سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۱ - 02 July 2022
جالب است بدانید که شهر نیوکاسل یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا یعنی دانشگاه نیوکاسل را در دل خودش جای‌داده است.
نیوکاسل استرالیا

درباره نیوکاسل

نیوکاسل (Newcastle) دومین شهر بزرگ ایالت نیوساوت ولز استرالیا است. نیوکاسل ازنظر تقسیمات کشوری، یک کلان‌شهر شمرده می‌شود. این شهر ناحیه‌ای یا همان ریجنال از نیوکاسل، لیک مک کواری (Lake Macquarie)، سسنوک (Cessnock)، میتلند (Maitland) و پورت استفان کانسیل (Port Stephens Council) تشکیل‌شده است.

نیوکاسل بزرگ‌ترین بندر صادرکننده زغال‌سنگ در جهان است. این شهر درگذشته و در دهه‌های پیش به خاطر فعالیت‌های معدنی، یک شهر صنعتی و پر از دود و مه بود. در سال‌های اخیر همه‌چیز تغییر کرده است. اکثر این معادن جای خود را به کارخانه‌های بزرگ تولید قهوه داده‌اند.

این روزها تولید قهوه به بزرگ‌ترین فعالیت صنعتی در نیوکاسل تبدیل‌شده است. خلاصه شرایط برای زندگی در نیوکاسل خیلی دل‌نشین و باب میل شده است. خیلی‌ها حاضر هستند تا زندگی در شهرهای گران‌قیمت را رها کرده و در این شهر ارزان‌قیمت و دنج زندگی کنند.

مروری بر وضعیت اقتصاد در نیوکاسل استرالیا

اقتصاد نیوکاسل اکثراً بر مبنای استخراج زغال‌سنگ، تولید فولاد، قهوه، مس و صابون پایدار است. درآمد به‌دست‌آمده از اقتصاد نیوکاسل چیزی تقریباً ۳۶٫۴۶۰ $ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است.

آمار و ارقام نشان‌دهنده آن است که ۳۲٫۷% از تولیدات منطقه هانتر (به ارزش ۱۱۱٫۵۰۱ میلیارد دلار)، ۳% از تولیدات کل ایالت نیوساوت ولز (به ارزش ۱٫۲۳۴ تریلیون دلار) و ۰٫۹% از کل تولیدات استرالیا (به ارزش ۳٫۹۵۹ تریلیون دلار) به این نواحی اختصاص دارد.

تولید سهم بسیاری را در اقتصاد نیوکاسل استرالیا دارد (۱۴٫۷۵%). درآمد به‌دست‌آمده از تولید در این کلان‌شهر سالانه چیزی حدود ۵٫۳۷۹ میلیارد دلار است.

آموزش در نیوکاسل

جالب است بدانید که شهر نیوکاسل یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا یعنی دانشگاه نیوکاسل را در دل خودش جای‌داده است.

دانشگاه نیوکاسل در سال ۱۹۶۵ افتتاح‌شده است. نیوکاسل یکی از ۸ دانشگاه برتر تحقیقاتی استرالیا و همچنین از اعضای دانشگاه‌های تحقیقاتی استرالیا است.

این دانشگاه تاکنون موفق شده دستاوردهای بی‌نظیری را در عرصه‌ی پژوهش و تحقیقات کسب کند. دانشگاه نیوکاسل به خاطر عرضه‌ی رویکردهای نوآورانه در عرصه‌ی آموزش و یادگیری، از شهرت و اعتبار خوبی در سطح بین‌المللی بهره‌مند‌است. دانشگاه نیوکاسل باده پله صعود توانست در رنکینگ جهانی QS (۲۰۲۱) در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا جای بگیرد.

۹۵% از تحقیقات انجام‌شده در این دانشگاه در سطح و بالای سطح استانداردهای جهانی هستند. این دانشگاه به خاطر مشارکت با صنعت توانسته رتبه اول را در میان دانشگاه‌های استرالیا به دست بیاورد.

سان شاین کوست استرالیا

نیوکاسل استرالیا

شرایط زندگی در سواحل سان شاین کوست کوئینزلند

آب‌وهوای دلپذیر، جاذبه‌های گردشگری و آرامش به وجود آمده در ناحیه‌ی زیبای سان شاین کوست، شرایط زندگی در این نقطه از استرالیا را مساعد کرده است. اگر دوست دارید با جزئیات شرایط زندگی در این ناحیه‌ی از کوئینزلند آشنا بشوید، با مجموعه اسمارت اپلای همراه باشید.

آب‌وهوا در سواحل سان شاین کوست

سان شاین کوست کوئینزلند دارای آب‌وهوای مرطوب نیمه گرمسیری است. تابستان‌های این ناحیه اکثراً گرم اما در مقایسه با نواحی جغرافیایی مشابه، معتدل است. بی‌دلیل نیست که این بخش از کوئینزلند را سواحل سان شاین کوست نامیده‌اند چراکه این ناحیه بالاترین سطح آفتاب در دنیا را دارد.

دمای هوا در این ناحیه ریجنال، در فصل تابستان (دسامبر تا فوریه) به‌طور متوسط ۱۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و در فصل زمستان (جون تا آگوست) ۷ تا ۲۲ درجه سانتیگراد است. روزهای زمستان در سواحل سان شاین کوست، گرم اما شب‌ها سرد است. میزان بارندگی در این ناحیه خوب است و هیچ یک از فصول خشک نیست.

نگاهی بر درآمد و هزینه‌های زندگی در سان شاین کوست

حقوق و هزینه‌های زندگی در ایالات و شهرهای گوناگون استرالیا متفاوت است. میزان حقوق بیشتر به تخصص و سابقه و میزان هزینه‌های زندگی به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد.

سایت ABS استرالیا، میانگین درآمد ساکنین این ناحیه را در سال ۲۰۱۶،  ۶۱۲$ در هفته گزارش کرده است. متوسط هزینه زندگی (بدون احتساب اجاره خانه) در سواحل سان شاین کوست برای یک شخص مجرد ماهیانه چیزی تقریباً ۱۳۰۰ $ استرالیا است.

بقیه‌ی هزینه‌های زندگی در این ناحیه ریجنال به شرح زیر است:

اجاره مسکن

اجاره یک واحد آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر تقریباً ۱۴۵۰$ در ماه و در خارج از مرکز شهر تقریباً ۱۲۰۰$ در ماه است.

شهر ونکوور کانادا

نیوکاسل استرالیا

شهر ونکوور کجاست؟

شهر ونکوور کانادا (Vancouver) یک شهر بندری - ساحلی در سرزمین بریتیش کلمبیا در کانادا است. این شهر در ساحل غربی کانادا قرار دارد و از شمال در مرز 50 کیلومتری با ایالات‌متحده قرار دارد. شهر سیاتل در 230 کیلومتری جنوب ونکوور قرار دارد که برای رسیدن به آنجا احتیاج به رانندگی تقریباً بین 3 تا 4 ساعت است. تنگه جورجیا نیز در غرب شهر مستقرشده است.

ونکوور به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی در آمریکای شمالی شناخته‌شده است. موقعیت دیدنی این شهر در نزدیکی اقیانوس و حقیقت در کوه‌های ساحل شمالی، زندگی در ونکوور را خیلی ایدئال ساخته است.

زندگی در ونکوور به خاطر قرار گرفتن شهر در نزدیکی دریا و کوهستان، خیلی دل‌نشین است. این شهر دارای یک ناحیه‌ی متنوع طبیعی باکلان شهری پویا است. هسته مرکزی شهر ونکوور در یک‌شبه جزیره قرار دارد که از سه طرف با آب در برگرفته‌شده است.

این فضا در محدوده کوچک شهری و متراکمی قرار دارد که مشخصه‌های آن ساختمان‌های مسکونی بلندمرتبه و بلوک‌های اداری هستند که ظاهر مدرنی به شهر بخشیده‌اند. انگلیش بای در جنوب مرکزی شهر، مجموعه‌ای از سواحل شنی زیبا را عرضه می‌دهد. ونکوور شهری تمیز و خیلی زیبا است. تمیزی و زیبایی این شهر نتیجه داشتن محیط طبیعی منحصر به فرد و سیاست محکم زیست‌محیطی دولت است.

فرهنگ، زبان و جمعیت شهر ونکوور

ونکوور ازنظر قومیتی یکی از متنوع‌ترین شهرهای کشور کانادا است. تاریخ ساخته‌شدن این شهر به سال 1886 بازمی‌گردد، به همین خاطر شهری جدید شمرده می‌شود. مردم از نژاد انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی و آلمانی ازنظر تاریخی بزرگ‌ترین گروه‌های قومی در این شهر هستند.

در 30 سال گذشته، مهاجرت به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است و ازنظر قومی و زبانی در شهر شاهد تنوع زیادی هستیم. حدوداً 30 درصد از ساکنان شهر از نژاد آسیایی هستند. در سال 2021 جمعیت ونکوور 2606000 نفر است که نسبت به سال 2020 در حدود 0.97 درصد افزایش داشته است. ایرانیان ساکن در ونکوور، 22 درصد جمعیت ایرانیان کانادا را تشکیل می‌دهد.

کلام آخر

خب دوستان معرفی شهر نیوکاسل به پایان رسید. امیدواریم از مطالب این صفحه لذت برده باشید. همان‌طور که باهم خواندیم، نیوکاسل دومین شهر بزرگ نیوساوت ولز است. شرایط خوب آب‌وهوایی، اقتصاد و هزینه‌های زندگی، این ناحیه را به موقعیتی مناسب برای زندگی تبدیل کرده است. مهاجرت به استرالیا راه پرپیچ‌وخم و به‌قول‌معروف براز دست‌انداز است. قدم گذاشتن در این راه احتیاج به مشاوره و برنامه‌ریزی درست دارد.

اگر به فکر مهاجرت به استرالیا هستید یا تمایل به سرمایه‌گذاری در استرالیا رادارید می‌توانید از مشاوران مجرب ما در اسمارت اپلای و نظرات کارشناسان مجموعه استفاده کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها