سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - 07 September 2022
مجارستان یکی از کشورهای حوزه شینگن است که بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت یا سفر به آن را دارند.
آیت ماندگار- مجارستان یکی از کشورهای حوزه شینگن است که بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت یا سفر به آن را دارند. وجود دعوت نامه مجارستان روند گرفتن ویزای این کشور را آسان تر می کند. دعوت نامه مجارستان انواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

دعوت نامه مجارستان    

دعوت نامه مجارستان یک نامه است که توسط یکی از شهروندان کشور مجارستان برای شما به سفارت مجارستان نوشته می شود. در واقع یک نوع ضمانت از طرف شهروند مجارستانی برای تایید صلاحیت شما، جهت ورود و خروج به موقع شما از خاک مجارستان است. کسی که دعوت نامه مجارستان برای شما می فرستد رسما شما را برای افسر سفارت ضمانت می کند.

برای فرستادن دعوت نامه مجارستان در بخش اول باید مشخصات افراد متقاضی، قصدشان از ورود به کشور، مدت اقامت و هزینه های پیش بینی شده به صورت کامل و واضح توضیح داده شود. در بخش دوم باید اطلاعات نویسنده دعوتنامه، منبع درآمد، اطلاعات اعضای خانواده، نسبت با دعوت شونده و ارائه مدارکی که ثابت کند فرد صلاحیت نوشتن دعوتنامه رسمی را دارد ارائه شود. در بخش سوم مدارک ضروری و لازم باید به دعوتنامه ضمیمه شوند.


دریافت دعوت نامه مجارستان

هر چقدر دعوتنامه شما شفاف تر باشد، احتمال بیشتری دارد که بتوانید ویزای مجارستان را بگیرید. از دلایل رد شدن دعوتنامه های مجارستان می توان به مواردی مانند نداشتن صداقت کافی، روشن نبودن علت سفر، مدارک ناقص و... اشاره کرد.

اگر شما در زمان مصاحبه در سفارت بتوانید ثابت کنید که قصدتان از سفر به مجارستان به صورت موقت است و قصد پناهندگی ندارید، احتمال پذیرش دعوتنامه شما بسیار بیشتر می شود. داشتن دعوت نامه مجارستان تضمینی برای گرفتن ویزای این کشور نیست اما می تواند گرفتن ویزای مجارستان را آسان تر کند.

انواع دعوت نامه مجارستان

نوع دعوتنامه شما به نوع سفر، مدت زمان اقامت و شخصی که قرار است برایتان دعوتنامه بنویسد بستگی دارد. مثلا نمی شود اعضای خانواده شما دعوتنامه تحصیلی برای شما بفرستند. دعوتنامه های مجارستان انواع مختلفی دارد که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

•    دعوت نامه مجارستان از نوع توریستی: دعوتنامه توریستی از مرسوم ترین و موفق ترین دعوتنامه های مجارستان است که می توان آن را برای خانواده، دوستان و آشنایان نوشت. مهم ترین نکته دعوتنامه توریستی روشن کردن مقصود سفر (که گردش و بازدید است) می باشد.

با داشتن دعوتنامه توریستی می توانید اقامت کوتاه مدت مجارستان را بگیرید. در این نوع از دعوت نامه مجارستان شخص دعوت کننده باید متذکر شود که توانایی پرداخت هزینه های سکونت و سفر فرد توریست را متقبل می شود.

•    دعوت نامه مجارستان از نوع کاری: این نوع دعوتنامه ها از سوی کارفرما ها نوشته می شوند. یکی از مراحل سخت مهاجرت کاری گرفتن دعوتنامه کاری است چون کارفرما باید همه جوره متعهد شود که مسئولیت شما و هزینه های مدت اقامتتان را در مجارستان می پذیرد و هر کار شما که خلاف قوانین باشد او را به دردسر خواهد انداخت. اگر شخصی که با دعوت نامه مجارستان درخواست ویزای کاری می کند سرپرست خانواده باشد، می تواند برای سایر افراد خانواده درخواست ویزا بدهد.

•    دعوتنامه ویزای مجارستان از نوع خویشاوندی: این نوع دعوتنامه از طرف خانواده و فامیل درجه یک برای سایر خویشاوندان نزدیک ارسال می شود. این نوع دعوتنامه باید توسط افرادی نوشته شود که مدت زیادی در این کشور اقامت داشته اند و دارای تمکن مالی لازم برای هزینه سفر مسافران هستند.

•    دعوت نامه مجارستان از نوع تجاری: داشتن دعوتنامه تجاری برای سفر تجاری و اقتصادی به مجارستان ضروری است. فردی که دعوتنامه تجاری می نویسد ضمانت می کند که شما توانایی تجارت و پرداخت هزینه ها را دارید. در این نوع دعوتنامه ریز جزئیات ضروری و لازم است.

•    دعوت نامه مجارستان از نوع نمایشگاهی: دعوتنامه نمایشگاهی باید از طرف ارگان ها، شرکت ها فستیوال ها یا اشخاصی که می خواهند کالا و محصولات شما را به نمایش بگذارند یا از شما برای بازدید دعوت می کنند، ارسال شود. با داشتن این دعوتنامه می توانید از نمایشگاه های مختلف بازدید کنید. در این نوع دعوت نامه مجارستان شخص دعوت کننده ضامن می شود تا تمام هزینه های اقامتی دعوت شونده را بپردازد. دعوتنامه نمایشگاهی مجارستان از نوع کوتاه مدت است.

•    دعوت نامه مجارستان از نوع تحصیلی: اگر قصد تحصیل در کشور مجارستان را دارید باید حتما دعوتنامه تحصیلی مجارستان از یکی از دانشگاه های این کشور را داشته باشید. مدارک لازم برای گرفتن دعوتنامه تحصیلی شامل ریز نمرات تایید شده، آخرین مدرک تحصیلی، واریز هزینه دانشگاه، مدارک هویتی، دو قطعه عکس و... می باشد.

 بعد از انجام مراحل فوق دانشگاه برای شما دعوتنامه تحصیلی معتبر می فرستد که با ارائه آن به سفارت می توانید ویزای مجارستان بگیرید.

•    دعوت نامه مجارستان از نوع پزشکی: این نوع دعوتنامه برای افرادی است که تمایل به ادامه معالجه و استفاده از خدمات پزشکی کشور مجارستان را دارند که در این صورت باید ویزای پزشکی مجارستان را داشته باشند. یکی از راه هایی که گرفتن ویزای پزشکی را تسریع می کند دریافت دعوتنامه پزشکی از مراکز درمانی کشور مبدا یا یک پزشک متخصص است. برای این نوع دعوتنامه باید تمام مدارک پزشکی، سوابق بیمار، نامه های پزشک و رسید پرداخت وجه را ضمیمه پرونده کرد.

مدت اعتبار دعوت نامه مجارستان

اگر دعوت نامه مجارستان را گرفته اید باید برای جمع آوری مدارک لازم هر چه زودتر تلاش کنید. مدت اعتبار هر نوع دعوتنامه ایی از مجارستان تنها 365 روز است. با توجه به طولانی بودن جمع آوری مدارک و ترجمه آن ها امکان باطل شدن دعوتنامه وجود دارد.

سفارت کشور مجارستان

بعد از دریافت دعوتنامه مورد نظر خود باید مدارک لازم سفارت را آماده کنید و حتما سر وقت به سفارت بروید؛ چون وقت شناسی برای افسران سفارت بسیار مهم است و تاثیر بسیاری در گرفتن ویزا برای شما دارد.

نکته پایانی

کشور مجارستان از جمله کشورهای اروپایی است که افراد زیادی خواهان سفر و مهاجرت به آن هستند. یکی از راه های سفر به کشور مجارستان دریافت دعوتنامه است که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم. به عنوان نکته آخر باید به شما بگوییم که کارشناسان وب سایت سفری دیگر اماده پاسخ به سوالات شما در این زمینه هستند و می توانند به خوبی شما را برای سفر به مجارستان راهنمایی کنند.
برچسب ها: آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها