سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - 09 September 2022
یکی از ویزگی محصولات رژیمی کم کالری و بدون قند و چربی بودن آن است که برای افراد چاق و یا افراد دیابتی این نوع محصولات بسیار مورد استفاده قرار دارد.

آیت ماندگار- امروزه محصولات رژیمی به دلیل تناسب اندام ، بیماری ، رژیم غذایی خاص مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. فروشگاه شوکوکارن انواع تنقلات رژیمی مانند انواع شکلات کم قند ، انواع کره بادام زمینی ، انواع پاپ کرن که جز تنقلات رژیمی محسوب میشود را به بازار عرضه می کند. در این مقاله به بررسی انواع تنقلات رژیمی کم کالری ،بدون قند ، و بدون چربی می پردازیم.

ویژگی محصولات رژیمی :

یکی از ویزگی محصولات رژیمی کم کالری و بدون قند و چربی بودن آن است که برای افراد چاق و یا افراد دیابتی این نوع محصولات بسیار مورد استفاده قرار دارد. امروزه محصولات رژیمی زیاد تولید میشود که مهم ترین آن ها نوشابه بدون قند و انواع شکلات رژیمی فاقد قند است که فروشگاه شوکوکارن یکی از عرضه کننده های این محصولات است. انواع تنقلات سالم که برای سلامتی مفید هستند مانند آجیل و خشکبار ، میوه خشک ، پاپ کورن ، انواع شکلات و کیک خانگی و ارگانیک که مورد طرفداران زیادی قرار دارد. غذاهایی که در رژیم های لاغری استفاده می شوند به طور معمول یک از این سه ویژگی یا هرسه را باهم دارند: یک اینکه کالری آن ها نسبت به حجم شان کم است و دو اینکه حاوی ترکیباتی اند که خاصیت سیر کنندگی دارند و سه اینکه خاصیت چربی سوزی دارند. انواع خوراکی ها از گروه های یاد شده قبلی نیز می توانند این ویژگی ها را داشته باشند. قهوه سبز، جو دوسر پرک و کینوا از این گروه هستند. اگر خوراکی خاصی را به مقاصد لاغری یا به خاطر خواص درمانی و دارویی آن مصرف می کنید بهتر است با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.


کم کالری ترین و مفید ترین میان عده ها انواع مغز ها مانند بادام ، پسته ، فندق هستند که دارای امگا3 و فیبر و پروتئین هستند. که این محصولات در برابر پفک و چیپس و کیک تاثیر بیشتری در سلامتی و لاغری افراد دارد.  همچنین انواع میوه های خشک که سرشار از فیبر است جز محصولات رژیمی پر طرفدار است. همچنین پود کاکائو تولید شده در سال های اخیر درایران کمک به کنترل دیابت  نوع دو می کند و برای سلامتی نیز مفید است شما میتوانید با مراجعه به وبسایت شوکو کارن مقاله ای که قبلا درباره پودر کاکائو برای سلامی مفید است را مطالعه کنید.

جو دوسر در کاهش وزن چه تاثیری دارد :

جو دو سر دارای فیبر ، آهن و پروتئین بالایی است که ارزش غذایی بالایی دارد و برای بی اشتهایی فرد و سیری طولانی بع فرد کمک می کند. افرادی که به دنبال لاغری و تناسب اندامهستند جو دوسر یکی از محصولات رژیمی بسیار سالم است که تاثیر زیادی بر لاغری ، التیام زخم معده ، و درمان یبوست و سنگ کلیه دارد.

شکلات رژیمی :

شکلات رزیمی حاوی غلات و انواع توت است که برای کسانی که به دنبال مزه شیرین و لاغری باهم هستند بسیار پیشنهاد میشود این نوع شکلات دارای طعم های میوه ای متنوعی است که سرشار از فیبر و چربی کمی دارد. البته مصرف بیش از حد آن مناسب نیست و شما را به وزن ایده آلتان نمیرساند.

اشتباهات رایج درباره محصولات رژیمی :

نان رژیمی :

این نان‌ها یا فیبر بالایی دارند یا از جو تهیه شده‌اند یا به شكل خشك به فروش می‌رسند و بسیاری از ما تصور می‌كنیم كه كالری ندارند؛ در حالی كه این، اشتباهی بزرگ است؛ زیرا جو نیز دارای نشاسته است و هر گرم نشاسته، 4‌كیلوكالری انرژی تولید می‌كند. درباره نان خشك هم باید گفت که این نوع نان، آب كمی دارد اما میزان نشاسته‌اش فرقی ندارد و بنابراین کالری بیشتری دارد.

درباره شكلات‌های رژیمی :

ممكن است در یك شكلات رژیمی، تنها قندهای مصنوعی به جای شكر استفاده شده باشد اما چون روغن و آردش همچنان همانی است که هست، نمی‌توان به میزان دلخواه از آن خورد؛ زیرا تركیبات دیگر كالری تولید می‌كنند.

درباره نوشابه‌های رژیمی :

خیلی‌ها خیال می‌کنند نوشابه‌های رژیمی را كه با قند مصنوعی تهیه شده‌اند، می‌توانند به میزان دلخواه مصرف كنند؛ در حالی كه این تصور، اشتباه است؛ زیرا در اینجا «رژیمی» معادل «سالم» نیست و نوشیدن نوشابه نه فقط به‌خاطر كالری بالای آن، بلكه به دلیل زمینه‌سازی برای ابتلا به پوكی استخوان و بیماری‌های دیگر نیز توصیه نمی‌شود.


غذاهای مضر و ناسالم کدامند؟

احتمالش کم است که مضرات خوردن فست فودها را نشنیده باشید. فست فود ها کمتر به عنوان غذای روزمره استفاده می شوند اما خوراکی هایی مثل نان (تهیه شده از آرد سفید) یا برنج سفید (بدون سبوس) وجود دارند که در بسیاری از وعده های ما حاضر هستند اما مواد مغذی چندانی ندارند و اگر تحت تاثیر شرایط زندگی مدرن، اضافه وزن یا مشکلاتی با قند و چربی و... داشته باشید ممکن است مضر هم باشند (در صورتی که بیم این مشکلات را دارید حتما با پزشک خود در مورد تغذیه تان مشورت کنید). افزودن بسیاری از مواد معمول در صنعت مواد غذایی نیز بسته به مورد می تواند تبعاتی داشته باشد. انواع نگهدارنده ها و رنگ ها و طعم دهنده ها از آن جمله اند. همچنین استفاده از مواد غذایی همچون نمک و شکر، بسته به میزان و چگونگی آن می تواند ما را از رژیم غذایی سالم دور کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها