سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۱ - 14 July 2022
سالانه قطعات بسیاری در کارخانجات مختلف تولید شده و مورد استفاده در انواع صنایع از جمله ؛ خودروسازی ، صنایع غذایی ، صنایع بهداشتی و … قرار می گیرد.
آیت ماندگار- سالانه قطعات بسیاری در کارخانجات مختلف تولید شده و مورد استفاده در انواع صنایع از جمله ؛ خودروسازی ، صنایع غذایی ، صنایع بهداشتی و … قرار می گیرد. یکی از مهمترین و جالب ترین ابزار ها ، هیدروموتور می باشد. این ابزار با استفاده از ورود سیال به داخل پمپ و چرخش پره ها ، عمل می‌ کند. به طور کلی هیدروموتورها ، فشار سیال را به حرکت دورانی و چرخشی تبدیل می کنند. سیال تحت فشار پمپ هیدرولیک و با فشار دادن چرخ دنده ها ، محور خروجی موتور را می چرخاند. این دستگاه در صنایع مختلف مانند ؛ صنایع سیمان ، فولاد ، انواع کارگاه ها و کارخانه ها و صنعت پربازده خودرو سازی استفاده می شود. پمپ دیافراگمی از دیگر ابزار هایی است که کمک بسیاری در صنعت می کند. پمپ دیافراگم دوگانه ، یک پمپ جابجایی مثبت است که از دو دیافراگم انعطاف پذیر استفاده کرده و به صورت رفت و برگشتی به سمت جلو و عقب حرکت می کند.  دیافراگم ها به عنوان دیواره جدا کننده بین هوا و مایع عمل می کنند. از دیگر محصولات مورد استفاده در بسیاری از صنایع ، می‌ توان به پمپ دنده ای هیدرولیک اشاره کرد. این دستگاه ، به دو دسته پمپ های دنده ای داخلی و پمپ های دنده ای خارجی تقسیم می شوند و هر یک دارای کاربرد های خاص خود می باشند.


است تا به نکات بسیاری توجه کنیم. میزان سرعت و حجم جابجایی روغن (سیال) موجود در پیستون ، تعیین کننده قدرت و کیفیت هیدروموتور ها می باشد. یکی از نکاتی که هنگام استفاده از این دستگاه ها باید رعایت کنید ، جهت چرخش پره ها می باشد. در هنگام استفاده حتما باید توجه کنیم که جهت چرخش به سمت عقربه های ساعت می باشد یا خلاف آن. پمپ های دنده ای هیدرولیک در دسته پمپ های جابجایی مثبت قرار می‌ گیرند. به این معنا که با هر دور چرخش پمپ ، حجم مشخصی از سیال به درون سیستم هیدرولیک ، رانده می شود. این پمپ ها با توجه به سیستم خاصی که دارند ، قادرند تا حجم زیادی از مایع را در داخل خود جای داده و با قدرت بسیاری آن را پمپاژ کنند. پمپ های دنده ای جز پر مصرف ترین و بهترین انواع هیدرو پمپ ها می باشند و در صنایع بیشماری مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال کسب اطلاع بیشتر در این باره هستید ، پیشنهاد می کنیم که حتما به سایت paskalstore.com رفته و از مطالب موجود در آن بهره ببرید.

شباهت ها و تفاوت های هیدروموتور و پمپ های هیدرولیک؟

شاید برخی افراد ، این دو قطعه را با یکدیگر اشتباه بگیرند. اما در واقعیت ، تفاوت های بسیاری دارند که به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد. هم پمپ هیدرولیک و هم هیدروموتور برای ساخت ماشین آلات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله ؛ صنعت تراکتور سازی گرفته تا ماشین آلات کشاورزی و ماشین آلات صنعتی کاربرد دارند. اگر چه از نظر ساختاری شباهت های بسیاری دارند ، اما دارای ویژگی های متفاوتی هستند که هم به عملکرد خاص آن ها و هم سایر جزئیات لازم برای عملکرد دستگاه مربوط می شود. پمپ های هیدرولیکی ، انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کنند. اما در مقابل ، هیدروموتور ها انرژی هیدرولیک را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. در قطعات هیدروموتور ، سیال روغن را از طریق وارد کردن یک واشر پشتیبانی فلزی وارد می کنیم. این امر اجازه می دهد تا مقاومت در برابر فشار برگشتی را به مقدار بالاتری برسانیم. به طور معمول ، میزان این فشار در پمپ ها به ۰/۶ بار می رسد و برای موتورها به ۶ بار می رسد ؛ مقداری حدود 10 برابر بیشتر. در واقع این امکان برای همه انواع هیدروموتور ها وجود ندارد ، زیرا در برخی از آن ها فضای کافی برای قرار دادن این نوع تکیه گاه وجود ندارد. این مطلب به شما کمک می‌ کند تا دیگر سیستم عملکردی این دو را اشتباه نگیرید و در انتخاب خود به درستی عمل کنید.

اصلی ترین کاربردهای پمپ دیافراگمی

پمپ های دیافراگمی یک وسیله رایج در بسیاری از صنایع هستند.

این دستگاه بی نظیر ، کاربرد های بسیاری دارد و ضد انفجار است. با کمک این دستگاه می توان سیالات بسیاری را پمپاژ کرد از جمله ؛

  • ماده های شیمیایی خورنده

  • حلال های فرار

  • مایعات چسبناک

  • مواد غذایی حساس به برش

  • محصولات دارویی

  • کرم ها ، ژل ها و روغن ها

از بارزترین ویژگی های پمپ دیافراگمی ؛ می‌ توان به روش کار ساده ، بازده بسیار زیاد و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد. اگر در صنعت خود نیاز به دستگاهی با این ویژگی ها دارید ، کافیست به paskalstore.com مراجعه کنید و از انواع برند های این دستگاه بی نظیر ، بازدید کنید.

جهت خرید قطعات مورد نظر به کجا مراجعه کنیم

اگر جز افرادی هستید که کسب و کار صنعتی داشته و به دنبال ابزار های باکیفیت می گردید ، بهتر است به فروشگاه پاسکال سر بزنید. این فروشگاه با عرضه برند های برتر (Paskal-Rexroth-Winkan) ، تحولی اساسی در صنایع داخلی کشور به وجود آورده است. این مجموعه با داشتن بیش از ده سال سابقه در زمینه تامین قطعات صنعتی مورد نظر ، یکی از بهترین شرکت های داخلی موجود می‌ باشد. برای خرید محصولات مورد نظر خود ، کافیست به سایت paskalstore.com مراجعه کرده و قطعات مورد نظر خود را خریداری کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها