سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۱ - 08 July 2022
رئیسی گفت: ما در حال حاضر در همه صنایع و صنعت چاپ با محدودیت منابع روبرو هستیم و اگر آموزش درست به همه مدیران و کارمندان داده شود باعث می‌شود که از حداقل منابع، حداکثر استفاده بشود.
امیر رئیسی

آیت ماندگار- تورم چند سال اخیر، کارِ بنگاه‌های اقتصادی را با چالش‌های جدی روبرو کرده است و برخی بر این باورند اگر مسیر آموزش و مدیریت نیرو‌های انسانی و منابع مالی به درستی اتفاق بیفتد، می‌توان به آینده بهتر امیدوار بود.

امیر رئیسی، فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی در این خصوص گفت: موضوع آموزش در هر صنفی بسیار مهم و کلیدی است و به نوعی اگر آموزش و مهارت‌آموزی نباشد، کار محکوم به شکست است. از این‌رو، در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، سمینار و گردهمایی آموزشی به صورت حضوری در هتل اوین برگزار شد. بخش خصوصی برای برگزاری این همایش، فراخوانی از طریق اتحادیه داد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. ۷۰ نفر از مدیران ارشد مجموعه‌های بزرگ و کارآمد صنعت چاپ در تهران و شهرستان در این دوره آموزشی دور یکدیگر جمع شدند تا با متد‌های روز به منظور پیشرفت در کارشان آشنا شوند.

وی افزود: در این گردهمایی به مدیران ارشد موسسات چاپ، آموزش‌هایی داده شد که از کارکنان خود چگونه استفاده کنند و طوری منابع انسانی را مورد مدیریت قرار دهند که بتوانند با کارایی بیشتر، هزینه‌ها را کاهش دهند. به‌گونه‌ای که شرایط به صرفه‌تر باشد. این تفکر در اقتصاد، یک اصل است و بخش خصوصی برای اینکه بتواند دخل و خرج خود را هماهنگ کند، چاره‌ای جز حرکت در این مسیر ندارد.

رئیسی تصریح کرد: من با توجه به اینکه در دوره قبلی این جلسات شرکت کرده بودم، این جلسه برای من یک تکرار بود و البته که مسائل بسیار کارآمدی برای سیستم مطرح شد. استفاده درست از این مطالب در محل کار، کیفیت تولید را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. بحث‌های ارائه شده در این سمینار، عمومیت در همه حوزه‌ها داشت، اما مباحث متمرکز بر روی صنعت چاپ و بسته‌بندی بود و مطالب به صورت تخصصی برای این حوزه بررسی و مطرح شد. خوشبختانه، چون مدرسین این دوره از بدنه حوزه چاپ بودند، ارتباط راحت‌تری برقرار شد.

مدیر مجتمع چاپ و بسته‌بندی افست گرافیک اظهار داشت: حمایتی که آقای ابوالحسنی، رییس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی برای برگزاری این کلاس آموزشی صورت دادند، بسیار کامل بود و محوریت این موضوع، ایشان بودند.

وی یادآور شد: بحث مهم، تدوام این آموزش‌ها است حتی با پرداخت هزینه، چون مهم دریافت کیفیت است. ما وارد حوزه آموزشی در صنعت چاپ می‌شویم که هیچ اتفاقی تا به امروز در آن نیفتاده است و این اولین بار است که چنین اتفاقی روی می‌دهد. اکنون دریچه‌ای باز شده که هم از کارشناسان داخلی و هم خارجی می‌توان در آن بهره برد.

رئیسی در ادامه عنوان کرد: مطالبه ما از اتحادیه و افراد تصمیم‌ساز این است که این جلسات به صورت مداوم باشد و حتی این جلسات برای کارمندان هم برگزار شود. اول، مدیران این آموزش‌ها را ببینند و بعد در یک مرحله دیگر، کارمندان مجموعه‌ها را پای کار آورد. این کار، کیفیت تولید و صنعت چاپ را بسیار بالا خواهد برد.

این فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی گفت: ما در حال حاضر در همه صنایع و صنعت چاپ با محدودیت منابع روبرو هستیم و اگر آموزش درست به همه مدیران و کارمندان داده شود باعث می‌شود که از حداقل منابع، حداکثر استفاده بشود و از هدر رفت کاغذ، مرکب، برق و... جلوگیری شود و قطعاً تولید به سمت بهینه‌شدن می‌رود. متاسفانه وقتی درگیر مسائل و مشکلات صنعتی می‌شوید بحث آموزش در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا قبل از ریاست آقای ابوالحسنی در اتحادیه، بحث آموزش هیچ‌وقت در اولویت نبود و مسائل جزئی و ابتدایی که کارآیی برای مجموعه نداشت در اولویت قرار داشتند، ولی الان با حضور ایشان این بحث پررنگ و شفاف شده است و با استارتی که الان خورده امیدواریم نتایج بسیار مثبت و مفیدی حاصل شود.

منبع: نشان تجارت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها