سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 06 June 2022
تنظیم دادخواست مطالبه وجه دارای شرایطی ویژه می‌باشد که بهتر است تمامی شرایط آن را برای رسیدن به نتیجه ای ایده آل رعایت نمود.
آیت ماندگار- تنظیم دادخواست مطالبه وجه دارای شرایطی ویژه می‌باشد که بهتر است تمامی شرایط آن را برای رسیدن به نتیجه ای ایده آل رعایت نمود. نکته مهمی که در رابطه با طرح این خواسته وجود دارد و باید آن را رعایت نمود از این قرار است که به دلیل مالی بودن خواسته مطالبه وجه باید تمامی مدارک مالی و اسناد رسمی و غیر رسمی را ارائه نمود. لازم به ذکر است که اسناد رسمی اسنادی هستند که در دفاتر رسمی به ثبت قانونی رسیده‌اند و در مقابل اسناد غیر رسمی سندهایی هستند که در هیچ یک از دفاتر ثبت اسناد به ثبت نرسیده اند و همچنین بدون حضور نماینده قانونی تنظیم شده اند. هر چند این اسناد در دادگاه قابل استناد می باشند اما اعتبار و ارزش اسناد رسمی را ندارند.

دادخواست

از جمله شرایط دیگری که در رابطه با تنظیم خواسته مطالبه وجه وجود دارد این است که امکان دارد طرفین هنگام انتقال وجه از اسناد رسمی و غیر رسمی استفاده نکرده باشند. بنابراین می‌توان با استفاده از فیش بانکی انتقال دادن وجه را ثابت کنند. اگر شما قصد دارید وجه خود را مطالبه کنید و به دنبال نمونه دادخواست آن هستید می‌توانید به نمونه دادخواست مطالبه وجه word مراجعه کنید.

در تنظیم خواسته مطالبه وجه ممکن است افراد با عبارات و بخش‌ها و واژه های مختلفی روبه رو شوند که نامفهوم و ناشناخته باشند. بنابراین برای تنظیم آن بهترین کار استفاده از دانش یک وکیل مجرب می‌باشد. هنگام تنظیم و ارائه خواسته مطالبه وجه باید مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه و همچنین مدارک لازم در خصوص انتقال وجه را ضمیمه آن کرده و سپس پرونده تکمیل شده را به مراجع قضایی ارجاع داد. شخص متقاضی طرح دادخواست باید در متن آن شرح کاملی از میزان و چگونگی انتقال وجه را به شخص خوانده بیان کند.

همان گونه که قبلا ذکر شد این خواسته یک خواسته حقوقی و قانونی می باشد که برای استفاده بهتر از آن باید متن نوشته شده در آن به زبان قانون تحریر شده و به زبانی رسمی و بدور از حاشیه باشد و شما می‌توانید متن شکایت خود را با مراجعه به متن شکایت بابت طلب پیدا کنید.

تنظیم و ثبت دادخواست برای رسیدگی به دعاوی حقوقی در دادگاه از طرف مدعی (خواهان) لازم می باشد. در  دادخواست مطالبات خواهان از خوانده (طرف مقابل) به اطلاع دادگاه رسانده می‌شود. اگر این اطلاعات دقیق و کامل باشد رسیدن به نتیجه بسیار ساده‌تر خواهد بود. اما اگر در نوشتن اطلاعات دادخواست سهل انگاری کنید ممکن است دعوی رد شود و تمامی هزینه‌هایی که برای دادرسی پرداخت شده، هدر رود. دادخواست حاوی درخواست منجز و قطعی خواهان می باشد و به عبارت دیگر "دادخواست بیان ادعا نزد مراجع قضایی در اوراق مخصوص است”.

تیم حقوقی احقاق مدت زیادی است که بر روی نمونه دادخواست‌های حقوقی کار می‌کند و توانسته است در مدت زمان کم محبوبیت زیادی را بین سایت‌های حقوقی را به دست آورد. جالب است بدانید سایت حقوقی احقاق یک بانک اطلاعتی برای دادخواست و شکواییه‌ها است و شما به عنوان یک کاربر به راحتی می‌توانید با مراجعه به دادخواست به بانک اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید و همچنین مطالبی را درباره مسائل حقوقی بخوانید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها