت: باید در این خصوص نیز تدبیر لازم انجام شود، چراکه معتقد هستم اگر دستگاه‌های متولی به خوبی تدبیر کنند و به موقع در این خصوص وارد عمل شوند، همچنین به موقع ارز را آزاد کنند و در اختیار واردکننده‌ها قرار دهند، ان‌شاالله مشکلی نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با اشاره به قیمت نان، گفت: مردم بدانند قیمت نان قطعاً گران نخواهد شد. در راستای قیمت نان، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم، همچنین نظارت دقیقی در این خصوص انجام می‌شود و این قول را به مردم می‌دهیم که کمیسیون کشاورزی مجلس با جدیت تمام روی این مسئله نظارت می‌کند تا تغییری در روند قیمت نان نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش نان به صورت کارتی در برخی از شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: این روش به صورت آزمایشی در برخی از شهرستان‌ها انجام می‌شود و باید منتظر نتیجه ماند، اما معتقد هستم با توجه به اینکه نان، قوت غالب مرم است، حتماً باید یارانه به آن تعلق بگیرد. همچنین نیاز به نظارت جدی در این خصوص وجود دارد تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند. در جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی خواهیم داشت، این مسئله را مطرح خواهیم کرد تا این موضوع با دقت مدیریت شود و مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

منبع: نشان تجارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها