سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 21 August 2022
در حقیقت وقتی عملی انجام می دهید که همراه با احساس مشخصی است، این احساسات تعیین کننده ی پاسخی است که دریافت می کنید. پس با این تفاسیر، عمل دعا کردن اهمیتی ندارد. بلکه مهم احساسی است که هنگام دعا کردن یا نفرین کردن در شما ایجاد می شود.
آیت ماندگار- کارما بخشی از قانون جذب است. کارما را قانون عمل و عکس العمل می دانند. در صورتی که کارما کمتر با عمل و بیشتر با احساسات کار می کند. به این معنی که هر احساسی که از خود بروز می دهید، دارای ارتعاش معینیست و آن ارتعاش نیز پاسخ مشخصی از کائنات را به سوی شما جذب می کند.

در حقیقت وقتی عملی انجام می دهید که همراه با احساس مشخصی است، این احساسات تعیین کننده ی پاسخی است که دریافت می کنید. پس با این تفاسیر، عمل دعا کردن اهمیتی ندارد. بلکه مهم احساسی است که هنگام دعا کردن یا نفرین کردن در شما ایجاد می شود.

عمل بخشش اهمیتی ندارد و مهم احساس مثبتی است که با بخشیدن اموال یا هر چیز دیگری در درون شما ایجاد می شود.


کارهای خوب بکنید

کارهای خوب بکنید. صادق باشید. بخشنده باشید. به دیگران کمک کنید. با کلام زیبا دیگران را صدا کنید و به آنها عشق و محبت هدیه کنید. نیت خیر داشته باشید. زیرا این کارهای خوب سبب می شود تا پیوسته احساسات شما مثبت باشد و هاله ای مثبت در اطراف شما قرار بگیرد. این حس مثبت که پیوسته با شماست، هم حال درونی شما را خوب نگه می دارد و هم اینکه به طور پیوسته در حال انتشار ارتعاش مثبت به کائنات هستید. در نتیجه به یک آهنربای اتفاقات خوب تبدیل می شوید.

قانون کائنات دقیقا همان قانون جذب است. یعنی:

احساسات خوب اتفاقات خوب را رقم می زنند. و احساسات بد اتفاقات بد.

گاهی ممکن است ناخودآگاه و بدونه اینکه بخواهیم، جاذبه اتفاقات خوب یا بد بشویم. برای مثال اگر به دیدن فیلم های نامناسب تلویزیونی علاقمند باشیم، مدام احساسات بدی که توسط بازیگران این فیلم ها در دل مخاطب ایجاد می شود را تجربه میکنیم. احساس بی اعتمادی که شخص در جریان فیلم رقم میزند، احساس خیانت و دورویی را حس میکنیم. همین حس کردن احساسات منفی موجود در یک فیلم، شما را به یک مغناطیس اتفاقات بد تبدیل می کند.

برای همین است که اعتقاد دارم در کارما، عمل مهم نیست. بلکه احساساتی که پیوسته از خود ساطع میکنید تعیین کننده و تاثیر گذار است.

کار خوب را همراه با حس خوب تمرین کنید

از کودکی به بسیاری از ما آموزه های صحیحی داده اند. اینکه صادق باشیم. به دیگران کمک کنیم. به دیگران احترام بگذاریم. با کلام خوب سخن بگوییم و... . اما کم کم که بزرگ می شویم، این خصیصه های خوب رنگ می بازند. به ما می گویند برای موفقیت در کسب و کار باید گرگ باشیم. بازار جای آدمهای خوب و صادق نیست. برای موفقیت در معاملات باید دروغ بگویید و کلاه مردم را بردارید.


بدانید هیچگاه نمیتوانید با حس بد و رفتارها و خصایص نادرست به موفقیتی پایدار دست پیدا کنید. همیشه صداقت جواب می دهد. همیشه رفتار خیر خواهانه نتایج بهتری در برخواهند داشت. ممکن است در کوتاه مدت یک رفتار نابجا و نادرست شما را به موفقیت خوبی برساند اما مطمئن باشید این موفقیت پایدار نخواهد بود و موفقیتی که با بدی کردن به دست می آید پایان غم انگیزی خواهد داشت.

برعکس، اگر با یک رفتار صادقانه موقعیتی را از دست دادید، بدانید خیر و برکت پایان پذیر نیست و از راه های دیگر، خیر و برکت بیشتری به زندگی شما سرازیر می شود. بدانید کار درست را انجام داده اید و ذهنتان را برای دریافت خوبی های بیشتر باز کنید. قانون کارما در جهت رفتار مثبت شما و نیت خیر شما عمل میکند و دیر یا زود خیر و برکت را به زندگی شما سرازیر می کند.

رفتارهای قدرتمند کارما

دو رفتاری که در کائنات بسیار قدرتمند هستند و طبق قانون کارما خیر و برکت بیشماری را به سرعت زیاد به زندگیتان وارد می کنند، بخشش و سپاسگذاری هستند.

کائنات خداوند برپایه فراوانی برکت خلق شده است. همه چیز بی انتها وجود دارد و جریان نعمت و فراوانی به صورت طبیعی به زندگی همه ادم ها در جریان است. اما ما می توانیم با بخشش و سپاسگزاری جریان بیشتری از ثروت، سلامتی، خوشبختی، عشق و ... را به زندگیمان دعوت کنیم.

هر چه در مقابل دریافتی هایمان از کائنات بخشنده تر، سپاسگزارتر و راضی تر باشیم، قانون کارما فرصت های بیشتری برای دریافت خوبی های بیشتر بر سر راه ما قرار می دهد و هرچه خساست و تنگ نظری را پیشه کنیم، قانون کارما نیز با ما با خساست برخورد می کند.

اما اگر بخواهیم در مورد اهمیت این دو مورد صحبت کنیم، سپاسگزاری و بخشش می تواند به سرعت شما را از هر وضعیت بدی که در آن قرار دارید، به یک شرایط ایده آل و عالی منتقل کند. در واقع شرایط بد حاصل ابتدا ناسپاسی و سپس عدم بخشش است. تلاش کنید از داشته هایتان راضی باشید. از زندگیتان راضی باشید و فردی گله مند و ناراضی نباشید که مدام از شرایط بد شکایت میکند. با شکایت چیزی درست نمی شود اما با رضایتمندی از داشته ها، تمرکز بر آنها و سپاسگزاری از پروردگار، حتما همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

حال اگر در کنار سپاسگزاری، بخشش را نیز در برنامه های خود قرار بدهید، با سرعتی باورنکردی، زندگی شما در جهت مثبت دگرگون می شود.


تلاش کنید به دنبال انجام کارهای خوب بگردید. صورت پدر و مادرتان را ببوسید. با کلامتان دیگران را خوشحال کنید. باری از دوش دیگران بردارید. برای پیشرفت و موفقیت دیگران تلاش کنید. اما مهم تر از همه اینکه پس از انجام هر کاری، تلاش کنید حس خوب قدرتمندی را در خود ایجاد کنید. برای اینکه احساسات شما همیشه قدرتمند بمانند و هر لحظه بر قدرتشان افزوده شود، تلاش کنید کارهای خوب مختلفی انجام دهید. کارهایی را بکنید که حس خوب بیشتری در شما ایجاد میکند. حتی اگر کمک کردن به فردی به شما حس و حال خوبی نمی دهد و احساس میکنید از شما سوء استفاده شده، به هیچ عنوان به آن فرد کمک نکنید. کمک کردن به هر قیمتی خوب نیست. کاری را انجام دهید که حس خوب بیشتری به شما می دهد.

حتی اگر در وضعیتی قرار گرفتید که همزمان چند کار خوب وجود دارد و شما تنها می توانستید یکی را انتخاب کنید، به افراد توجه نکنید که کدام شخص نیازمند کمک بیشتری است. به این نکته توجه کنید که کدام کار حس خوب بیشتری به شما منتقل میکند و سبب می شود قانون کارما پاداش بیشتری به شما بدهد. من اسم این را انتخاب هوشمندانه می گذارم.

جمع بندی:

قانون کارما بخشی از قانون جذب است. کارما در واقع آینه است. آینه ای که احساسات شما را به شکل اتفاقاتی از جنس احساساتتان به شما نشان می دهد. پس پیوسته داشتن حس خوب را تمرین کنید و به دنبال کارهایی بگردید که حس خوب بیشتری در شما ایجاد می کند. اگر این قانون را خوب درک کنید، دیگر کسی را به خاطر اتفاقات بد زندگیتان سرزنش نمی کنید. زیرا همگی از جانب خودتان است.

کارما مانند یک بومرنگ است. اما اگر مانند آن شخصیت کارتنی که در کودکی می دیدیم، بومرنگ را با عصبانیت به هوا پرتاب کنید، بومرنگ به پس سر شما برخورد خواهد کرد و موجب جراحت شما می شود.حال که شناخت بهتری از قانون کارما پیدا کردید، می توانید قبل از انجام هر فعالیت، به صورت ذهنی، حس خوب آن را افزایش دهید. به شما قول می دهم قانون کارما تنها با احساسی که هنگام انجام کارها دارید، با شما رفتار می کند.
برچسب ها: اخبار روز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها