سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - 15 September 2022
مدیرعامل موسسه کنشگران توسعه پارس گفت: تحریم‌های یک جانبه و ناعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران با هر هدفی، تنها موجب فشار بیشتر بر خانواده‌ها بالخصوص زنان و کودکان و اقشار آسیب‌پذیر گردیده است.
مدیرعامل موسسه کنشگران توسعه پارس

آیت ماندگار- مدیرعامل موسسه کنشگران توسعه پارس گفت: تحریم‌های یک جانبه و ناعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران با هر هدفی، تنها موجب فشار بیشتر بر خانواده‌ها بالخصوص زنان و کودکان و اقشار آسیب‌پذیر گردیده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه کنشگران توسعه پارس، دکتر مونا رحمانی، مدیرعامل موسسه کنشگران توسعه پارس در پنجاه و یکمین اجلاس حقوق بشر که در مقر سازمان ملل (ژنو) درحال برگزاری است، با ایراد سخنانی از فشار بسیار زیاد تحریم بر روی ملت ایران گفت.

متن کامل این سخنرانی بدین شرح است:

جناب رییس

ظهور و بروز تحریم‌ها، خصوصاً تحریم‌ علیه ملت ایران در دنیای امروز, یکی از تهدیدات بزرگی است که صلح و امنیت جهانی را به مخاطره افکنده است. در سالیان اخیر، ترویج موضوع تحریم‌ها و تاثیر آن‌ها بر روی سلامت و اقتصاد جامعه به افزایش بیش از اندازه فشار و سختی بر روی ملت‌ها و از دست رفتن جان هزاران انسان بی‎گناه به دلیل عدم دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی گردیده است.

حقیقت این است که تحریم‌های یک جانبه و ناعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران با هر هدفی، تنها موجب فشار بیشتر بر خانواده‌ها بالخصوص زنان و کودکان و اقشار آسیب پذیرگردیده است. علاوه بر این، تحریم‌های تمدیدشده مستقیماً قدرت خرید خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و درایجاد نرخ تورم حدود ۳۰ درصد در سال گذشته نقش ایفا کرده است. پوشش بیمه سلامتی تقریباً همگانی ایران در حال حاضر بخشی قابل توجه از هزینه‌های مراقبت بهداشتی را جذب می‌کند اما فشار وارد بر این سیستم، که حالا تحت مشکلات جدی مالی است، احتمالاً آثاری مخرب بر میلیون‌ها بیمار خواهد گذاشت.

جناب رییس

به طورکلی می‌توان گفت؛ تحریم‌های اقتصادی و بانکی علیه ایران دسترسی مردم به خصوص کودکان، فقرا، سالمندان، زنان، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن را به داروهای مورد نیاز شان مختل کرده است. لذا از حضرتعالی و اعضای حاضر در اجلاس خواهشمند است تاثیرات این امر را بر زندگی ملت ایران بررسی فرمایید.

پنجاه و یکمین اجلاس حقوق بشر، با شرکت هفت سازمان غیردولتی از جمهوری اسلامی ایران از جمله موسسه کنشگران توسعه پارس؛ در مقر سازمان ملل (ژنو) درحال برگزاری است.

برچسب ها: آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها