سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 10 October 2022
معمولاً و طبق آداب‌ و رسوم، شبی که عروسی تمام می‌شود و زن و شوهر به خانه بازمی‌گردند، اولین رابطه جنسی بین زن و شوهر ایجاد می‌شود که به آن شب زفاف می‌گویند.
آیت ماندگار- معمولاً و طبق آداب‌ورسوم، شبی که عروسی تمام می‌شود و زن و شوهر به خانه بازمی‌گردند، اولین رابطه جنسی بین زن و شوهر ایجاد می‌شود که به آن شب زفاف می‌گویند. شب عروسی یا شب زفاف، اگر عروس و داماد اطلاعات خود را بالا ببرند، مطمئناً به‌عنوان خاطره‌انگیزترین و بهترین شب زندگی آن‌ها در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند. مطمئناً یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر مرد و زن، ارضای میل جنسی است و شب عروسی بهترین زمان برای تجربه اولین رابطه جنسی باکسی است که واقعاً دوستش دارید.

اگر آگاهی خود را نسبت به نیازهای خود و همسرتان افزایش دهید و وسایل مورد نیاز شب اول عروسی مانند کاندوم، اسپری تاخیری، ژل روان کننده و ... را تهیه کنید، نه استرس بارداری دارید و نه دردی.

اما این مسئله با تمام لذتی که دارد همیشه یک ترس پنهانی در خانم‌ها دارد. ترس از درد، از اولین تماس بدنی و... که در بسیاری موارد باکمی اطلاعات این ترس به یک اتفاق شیرین تبدیل می‌شود.

شب زفاف

استرس شب حجله

موضوع پرده بکارت مهم‌ترین عامل اضطراب زن در شب عروسی است. ترس از درد و خونریزی و از طرفی عدم خونریزی دختران را مضطرب می‌کند. این افکار با درک انواع پرده بکارت و آموزش جنسی قابل‌حل است. مردان نیز باید بدانند که زنان باکره ممکن است خونریزی نداشته باشند.

برای شب زفاف برنامه‌ریزی داشته باشید

بارداری موضوع دیگری است که باعث نگرانی می‌شود، پس روش‌های پیشگیری را در نظر بگیرید. اگر از قبل برنامه‌ریزی نکرده‌اید و از لوازم پیشگیری از بارداری استفاده نکرده‌اید، حتما از کاندوم استفاده کنید. برخی از کاندوم‌ها نیز اثر تأخیری دارند که برای مردانی که ممکن است در اولین آمیزش زود انزال کنند مناسب است.

ژل روان کننده یکی از چیزهایی است که هر زوجی باید در دست داشته باشد. اگر احساس می‌کنید رطوبت واژن کم است می‌توانید از ژل روان کننده و در صورت احساس درد می‌توانید از لیدوکائین استفاده کنید. برای مشاهده انواع روش‌های پیشگیری کلیک کنید.

شب زفاف

در مورد بدن خود وسواسی نداشته باشید

با توجه به‌قرار گرفتن بیش‌ازحد در بسترهای رسانه‌های مختلف که در آن افراد بسیار زیبا و بااندام‌های عالی به نظر می‌رسند، امکان مقایسه مداوم وجود دارد. اگر شما یا شریک زندگی‌تان استانداردهای تعیین‌شده توسط جامعه را رعایت نکردید، مهم است که از جذابیت ناکافی ناامید نشوید. به خود و همسرتان توهین نکنید. اگر اندام کاملی نداشته باشید اشکالی ندارد. رابطه جنسی دلپذیر لزوماً به داشتن اندام عالی ربطی ندارد. چنین افکاری بر سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد و اغلب منجر به افسردگی می‌شود. از طرفی آنچه مهم است حفظ سلامتی است و توصیه می‌شود از بدن خود به‌خوبی مراقبت کنید. به خانم‌های گرامی توصیه می‌کنیم در این شب از اندام خود ایراد نگیرید، بدن شما درهرصورت زیباست.

حساسیت شب زفاف و اولین رابطه جنسی

توجه داشته باشید که شب زفاف نقش بسیار مهمی در روابط شما و همسرتان دارد پس بهتر است آن را جدی بگیرید و نکات بالا را در نظر داشته باشید. اگر اولین رابطه جنسی با ترس و اضطراب همراه باشد، با توجه به اینکه زن در این زمینه حساسیت بیشتری دارد، احتمالاً زن دیگر میل خود را به رابطه جنسی ازدست‌داده و اساس رابطه زناشویی شما به خطر می‌افتد.

و اگر اولین رابطه خوب پیش با خاطره‌ای خوش و لذتی زیاد همراه شود، زن و مرد هر دو علاقه‌شان نسبت به یکدیگر بیشتر می‌شود و رابطه جنسی و زناشویی به‌خوبی پیش می‌رود. برای مردان بسیار مهم است که در طول رابطه، غرایز خود را کنترل کنند و بتوانند در آرامش کامل با همسر خود قدم‌به‌قدم پیش بروند. رابطه خشن در شب زفاف می‌تواند خاطرات بسیار ناگواری برای زن به وجود آورد. خانم‌های محترم می‌توانند با حفظ آرامش به همسر خود کمک کنند تا آقا هم استرس کمتری برای برقراری رابطه داشته باشد.

نکاتی که زنان باید در شب زفاف رعایت کنند

تمیز و آراسته باشید:

اولین قدم برای داشتن شبی بهتر، رعایت بهداشت است. سعی کنید دوش بگیرید، موهای زائد خود را بتراشید، قبل از رابطه جنسی، یک روغن سبک بدن بمالید. موهای خود را با سشوار خشک‌کنید. کمی آرایش کند رایحه‌ای محرک و گرم بکار ببرید. زیباترین و جذاب‌ترین لباس‌های خود را بپوشید. سعی کنید همه این نکات را در شب عروسی و در اولین رابطه جنسی با همسرتان رعایت کنید. بالباس‌های اغواکننده به تخت بروید و منتظر باشید تا همسرتان به سراغ شما بیاید.

خجالت نکشید:

لطفاً از مؤدب بودن در مسائل جنسی دست‌بردارید. خجالت نکشید. شما فقط ابزار لذت بردن مرد نیستید، بلکه باید از لذت رابطه جنسی نیز بهره‌مند شوید و جالب است بدانید که در روایات آمده است که لذت زن از رابطه جنسی بسیار بیشتر از لذت مرد است. پس شرم را کنار بگذارید. در مورد خواسته‌های خود با شوهرتان صحبت کنید. به او اجازه دهید نقاط حساس بدن شمارا بشناسد و اگر لمس و نوازش قسمت خاصی از بدن شما لذت می‌برد، حتماً آن را با همسرتان در میان بگذارید.

شب زفاف

فعال باشید:

هرگز در هنگام رابطه جنسی یک عروسک بی‌جان روی تخت نباشید، مردان از زنانی که در حین رابطه جنسی تنبل و بی‌حرکت هستند متنفرند. همان‌طور که شریک زندگی شما در طول رابطه جنسی به دنبال جلب رضایت شماست، شما نیز باید به او اجازه دهید از رابطه جنسی لذت ببرد. برای یادگیری نحوه رفتار در حین رابطه جنسی شاید بد نباشد چند فیلم آموزشی یا در این زمینه مشاهده کنید. یا چند جلسه مشاوره داشته باشید.

و نکته آخر نترسید

بیشتر زنان از شب عروسی می‌ترسند. البته این ترس کاملاً طبیعی است؛ زیرا در خیال زن شب عروسی شب از دست دادن پرده بکارت و خونریزی و درد شدید است و همین چیزها برای ترس زن از شب عروسی کافی است. خوب است بدانید که ترس شما رابطه جنسی را دردناک‌تر می‌کند؛ بنابراین اولین قدم برای لذت بردن از اولین رابطه جنسی، رفع ترس است. از خود بپرسید آیا آن‌قدر که تصور می‌کنید این درد غیرقابل‌تحمل و وحشتناک است؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها