سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 09 July 2022
قیمت ملک در مناطق مختلف ترکیه متفاوت است. به طور کلی برای خرید یک واحد آپارتمان در ترکیه باید حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار لیر(حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان) در نظر گرفت.
خرید ملک در ترکیه

آیت ماندگار- در سال‌های اخیر، افزایش تقاضا برای خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه منجر به افزایش قیمت خرید ملک و آپارتمان شده است. به طوری که در حال حاضر متوسط قیمت ملک در ترکیه، حدود ۳۰۰۰ لیر به ازای هر متر مربع است. البته باید در نظر داشته باشید این عدد برای شهر استانبول که پایتخت اقتصادی و فرهنگی ترکیه محسوب می‌شود، به ۴۰۰۰ لیر می‌رسد. برای اینکه بتوانید سرمایه گذاری منطقی و عاقلانه‌ای در بازار املاک و مستغلات ترکیه انجام دهید، باید به سراغ خرید ملک در مناطقی بروید که سرمایه گذاری در املاک آن منطقه، منطقی باشد و پتانسیل افزایش سرمایه ی شما را داشته باشد. انواع خانه در ترکیه را می‌توان به 4 دسته کلی تقسیم کرد که شامل آپارتمان، املاک معمولی، مجتمع‌های آپارتمانی، خانه‌های مستقل و ویلا است.

متوسط قیمت ​​آپارتمان و خانه ویلایی در ترکیه

قیمت ملک در مناطق مختلف ترکیه متفاوت است. به طور کلی برای خرید یک واحد آپارتمان در ترکیه باید حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار لیر(حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان) باید در نظر گرفت. برای خرید ملک در ترکیه، باید قبل از هر کاری شهری که قصد سرمایه‌گذاری در آن هست را انتخاب کرد؛ چرا که قیمت ملک در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است. به عنوان مثال قیمت ملک در شهر استانبول در مقایسه با ازمیر و بدروم بیشتر است. یکی دیگر از عواملی که در قیمت ملک تاثیر دارد، نوع خانه‌ای است که قصد خرید آن را دارید. به عنوان مثال با ۳۰۰۰۰۰ لیر می‌توان یک واحد آپارتمان معمولی ۶۰ متری در منطقه بیلیک دوزو شهر استانبول خریداری کرد، این در حالیست که برای خرید یک واحد مسکونی در برج‌های مدرن منطقه بشیکتاش شهر استانبول با امکانات رفاهی کامل باید حداقل ۱ میلیون لیر پرداخت. یکی دیگر از مناطق خوب شهر استانبول برای خرید ویلا، منطقه ساریر استانبولSarıyer می‌باشد. قیمت خانه های ویلایی رزیدانس در شهر استانبول، در مقایسه با آپارتمان گران‌تر است. این تفاوت قیمت به دلیل خدمات و امکاناتی است که به ساکنین ارائه می‌شود. ‌مسلما برای خرید پنت هاوس و واحد های دوبلکس که در مجتمع‌هایی دارای امکانات رفاهی کامل نظیر سالن میهمان، استخر، جکوزی و سالن ورزش، واقع شده اند باید پول بیشتری بپردازید. ساکنین این برج‌های مسکونی به امکانات رفاهی مانند باغ و محوطه ی سبز، استخر، سالن های ورزشی و زمین بازی کودکان دسترسی خواهند داشت. بعد از استانبول، آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه‌گذاری می‌باشد. این شهر به لحاظ امکانات تقریبا در سطح استانبول بوده و قیمت ملک در آن در مقایسه با استانبول مناسب‌تر است. بعد از استانبول و آنکارا، ازمیر بزرگترین شهر ترکیه می‌باشد.

خرید ملک در ترکیه

خرید آپارتمان در ترکیه

ترکیه کشوری با تاریخ غنی، آب‌ و هوای مناسب، میراث‌ فرهنگی جذاب و سواحلی زیبا و پرطرفدار است. زبان رسمی این کشور ترکی و واحد پولی آن لیر ترکیه است. جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های زیبای کشور ترکیه، هرسال باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود. ترکیه دارای ۸۲ میلیون نفر جمعیت است و حکومت این کشور نیز لائیک است. اما اکثر شهروندان آن سنی و مسلمان هستند.افراد زیادی سالانه برای دیدن مناطق گردشگری و سواحل زیبای ترکیه به ‌خصوص در شهرهایی مثل آنتالیا و استانبول، به ترکیه سفر می‌کنند. همچنین ترکیه کشوری است که از نظر فاصله جغرافیایی، به ایران نزدیک است و افراد می‌توانند با پروازی ۳ ساعته، بین دو کشور سفر کنند.یکی از دلایل مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه، اقتصاد رو به ‌رشد این کشور است که شرایط را برای سرمایه‌گذاری از روش‌های مختلف به‌ خصوص خرید خانه مهیا کرده است. علاوه بر این، دولت کشور ترکیه طی سال‌های اخیر، شرایط و تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به خرید ملک در نظر گرفته است و با نظر گرفتن امکانات جدید، خرید خانه را برای مهاجرین و سرمایه‌گذاران آسان کرده است. قیمت مناسب خانه در ترکیه نسبت به ایران، باعث شده افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت در این کشور، به خرید آپارتمان در ترکیه روی آورند.

شرایط خرید آپارتمان در ترکیه

o    خرید یک یا چند خانه جمعاً به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا در مناطقی که توسط دولت ترکیه تعیین شده باشد.

o    عدم فروش به مدت ۳ سال

o    درخواست اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک و تکمیل فرم‌های لازم

o    ارائه پاسپورت و سندی مبنی ‌بر تعیین تابعیت سرمایه‌گذار

o    ارائه سند و شهودی مبنی ‌بر تعیین وضعیت مدنی فرد سرمایه‌گذار

o    ارائه رسیدی که پرداخت مالیات فرد به دولت ترکیه را ثابت کند.

خرید ملک در ترکیه

نکات خرید آپارتمان در استانبول


  •         توجه به جزییات آپارتمانی

  •         توجه به سند و مالکیت

  •         گرفتن وکیل مجرب

  •         توجه به قیمت آپارتمان در استانبول

  •         داشتن حساب ارزی یا خارجی برای خرید

  •         توجه به موقعیت ساختمان و ...

ترکی بست هوم با تكيه بر تجارب و موفقيت هاى مدیریتی و با تمرکز بر فعالیت خود در زمینه های سرمایه گذاری، خرید ملک در ترکیه، خدمات حقوقی و مالی مفتخر است با همكارى گروه مشاورين متخصص روياى مهاجرت و سرمايه گذارى شما را به واقعيت تبديل نماید. ما یاری رسان شما در امر سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها