سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - 05 September 2022
در این مقاله به بررسی نحوه خرید انگشتر فیروزه مردانه و زنانه می پردازیم اما نخست کمی درباره فیروزه بیشتر بدانیم، فیروزه یک سنگ قیمتی مات است که رنگ آن بین آبی و سبز متغیر بوده و ممکن است بر روی آن رگه‌های تیره یا طلایی رنگی وجود داشته باشد.

آیت ماندگار- در این مقاله به بررسی نحوه خرید انگشتر فیروزه مردانه و زنانه می پردازیم اما نخست کمی درباره فیروزه بیشتر بدانیم، فیروزه یک سنگ قیمتی مات است که رنگ آن بین آبی و سبز متغیر بوده و ممکن است بر روی آن رگه‌های تیره یا طلایی رنگی وجود داشته باشد. در زمان های قدیم، فیروزه توسط مصریان استفاده می‌شد و همچنین سنگ محبوب ایرانی بود که در تزئین اشیاء مورد استفاده قرار می‌گرفت. ایرانیان اعتقاد زیادی به سنگ فیروزه داشتند و سربازان برای جلوگیری از کشته شدن در جنگ، یک سنگ فیروزه را همراه خود می‌برند زیرا معتقد بودن سنگ فیروزه در صورت بروز خطر تغییر رنگ خواهد داد.

علاوه بر مصریان و ایرانیان، سنگ فیروزه در بین آمریکاییان بومی هم محبوبیت زیادی داشت و از آن برای درمان بیماری‌ها، مدیتیشن، گردش خون و آرامش بیشتر ذهنی کمک می‌گرفتند. از آنجایی که رنگ آبی سنگ بسیار خاص است، فیروزه را نماد بهشت روی زمین می‌دانند. این سنگ در جواهرات مختلفی استفاده شده و آقایان و بانوان می‌توانند از جواهرات فیروزه با هر استایلی بهره ببرند.


مزایای استفاده انگشتر فیروزه مردانه و زنانه

محبوب‌ترین نوع جواهرات فیروزه، انگشتر آن است که مزایای زیادی با خود به همراه خواهد داشت. اعتقاد بر این است که با استفاده از این سنگ دوستی، عشق، شانس، شفا و زندگی بهتری خواهید داشت. به طور کلی مزایای استفاده از انگشتر فیروزه مردانه و زنانه عبارتند از:

•    سنگ فیروزه تسکین دهنده اندوه و رنج‌های گذشته است.

•    برای افراد آسیب دیده یا حتی کینه توز، که موقعیت‌های عاطفی آسیب زا مانند ناامیدی را تجربه کرده‌اند، انرژی بسیار خوبی خواهد داشت و آن‌ها را از افکار منفی دور می‌کند.

•    با دفع انرژی منفی به انسان کمک می‌کند تا حس بهتری داشته و تمامی مشکلات را حل کند.

•    فقر را از منزل دور کرده و سعادت را با خود هدیه می‌آورد.

•    با افزایش اعتماد بنفس به افراد اجازه می‌دهد بدون هیچ استرسی در سخنرانی‌ها و دورهمی‌های مهم صحبت کرده و نظر خود را بیان کنند.

•    سنگ فیروزه می‌تواند برای درد گلو، دل درد و مشکلات کبد مفید باشد.

•    نزدیکی سنگ فیروزه به گلو باعث تقویت چاکراهای بدن می‌شود.

•    باعث گردش خون بهتر در بدن خواهد شد.

با توجه به این نکات فیروزه علاوه بر اینکه سنگ بسیار زیبایی است، می‌تواند به عنوان اکسسوری، زیورآلات و یا سنگ قرار گرفته بر روی وسایل تزئینی استفاده شود.


انواع انگشتر فیروزه مردانه و زنانه

سنگ فیروزه به طول کلی در دو نوع طبقه بندی می‌شود:

•    سنگ فیروزه شجری: سنگ‌های فیروزه شجری دسته‌ای از سنگ‌های تزئینی فیروزه را شامل می‌شوند که بر روی سطح سنگ رگه‌های طلایی، مشکی یا قهوه‌ای وجود دارد. دلیل وجود این رگه‌ها سنگ مادر فیروزه است که البته زیبایی بسیار منحصربفردی به جواهرات فیروزه می‌بخشد.
 
•    سنگ فیروزه عجمی: این دسته از سنگ‌های فیروزه به صورت یکدست آبی بوده و هیچ رگه‌ای بر روی آن‌ها وجود ندارد. سنگ فیروزه عجمی قیمت بیشتری نسبت به سنگ فیروزه شجری داشته و بین کشورهای عربی محبوبیت بسیار بالایی دارد.

انگشتر فیروزه مردانه و زنانه با هر دو نوع سنگ فیروزه ساخته می‌شود و هر شخص بسته به سلیقه خود می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب نماید. در کنار نوع سنگ بکار رفته در تزئین انگشتر فیروزه، این جواهرات از لحاظ تعداد نگین هم به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. به طور مثال انگشتر زنانه می‌تواند دارای یک نگین فیروزه یا دو الی سه نگین فیروزه باشند.

خرید انواع انگشتر فیروزه مردانه و زنانه

با توجه به محبوبیت سنگ‌های فیروزه در بازار، انواع تقلبی آن هم تولید شده است و اگر دقت کافی در خرید سنگ فیروزه اصل را نداشته باشید، ممکن است یک سنگ تقلبی در اختیار شما قرار دهند. برای تشخیص سنگ فیروزه اصل از تقلبی راه‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین راه حل این است که خرید خود را از فروشگاه‌های معتبری مانند فروشگاه فیروزه کارما انجام دهید تا دغدغه‌ای بابت اصل نبودن جواهرات فیروزه خود نداشته باشید. در فروشگاه کارما می‌توانید انواع انگشتر فیروزه زنانه و مردانه را با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها