سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 18 September 2022
امروزه اکثر مشاغل و ادارات با رایانه گره خورده اند و تقریبا شغلی را نمی توان یافت که به نحوی با اینترنت و رایانه غریبه باشد. همین امر افراد بسیاری را ترغیب به کلاهبرداری اینترنتی و رایانه ای می کند. حفاظت خود و کسب و کار درمقابل چنین افراد و تهدیداتی ضروری به نظر می رسد.

آیت ماندگار- جرایم رایانه ای و کلاهبرداری های کامپیوتری و سایبری در طی دهه اخیر روند فزاینده ای را داشته اند. پیچیدگی دنیای رایانه باعث می شود قوانین این حوزه روبه روز تغییر کنند. نیاز به وکیل جرایم رایانه ای به همین دلایل اهمیت بالایی دارد و به تنهایی نمی توان در اکثر پرونده های سایبری به موفقیت رسید.

انواع جرایم سایبری و اهمیت وکیل جرایم رایانه ای

امروزه اکثر مشاغل و ادارات با رایانه گره خورده اند و تقریبا شغلی را نمی توان یافت که به نحوی با اینترنت و رایانه غریبه باشد. همین امر افراد بسیاری را ترغیب به کلاهبرداری اینترنتی و رایانه ای می کند. حفاظت خود و کسب و کار درمقابل چنین افراد و تهدیداتی ضروری به نظر می رسد.

اما این محافظت ها همیشه باموفقیت همراه نیستند و افراد مختلفی روزانه مورد اخاذی، دزدی، کلاهبرداری و ... رایانه ای قرار می گیرند. داشتن اطلاعات کافی و استفاده از یک وکیل جرایم رایانه ای تهران، می تواند از بروز عواقب و عوارض بیشتر جلوگیری کند. دانش و تجربه وکیل سایبری در پرونده های جرایم کامپیوتری اهمیت بالایی دارد و صرف  داشتن مدرک وکالت پایه یک دادگستری کافی نیست.

امور مربوط به کلاهبرداری رایانه ای پیچیده و خاص است اما به طور کلی به علاوه بر کلاهبرداری رایانه ای به دو دسته اصلی تقسیم می شود. پلیس فتا نیز برای مقابله با چنین جرایمی تشکیل شده و وظیفه محافظت از شهروندان را در مقابل هکر ها دارد.

هتک حیثیت در اینترنت

این جرائم مستقیماً مربوط به اشخاص حقیقی است و آنچه تحت شمول این دسته قرار می‌گیرد، عموماً ناظر بر نقض حریم شخصی افراد با انتشار فیلم‌ خصوصی، تصویر، صوت یا اسرار خانوادگی آن‌ها و بدون رضایت است. از آنجا که حریم خصوصی افراد در پیشگاه قانون شایسته احترام است، می‌بایست از گزند نفوذ سودجویان مصون باشد.

یک وکیل جرائم رایانه ای به کسی که قربانی نقض حریم خصوصی به این شکل شده‌است، کمک می‌کند تا مسیر قانونی رسیدگی به پرونده ضمن حفظ محرمانگی به نفع او هموار شود. کیا وکیل آماده ارائه مشاوره توسط بهترین وکیل جرائم سایبری در تهران و غرب تهران به شما عزیزان است، تا در این مسیر به نحو احسن شما را یاری کند.


نشر اکاذیب پر فضای سایبری

فضای سایبری با قابلیت شگفت‌انگیز نشر گسترده اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای سودجویان به سلاحی کارآمد تبدیل شده است تا محتوای غیرواقع و خلاف واقعیت را به راحتی منتشر کند. وکیل جرائم سایبری به قربانی کمک می‌کند که چناچه قربانی نشر اخبار غیرواقع بود، در صورت امکان اعاده حیثیت کند.

وکیل جرائم رایانه ای در غرب تهران و کلاهبرداری رایانه ای

در موارد متعدد کلاهبرداری رایانه ای استفاده از یک وکیل کلاهبرداری خوب نیز می تواند راه گشا باشد. دلیل این امر پیچیدگی برخی از پرونده های رایانه ای است که بیشتر در حوزه کلاهبرداری قرار می گیرند تا حوزه رایانه ای.

با توجه به موارد فوق، وکیل جرائم سایبری در دو حوزه جرائم مالی رایانه ای و جرائم غیر مالی رایانه‌ ای هدایت و رسیدگی به پرونده‌ها را عهده‌دار است. در حوزه جرائم مالی رایانه ای، مجرم سایبری می‌تواند با انواع ترفندها اقدام به کلاه‌برداری‌های اینترنتی و تحصیل مال نامشروع کند.
این جرائم معمولاً از طریق راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت جعلی، ساخت صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با محتوای فروش یا ارائه خدمات و همچنین دستیابی به اطلاعات بانکی کاربران و سوءاستفاده از آ‌ن‌ها انجام می‌گیرد.

در ابعاد گسترده‌تر، تأسیس شبکه‌های قمار و شرط‌بندی اینترنتی، پول‌شویی و جرائمی از این دست، گستره بهره‌گیری از فضای سایبر برای مقاصد مجرمانه را بیش از هر زمان دیگری توسعه بخشیده است.

درهر صورت گرفتن یک وکیل خوب در تهران می تواند بسیاری از مشکلات حقوقی شما را در اسرع وقت حل و فصل نماید. به همین دلیل گروه حقوقی کیا وکیل گروهی از وکلای متخصص در هر زمینه ای را گرد هم آورده است تا صرف نظر از مشکل حقوقی و پرونده شما، همواره راه حل مناسبی برای شما داشته باشد. همانطور که می دانید قدم اول در حل مشکل، فهمیدن خود مسئله است و استخدام وکیل نامرتبط برای پرونده دادگاه شما می تواند روند نتیجه گیری را به بن بست بکشد.

در عین حال مسائلی مانند عدم گزارش کلاه‌برداری‌های مالی با مبالغ اندک از سوی زیان‌دیده، اطاله روند رسیدگی به پرونده‌های کلاه‌برداری‌های اینترنتی به سبب حجم بالای این گزارشات و پیچیده‌تر شدن روش‌های ارتکاب جرائم مالی رایانه ای، فضا را برای یکه‌تازی مجرمین سایبری مناسب‌تر کرده است.

یک وکیل جرائم رایانه ای عبور از دالان‌های پیچیده دادرسی این پرونده‌ها را تسهیل می‌کند و موجب کاهش زمان رسیدگی به این پرونده‌ها می‌شود. گروه حقوقی کیا وکیل با بیش از یک دهه سابقه در ارائه خدمات حقوقی در تهران و غرب تهران، همراه شما در رسیدگی به پرونده‌های این جرائم است.


اهمیت وکیل سایبری و جرایم سایبری غیرمالی

وکیل جرائم سایبری همچنین می‌تواند در حوزه جرائم غیرمالی رایانه ای به ارائه مشاوره و پیگیری پرونده‌های این حوزه بپردازد. این گستره می‌تواند مصادیق بسیار زیادی داشته باشد. از راه‌اندازی صفحات و سایت‌های با محتوای مستهجن گرفته تا ترغیب، تهدید و تحریک ارتکاب به جرائمی مانند استعمال مواد مخدر، خودکشی. البته باید گفت ارتکاب این نوع جرائم همچنین می‌تواند با هدف تحصیل مال باشد. مانند تهدید به هتک حیثیت برای اخاذی.

فرصت‌طلبان و سودجویان از فضای سایبری برای نیل به تمنیات مجرمانه خود بهره می‌جویند و طعمه‌های خود را از میان افراد ناآگاه انتخاب می‌کنند. بنابراین هرکسی که در زندگی روزمره به نوعی با این فضا گره خورده باشد به‌طور بالقوه می‌تواند قربانی جرائم رایانه ای قرار بگیرد.

ما در گروه حقوقی کیا وکیل در تهران و غرب تهران رسیدگی به پرونده‌های جرائم سایبری را با همکاری وکلای متخصص در این حوزه، بخشی از رسالت خود قرار داده‌ایم. رسالت یک وکیل جرائم رایانه‌ ای رسیدگی به دعاوی جرائم سایبری و همراهی با موکل تا حصول بهترین نتیجه و احقاق حق او است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها